Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
    Haha.. Goeike ksta tegenwoordig in eco versie en kgeraak er nimeer uit..
    Veranderd maar snel trg want amai menne frak
    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Veranderd maar snel trg want amai menne frak
      Ik doe men best

Comment

• Beste,

Ik ben op zoek naar winterbanden voor mijn BMW F31 320D. Bandenmaat 225/50/17. De bandencentrale raadt me volgende opties aan:

In runflat:

Goodyear Ultragrip GVW3* @ 220 EUR/band (incl montage en btw)

Of Bridgestonde LM32 of LM25 @ 200 EUR/ band (incl montage en btw)

In niet run flat:

Goodyear Ultragrip 8 @ 162 EUR / band (incl montage en btw)

Of Bridgestone LM32 @ 161 EUR / band.

Hebben jullie ervaring met deze banden? Zou ik voor run flat of niet run flat gaan? Ik neig eerder naar non run flat om eens het verschil te voelen. Raden jullie andere winterbanden aan? Eerste winter dat ik met een BMW zal rijden dus wil zeker iets veiligs ...

Waarvoor dank,

Nico

Comment

• Niet runflat, Nokian WR A3 of Continental TS 830 (P).
          Indien uit het lijstje, de Goodyear's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk Berichten
            In runflat:

Welke UltraGrip's zijn dit? GVW3 zegt mij niks. Ik stel de vraag om dat ge in runflat soms met een ouder model zit. Is zo voor bvb Dunlop, de runflats die beschikbaar zijn is Wintersport 3D terwijl in de tests overal al de 4D getest is.

Ik heb die Bridgestones gepakt omdat ze het goed deden in allerlei testen. (Hoewel ik ook een test gezien heb waar het net omgekeerd was, zucht)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk Berichten
              Beste,

Ik ben op zoek naar winterbanden voor mijn BMW F31 320D. Bandenmaat 225/50/17. De bandencentrale raadt me volgende opties aan:

In runflat:

In niet run flat:

Goodyear Ultragrip 8 @ 162 EUR / band (incl montage en btw)

Of Bridgestone LM32 @ 161 EUR / band.

Hebben jullie ervaring met deze banden? Zou ik voor run flat of niet run flat gaan? Ik neig eerder naar non run flat om eens het verschil te voelen. Raden jullie andere winterbanden aan? Eerste winter dat ik met een BMW zal rijden dus wil zeker iets veiligs ...

Waarvoor dank,

Nico
              Ik heb de goodyear ultragrip 8 Performance, zeer tevreden van na vorige winter. Was nu wel een zachte winter dus benieuwd naar de komende winter.
              2013- Volvo V60 D3 R-Design
              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Garf Bekijk Berichten
                Welke UltraGrip's zijn dit? GVW3 zegt mij niks. Ik stel de vraag om dat ge in runflat soms met een ouder model zit. Is zo voor bvb Dunlop, de runflats die beschikbaar zijn is Wintersport 3D terwijl in de tests overal al de 4D getest is.

Ik heb die Bridgestones gepakt omdat ze het goed deden in allerlei testen. (Hoewel ik ook een test gezien heb waar het net omgekeerd was, zucht)
                Ik heb zulke ultragrips gehad, de GW3 op mijn vorige auto, omdat de 7 of 8 niet verkrijgbaar waren in die maat. Ik vond ze goed!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Garf Bekijk Berichten

Sorry typfoutje, moet GW3* zijn... Dank voor de reacties tot nu toe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
                    Ik heb zulke ultragrips gehad, de GW3 op mijn vorige auto, omdat de 7 of 8 niet verkrijgbaar waren in die maat. Ik vond ze goed!
                    Rijd je ook met achterwielaandrijving? Hoe was uw ervaring in sneeuw / op ijs met deze banden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                      Niet runflat, Nokian WR A3 of Continental TS 830 (P).
                      Indien uit het lijstje, de Goodyear's.
                      Dank alvast, zal hier ook even prijs van opvragen.

Comment

• Ben aan het twijfelen tussen Michelin, Dunlop, Vredestein. Ik denk dat ik voor de Vredestein ga omdat men vorige Vredestein had als zomerband had en daar was ik super tevreden van! Zou op 103€ per stuk komen voor een 205/60-16 92H.
                        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• kijk eens op reifentrends voor wat reviews en prijzen : http://www.reifentrends.de/
                          Je kan ook altijd in de UK gaan shoppen : http://www.camskill.co.uk/
                          En deze hebben ook heel goede prijzen, maar reageren niet op mails : http://www.bandenleader.be
                          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Iemand tips voor winterbanden in de maat 235/40/18 ?
                            En wat zijn de ervaringen met "brede" winter banden ?
                            Ik had eerst gedacht om naar 17" over te gaan maar ik zou nu toch 18" willen houden in de winter.

Comment

• In die maat zou ik uit deze 3 kiezen :

Continental TS 850 P
                              Pirelli Winter SottoZero 3
                              Michelin Alpin PA4

Op mijn Bimmer read ik in de winter op 255's op 19" en dat reed echt overal door ... wel 4WD en veel zwaarder dan je V60 ...
                              Als je bij 18 wil blijven om een setje velgen te besparen kan je dat doen, zoniet zou ik persoonlijk een maatje kleiner gaan (de prijzen zakken exponentieel met de velgmaat )
                              Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• 't is niet zo zéér omdat ik een setje velgen wil besparen, eerder omdat ik niks mooi vind in 17" en omdat mijn huidige zo beschadigd zijn dat ik die liever voor de winter hou, en in de zomer iets anders koop....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                  En deze hebben ook heel goede prijzen, maar reageren niet op mails : http://www.bandenleader.be
                                  Die zijn wel goedkoop ja. Wat ik me afvroeg, zitten centreerringen daar altijd inbegrepen in die prijzen van velgen? Of wordt dat soms apart gerekend om goedkoper te lijken?
                                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                                    Die zijn wel goedkoop ja. Wat ik me afvroeg, zitten centreerringen daar altijd inbegrepen in die prijzen van velgen? Of wordt dat soms apart gerekend om goedkoper te lijken?

Ik zal het je weten te zeggen, ik heb een setje bij hen besteld, maar als je in hun voorwaarden leest staat er dat alle benodigdheden voor montage op het voortuig zijn bijgeleverd ...
                                    De velgen en banden zijn wel rechtstreeks geleverd bij de bandenboer, dus tot wanneer hij ze op de wegen gaat leggen (eens het kouder wordt) kan ik je niet meer zeggen helaas.

Voor banden zelf is amazon.de ook een aanrader trouwens ...

Comment

In die maat zou ik uit deze 3 kiezen :

Continental TS 850 P
                                      Pirelli Winter SottoZero 3
                                      Michelin Alpin PA4

Op mijn Bimmer read ik in de winter op 255's op 19" en dat reed echt overal door ... wel 4WD en veel zwaarder dan je V60 ...
                                      Als je bij 18 wil blijven om een setje velgen te besparen kan je dat doen, zoniet zou ik persoonlijk een maatje kleiner gaan (de prijzen zakken exponentieel met de velgmaat )
                                      De Pirelli's zou ik vervangen door Nokian WR A3, en eventueel bij Conti de TS 830 P erbij zetten, en dan ben ik het met je eens!

Comment

• Ik heb die pirelli's gepakt voor onder mijn bmw.

onder de mini zitten er ook, maar die hebben we vorig jaar niet echt nodig gehad
                                        BMW X5 45e

Comment

Ik zal het je weten te zeggen, ik heb een setje bij hen besteld, maar als je in hun voorwaarden leest staat er dat alle benodigdheden voor montage op het voortuig zijn bijgeleverd ...
                                          Bedankt, ik houd deze thread in 't oog.
                                          30 jaar Mr Yuge!

Comment

Working...
                                          X