Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ja inderdaad, nieuwe sensoren kosten gemakkelijk 250 euro, afhankelijk van het voertuig. Da's iets wat je inderdaad vanaf nu altijd moet bijrekenen : alle auto's vanaf november dit jaar moeten uitgerust zijn met een bandendruksysteem, als dat direct is met sensoren, moet je die kost bij uw extra set velgen bijrekenen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Zeker bij vol accelereren op een droog merk je dat je meer slipt.
      Bedoeling van winterbanden is veilig door het verkeer komen op een minder goed wegdek, niet om even snel te kunnen dooraccelereren zonder gripverlies zoals op een gewoon wegdek.

Zoals ik al eerder heb gezegd, de motivatie van velen om winterbanden te leggen is niet om veiliger te kunnen rijden op een winters wegdek, maar om éven snel en vlot te kunnen scheuren zoals op een normaal wegdek.

Comment

• En is er iets mis met die motivatie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
          En is er iets mis met die motivatie?
          Ja, want het is de bedoeling om ALTIJD zijn rijgedrag aan winterse weersomstandigheden aan te passen, ook al rijdt men met winterbanden.

Als men met winterbanden op dezelfde manier gaat rijden zoals met zomerbanden op normaal wegdek, dan doet men het voordeel van winterbanden eigenlijk teniet, en kan men zich opvragen met welke motivatie men eigenlijk die winterbanden oplegt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
            Ja, want het is de bedoeling om ALTIJD zijn rijgedrag aan winterse weersomstandigheden aan te passen, ook al rijdt men met winterbanden.

Als men met winterbanden op dezelfde manier gaat rijden zoals met zomerbanden op normaal wegdek, dan doet men het voordeel van winterbanden eigenlijk teniet, en kan men zich opvragen met welke motivatie men eigenlijk die winterbanden oplegt.
            Dus als ze in de racerij regenbanden monteren in plaats van slicks... :p

Ik rij bij sneeuw en ijzel altijd rustig, zelfs met winterbanden. Alleen op droog koud wegdek wil dat niet altijd lukken.

Comment

• Ik rij op winterbanden altijd rustig, te veel Marie-Louise-gaat-op-en-neer-gevoel

Comment

• Sinds een uur geleden....😬

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• tis te koud om ze te wisselen, brrr !

Comment

• Mmm, winterbanden toch eens gaan uitpakken denk ik. Ze geven stilaan kans op sneeuw, alhoewel het van 't weekend zou gaan regenen. Ik had ze vorig jaar in december ook klaar gelegd, ze hebben een maand klaar gelegen om te monteren maar het werd geen winter meer. Terug de doos in na een maand.

Comment

• ik ga eens een jaartje overslaan.

Comment

• Daarstraks op de skoda gezet. Was verdomme koud om da buiten te doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                          ik ga eens een jaartje overslaan.
                          Dat was vorig jaar bij de meesten...
                          Maar wie weet wat deze winter ons nog brengt.
                          Ik heb ze zondag alleszins eronder gelegd.

Comment

• Ik wacht.

Comment

• Vanmiddag deze op madam haar auto geplaatst.
                              De mijne wacht ik nog een beetje af.

Geen last van de kou in een lekker warme garage.
                              Tot ik zag dat ik ze vorig jaar bij het stallen vergeten kuisen ben.
                              Dus gekuist, in de wax gezet en gemonteerd.

Sent from here
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                Mijn auto
                                Audi TT, zo een kut bak
                                Een kut bak bij al anus ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                  Een kut bak bij al anus ?
                                  Doordenkertje.

Sent from here
                                  den borre

Int3x0r

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                      Bwa ja, toch niet zo content van. Vorige keer ook Hankook's besteld, ook problemen mee...
                                      Maja 't is dat, op die paar dagen komt het niet aan.
                                      Dat zal LeClerq ook gedacht hebben nu.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                        Dat zal LeClerq ook gedacht hebben nu.
                                        Goeike.

Sent from here
                                        den borre

Int3x0r

Comment

• Precies weer een paar die winterbanden lezen als: sneeuwbanden.

Comment

Working...
                                          X