Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenVeranderd maar snel trg want amai menne frak
Comment
-
Beste,
Ik ben op zoek naar winterbanden voor mijn BMW F31 320D. Bandenmaat 225/50/17. De bandencentrale raadt me volgende opties aan:
In runflat:
Goodyear Ultragrip GVW3* @ 220 EUR/band (incl montage en btw)
Of Bridgestonde LM32 of LM25 @ 200 EUR/ band (incl montage en btw)
In niet run flat:
Goodyear Ultragrip 8 @ 162 EUR / band (incl montage en btw)
Of Bridgestone LM32 @ 161 EUR / band.
Hebben jullie ervaring met deze banden? Zou ik voor run flat of niet run flat gaan? Ik neig eerder naar non run flat om eens het verschil te voelen. Raden jullie andere winterbanden aan? Eerste winter dat ik met een BMW zal rijden dus wil zeker iets veiligs ...
Waarvoor dank,
Nico
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk BerichtenIn runflat:
Ik heb die Bridgestones gepakt omdat ze het goed deden in allerlei testen. (Hoewel ik ook een test gezien heb waar het net omgekeerd was, zucht)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk BerichtenBeste,
Ik ben op zoek naar winterbanden voor mijn BMW F31 320D. Bandenmaat 225/50/17. De bandencentrale raadt me volgende opties aan:
In runflat:
In niet run flat:
Goodyear Ultragrip 8 @ 162 EUR / band (incl montage en btw)
Of Bridgestone LM32 @ 161 EUR / band.
Hebben jullie ervaring met deze banden? Zou ik voor run flat of niet run flat gaan? Ik neig eerder naar non run flat om eens het verschil te voelen. Raden jullie andere winterbanden aan? Eerste winter dat ik met een BMW zal rijden dus wil zeker iets veiligs ...
Waarvoor dank,
Nico2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Garf Bekijk BerichtenWelke UltraGrip's zijn dit? GVW3 zegt mij niks. Ik stel de vraag om dat ge in runflat soms met een ouder model zit. Is zo voor bvb Dunlop, de runflats die beschikbaar zijn is Wintersport 3D terwijl in de tests overal al de 4D getest is.
Ik heb die Bridgestones gepakt omdat ze het goed deden in allerlei testen. (Hoewel ik ook een test gezien heb waar het net omgekeerd was, zucht)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Garf Bekijk BerichtenWelke UltraGrip's zijn dit? GVW3 zegt mij niks. Ik stel de vraag om dat ge in runflat soms met een ouder model zit. Is zo voor bvb Dunlop, de runflats die beschikbaar zijn is Wintersport 3D terwijl in de tests overal al de 4D getest is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk BerichtenIk heb zulke ultragrips gehad, de GW3 op mijn vorige auto, omdat de 7 of 8 niet verkrijgbaar waren in die maat. Ik vond ze goed!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenNiet runflat, Nokian WR A3 of Continental TS 830 (P).
Indien uit het lijstje, de Goodyear's.
Comment
-
Ben aan het twijfelen tussen Michelin, Dunlop, Vredestein. Ik denk dat ik voor de Vredestein ga omdat men vorige Vredestein had als zomerband had en daar was ik super tevreden van! Zou op 103€ per stuk komen voor een 205/60-16 92H.DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
kijk eens op reifentrends voor wat reviews en prijzen : http://www.reifentrends.de/
Je kan ook altijd in de UK gaan shoppen : http://www.camskill.co.uk/
En deze hebben ook heel goede prijzen, maar reageren niet op mails : http://www.bandenleader.beDo not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
In die maat zou ik uit deze 3 kiezen :
Continental TS 850 P
Pirelli Winter SottoZero 3
Michelin Alpin PA4
Op mijn Bimmer read ik in de winter op 255's op 19" en dat reed echt overal door ... wel 4WD en veel zwaarder dan je V60 ...
Als je bij 18 wil blijven om een setje velgen te besparen kan je dat doen, zoniet zou ik persoonlijk een maatje kleiner gaan (de prijzen zakken exponentieel met de velgmaat )Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenEn deze hebben ook heel goede prijzen, maar reageren niet op mails : http://www.bandenleader.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenDie zijn wel goedkoop ja. Wat ik me afvroeg, zitten centreerringen daar altijd inbegrepen in die prijzen van velgen? Of wordt dat soms apart gerekend om goedkoper te lijken?
Ik zal het je weten te zeggen, ik heb een setje bij hen besteld, maar als je in hun voorwaarden leest staat er dat alle benodigdheden voor montage op het voortuig zijn bijgeleverd ...
De velgen en banden zijn wel rechtstreeks geleverd bij de bandenboer, dus tot wanneer hij ze op de wegen gaat leggen (eens het kouder wordt) kan ik je niet meer zeggen helaas.
Voor banden zelf is amazon.de ook een aanrader trouwens ...Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenIn die maat zou ik uit deze 3 kiezen :
Continental TS 850 P
Pirelli Winter SottoZero 3
Michelin Alpin PA4
Op mijn Bimmer read ik in de winter op 255's op 19" en dat reed echt overal door ... wel 4WD en veel zwaarder dan je V60 ...
Als je bij 18 wil blijven om een setje velgen te besparen kan je dat doen, zoniet zou ik persoonlijk een maatje kleiner gaan (de prijzen zakken exponentieel met de velgmaat )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenIk zal het je weten te zeggen, ik heb een setje bij hen besteld, maar als je in hun voorwaarden leest staat er dat alle benodigdheden voor montage op het voortuig zijn bijgeleverd ...
Comment
Comment