Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
    Vast genoeg?
    Yep , ik had m'n kruissleutel meegenomen en na een ritje ben ik eens gaan "controleren" .......en stelde vast dat het goed was .

Er staan 3 standen op die luchtsleutel , vastmaken op 1 en vervolgens op 2 natrekken en alles stond netjes vast .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
      26ste gaan de winterschoenen eronder. Dan is het koud genoeg (aan het worden)
      Ben jij weerman oid of is dit puur statistisch ? ( wat een woord ! )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
        Ben jij weerman oid of is dit puur statistisch ? ( wat een woord ! )
        hier is dat gewoon de eerst beschikbare datum

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
          Vandaag.......nu is het nog WARM genoeg , ik heb geen garage en doe alles op straat.....daarom en ook omdat ik amper nog km's doe met m'n privé-auto .

Alles netjes met mijn nieuwe speelgoed gedaan , geen sleutel nodig gehad . ( compressor + luchtmoersleutel )
          Welk merk is je luchtmoersleutel ?

Comment

• Ik vraag me af hoe de meesten hun winterwanden hunne zomerslaap geven?

Ik heb standaard stalen velgen, ooit, zeeeer lang geleden, gekocht en daar liggen mijn winterbanden op. Deze bewaar ik op zolder. Zijn er hier die hun winterbanden elke winter op hun velgen laten monteren? Je kunt je winterbanden ook bij de bandencentrale laten stockeren, zijn er die dat doen?

Als het koud genoeg is verwissel ik van velgen. De diamant cut velgen van mijne Mondeo kunnen absoluut niet tegen zout.
            Heb vorige maand standaard velgen gekocht met winterbanden erop voor mijn Fiat 500.

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
            Gisteren even een,'shiiiit'-momentje gehad: verkeerswisselaar E40-E17 (Brussel > Kortrijk) aan 120+ lukt niet zo goed op winterbanden... Voor de eerste keer draaide mijn ESP overuren

.
            Zo'n momentje heb ik dikwijls en daar moet ik niet voor met de auto rijden.

Comment

• Loopt nog is slecht af dan
              Ken uw grenzen
              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Ik heb de laatste week twee keer gehad dat de esp begon te flippen, en dat in een rustige bocht.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                  Zijn er hier die hun winterbanden elke winter op hun velgen laten monteren?
                  Ik hoop van niet, bij het opleggen/afhalen van een band "breek" je de band, als je dit vaak achter mekaar gaat doen...

Ik heb de gewoonte om bij Reifen-Schreiber een set van 4 gloednieuwe stalen velgen en 4 gloednieuwe winterbanden te kopen. Deze komen gemonteerd, gebalanceerd en klaar voor gebruik thuis aan. Kostprijs was bvb 600€ voor 4 x Michelin Alpin A4's op stalen velgen.

Als deze na enkele winters dienst gedaan te hebben op +/- 25% van hun einde zijn, koop ik een volledig nieuwe set en monteer ik deze. Dan wacht ik tot ze met veel drama en lawaai eens strenge vorst/sneeuwval aankondigen, en zet ik de oude velgen met "winterbanden die nog 1 winter meekunnen" op internet voor 300€. Die zijn dan op 5 minuten verkocht

Stockage van zomer/wintervelgen is afspuiten, eerst schoonmaken met Iron-X, enkele laagjes sealant op de velgen, en dan slaapjesdoen op een velgenboom van de Lidl (19.99 EUR) met een hoes erover.

Als het tijd is om te wisselen wat kopervet gebruiken op de naaf, de bouten ook eens afborstelen met een ijzeren borstel, en momentsleutel gebruiken bij het aandraaien.

Tijdens de winter heb ik trouwens deze onder de Superb voorde bouten wat te ontzien. Ziet er niet uit, maarja.

Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                    Welk merk is je luchtmoersleutel ?
                    CP 7732 , zo'n klein kort rood ding met 1/2" kop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                      De Continental TS 850 kwam deze maand als beste uit de test (bron Test Aankoop).

Zelf heb ik de TS 810 Sport (TS 850 heeft geen 18"). Positieve ervaring!
                      De 850 P blijkbaar wel. http://www.continental.be/www/banden...nl.html?page=4

Ik twijfel zelf nog tussen de Pirelli SottoZero 3 of de 850P...

Comment

• Ik heb de sottozero's gepakt voor op de mijne. Ik heb wel een extra set velgen hiervoor maar mijn vriendin moet wel elke keer de banden van en op dezelfde velg leggen..
                        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                          De 850 P blijkbaar wel. http://www.continental.be/www/banden...nl.html?page=4

Ik twijfel zelf nog tussen de Pirelli SottoZero 3 of de 850P...
                          Jammergenoeg geen 225/40 R18.
                          Zou een 225/45 niet over de tolerantiemarge gaan?

Comment

• Done! Nokian met standaard wrx velgen
                            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• De mijn er vandaag ook op gezwierd. Yokohama's 17''. Wat een verschil tov de 19'' zomerbanden . Doen jullie elk jaar het plaklood van de binnenkant (eerste keer dat ik wissel)? Heb het er maar afgehaald omdat het toch los hing.
                              Last edited by ; 10/11/2014, 17:00. Reden: Typo

Comment

• hier vandaag ook gewisseld, plaklood blijft gewoon hangen, anders moet je ze toch terug laten uitbalanceren? Zomervelgen direct met iron-x ingespoten, proper gemaakt, nog even laten drogen, dan sealant erop en de velgenboom op voor de winter
                                1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
                                1987 volvo 340 GL (daily oldie)
                                2006 seat altea (daily)

Comment

• Ze staan erop, Nokian WR A3 in 225/45 op Dezent TD graphite 17x7:

Comment

• Morgen geven ze 14°C en woensdag 13°C.
                                    Volgens mij nog té vroeg om nu al te switchen. Ik ga ze veranderen als de temperatuur rond de 5°C schommelt.

Comment

• Inderdaad, veel te vroeg ... afwachten.

Comment

• Vanaf 24 November geven ze rond de 8 graden.
                                        Dan mss

Comment

• Op de mini komen ze 13/12 op. Op de mijne weet ik nog niet. Ook wss rond die tijd want ik wil mijn zomerset laten herstellen
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X