Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Is dan ook prijs met de velgen denk ik?
    Stalen velgen kan je bijna gratis kopen tegenwoordig, zeker i.c.m. banden erop.

Comment

• Morgen afspraak gemaakt bij de bandencentrale (ultragrip , zo liggen ze er tenminste op wanneer het echt begint te vriezen en moet ik geen 3u aanschuiven (tijdens piekmomenten nemen ze geen afspraken aan)...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk Berichten
        Morgen afspraak gemaakt bij de bandencentrale (ultragrip , zo liggen ze er tenminste op wanneer het echt begint te vriezen en moet ik geen 3u aanschuiven (tijdens piekmomenten nemen ze geen afspraken aan)...
        Dus tijdens piekmomenten kunt ge daar zo gaan, maar niet op afspraak?
        Logica zou net andersom zijn, tijdens piekmomenten enkel op afspraak.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• BC waar ik werkte deed dat slim.
          'Links' 3 bruggen voor de 'niet-afspraken', en 'rechts' 3 bruggen voor de afspraken.

Comment

• Zomerbanden van de Mini zijn meer dan versleten, dus vrijdag worden mijn winterbanden gemonteerd

Comment

• In staat van paraatheid hier maar we wachten tot de laatste minuut na de ervaring met vorige "winter" ...

Comment

• Wat zijn de ervaringen met Goodyear Ultragrip 9?
                300 euro voor vier gemonteerd in 175/65/15
                50 euro meer in 195/55/16

.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Goodyear have launched the new Goodyear UltraGrip 9, in time for the 2014 winter season. The UltraGrip line has a strong heritage, and with 94% of reviews saying they'd buy the UltraGrip 8 again ...

Comment

• Owkee. Ziet er niet slecht uit. Nu nog kiezen of we een maatje kleiner pakken voor de winter of nie.
                    Banden + velgen scheelt ook weer een kleine 200 euro.

.

Comment

• Maatje smaller kan geen kwaad ... integendeel: toen de dieren nog spraken kwamen de R4'tjes vrij ver in de sneeuw op zomersloefen: ik weet het, laag gewicht per as maar de smalle banden zaten er ook voor veel tussen.

Comment

• I know, maar estetiek speelt ook een rol.
                        Daarnaast zal een hogere wang een minder vast weggedrag met zich meebrengen

.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                          Ik heb het gezien, maar het is voor de auto van de vrouw en ze moet nog wat kosten maken voor haar boekhouding (zelfstandige).
                          Anders had ik die wel gekocht (enkel de banden). Uw prijs is wel hoog, voor 360 heb ik een set nieuwe banden ...
                          Bandjes (Conti's) zijn toegekomen, nu nog tijd vinden om te monteren.

Comment

• Zaterdag vliegen ze derop
                            VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• De mijne liggen thuis klaar maar aangezien ik ze zelf ga monteren wacht ik af tot de laatste minuut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                De mijne liggen thuis klaar maar aangezien ik ze zelf ga monteren wacht ik af tot de laatste minuut.
                                Tijdens een sneeuwstorm

Waarschijnlijk dit weekend ben ik eindelijk van die lawaaimakers van zomerbanden vanaf.
                                www.skodaforum.eu

Comment

• Hier gaat het ook niet erg lang meer duren, als ik zie dat de temperatuur nog iets verder doorzakt (onder 10°C voor winterbanden is ok en dan heb je er ook al profijt van) dan bel ik de garagist eff op.

Comment

• Voor mij toch nog niet koud genoeg ze;

Comment

• Idem, zal eind november mss begin december wel wat worden

Comment

• Eerst nog winterbandjes aanschaffen ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                          Een winterband is zachter van rubber, waardoor ik vind dat het net is of de auto meer gaat dansen in bochten op deze banden. Ik rijd nog steeds het liefste met een zomerband, ook al is het koud weer. De winterbanden die ik nu op mijn 5 heb, dat zijn Pirelli Sottozero RFT banden in dezelfde breedte als mijn zomerbanden, rijden toch wel heel goed. Aangezien ze 18" zijn ipv 20" bieden ze ook net wat meer ophangingscomfort. Aangezien in veel kilometers doe ga ik over een paar weken toch wisselen. Ik heb mijn winterwielen eens laten herlakken in een donkergrijze kleur, en ben dus ook heel benieuwd naar het resultaat.
                                          Je hebt inderdaad het gevoel een beetje te zwalpen. Mijn Duitse familie (allemaal snelle bakken) zweert erbij de winterbanden op maximale druk te zetten. Dit zou het zwalpen ietwat counteren.

Comment

Working...
                                          X