Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Welke maat heb je?

Bij de mijne is het volgende week. van 215/60/16 -> 205/55/16
    moet da niet 205/60/16 worden dan?
    je rolomtrek gaat verkeerd zijn

Comment

• Denk ook wel dat je rolomtrek teveel zal afwijken.
      Tip: http://www.gbshop.nl/content/informa...berekening.htm

Hier ook bijna laten wisselen...

Comment

• Mijn winterbanden gaan er donderdag op.
        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Nah, het is nog veeeel te warm om te wisselen.

'k Ga ze vlak voor mijn verlof naar Oostenrijk leggen. Tenzij het eer begint te vriezen en er zout gestrooid wordt. Mijn velgen kunnen absoluut niet tegen zout (diamond cut).

Comment

• ik was door het warme weer gewoon te lui

ik haat die job !
            en laten doen vind ik belachelijk duur en je doet er meer tijd over

Comment

• De eerste jaren had ik dikke problemen bij het zelf verwisselen van velgen met winter/zomerbanden. Elk jaar moest ik alle moeite van de wereld doen om ze eraf te krijgen. De velgen bleven tegen de flens plakken. Het was zelfs zo dat ik van miserie naar de bandencentrale moest rijden om ze er af te laten halen. Daar moesten ze toen met twee man met twee hamers en meegeweld veel force gebruiken en tegen de band/velg kloppen om ze eraf te krijgen.

Heb toen geleerd om koperspray te gebruiken. Sindsdien nooit nog problemen gehad met het zelf verwisselen van velgen.

Het enige wat er niet gebeurd bij het zelf verwisselen is uitbalanceren he. maar zolang mijn stuur niet trilt doet ik het zelf (wielen verwisselen, niet balanceren).
              Last edited by ; 22/11/2014, 09:51.

Comment

• alles gaat als vanzelf, banden krik en sleutel liggen op 2 meter van de auto...velgen vallen er zo af, ik markeer nix op de zomerbanden (die zijn 2 richtingen) en toch trilt er nix

Comment

• ik heb gehandicapteplek voor mijn deur, niet van een buur een openbare

ik zet mijn auto erop en time, duurt 20 min om te wisselen

Comment

• Das het voordeel van een oprit te hebben. Daar kunt ge alles rustig overhoop zetten en laten liggen.

Enigste probleem dat ik nog altijd ondervind zijn de klinkers. De voegen ertussen zijn nogal deftig waardoor de wielekes van de krik in goed bollen. Krakt soms nogal als ik de auto terug laat zakken.

Misschien eens proberen met een dikke plank onder de krik.
                    Last edited by ; 22/11/2014, 10:01.

Comment

• Ik doen het normaal ook zelf maar omdat er 2 nieuw banden op moesten heb ik het maar ineens laten doen door den bandenboer. Was 247€ voor 2 nieuwe banden (205/60-16 92H Semperit) plaatsen van 4 bandenspanningssensoren, programmeren van de 4 sensoren, montage en balanceren. Factuur viel echt reuze mee vond ik! Banden Bart Boons in Balen is echt wel een aanrader! Was snel, zonder afspraak, goei prijzen, en vriendelijke service. Meer moet ne mens ni hebben
                      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                        Het enige wat er niet gebeurd bij het zelf verwisselen is uitbalanceren he. maar zolang mijn stuur niet trilt doet ik het zelf (wielen verwisselen, niet balanceren).
                        Als je de wielen wisselt is het volgens mij niet nodig om uit te balanceren.....

Bij het maken van een band ( gat door schroef bvb ) doen ze dit wel omdat de band dan van de velg is geweest en dan is het net alsof ze er terug een nieuwe opleggen...........en dan moeten ze terug uitbalanceren.

Zolang de band dus niet van de velg is geweest hoef je dus volgens mij nooit terug uit te balanceren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                          Als je de wielen wisselt is het volgens mij niet nodig om uit te balanceren.....

Bij het maken van een band ( gat door schroef bvb ) doen ze dit wel omdat de band dan van de velg is geweest en dan is het net alsof ze er terug een nieuwe opleggen...........en dan moeten ze terug uitbalanceren.

Zolang de band dus niet van de velg is geweest hoef je dus volgens mij nooit terug uit te balanceren.
                          Goed om te weten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            ik markeer nix op de zomerbanden (die zijn 2 richtingen) en toch trilt er nix
                            Ik wissel enkel linksvoor met linksachter en rechtsvoor met rechtsachter . Naar het schijnt zou het nadelig zijn voor het ijzer dat in je banden zit als deze in 2 richtingen bollen en alzo een breuk KUNNEN veroorzaken.

Comment

• Als je de pijl, de richting dat ze moeten draaien, op de band volgt zou dat allemaal geen probleem mogen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                ik heb gehandicapteplek voor mijn deur, niet van een buur een openbare

ik zet mijn auto erop en time, duurt 20 min om te wisselen
                                en wat er een mindervalide aankomt die die nodig heeft?

Comment

• Dan zal dieje bobo snel helpen met het verwisselen van wielen he.

Comment

Als je de pijl, de richting dat ze moeten draaien, op de band volgt zou dat allemaal geen probleem mogen zijn.
                                    Al eens over nagedacht dan ??
                                    Als je dus 4 wielen hebt en er staat een pijl/richting op dan kan je volgens mij enkel linksvoor met linksachter omwisselen , anders staat de pijl niet goed.....
                                    ( en rechtsvoor met rechtsachter hé )

Zonder rijrichting kan je in principe linksvoor met rechtsachter wisselen en de andere 2 wielen dus ook .

Ben er niet zeker van maar volgens mij hebben winterbanden altijd een vaste draairichting , waar ik mee wil zeggen dat ze 2 linkse wielen en 2 rechtse wielen klaarmaken ....

Comment

Das het voordeel van een oprit te hebben. Daar kunt ge alles rustig overhoop zetten en laten liggen.

Enigste probleem dat ik nog altijd ondervind zijn de klinkers. De voegen ertussen zijn nogal deftig waardoor de wielekes van de krik in goed bollen. Krakt soms nogal als ik de auto terug laat zakken.

Misschien eens proberen met een dikke plank onder de krik.
                                      mijn oprit is volledig gravé. ik leg een oude kastdeur, krik erop en gaan. geen problemen mee voor de moment. :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                        Al eens over nagedacht dan ??
                                        Als je dus 4 wielen hebt en er staat een pijl/richting op dan kan je volgens mij enkel linksvoor met linksachter omwisselen , anders staat de pijl niet goed.....
                                        ( en rechtsvoor met rechtsachter hé )

Zonder rijrichting kan je in principe linksvoor met rechtsachter wisselen en de andere 2 wielen dus ook .

Ben er niet zeker van maar volgens mij hebben winterbanden altijd een vaste draairichting , waar ik mee wil zeggen dat ze 2 linkse wielen en 2 rechtse wielen klaarmaken ....
                                        Mijn antwoord was geen reactie op uw bericht. Gewoon algemene informatie hoe ik het doe als ik de winterbanden van de zolder haal en de plakkerkes (waar ze het jaar van te voren lagen op de auto) eraf zijn. Dan ga ik gewoon op de pijlen van de rijrichting af om de banden niet verkeerd te leggen. Met de zomerbanden net hetzelfde.

Snap ge 't?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                          moet da niet 205/60/16 worden dan?
                                          je rolomtrek gaat verkeerd zijn

Via autobandenmarkt kan ik die ook steken. Veel verschil is het nu ook niet he.

Comment

Working...
                                          X