Daarnet een Golf zien staan met nagelnieuwe winterbanden onder, beetje zonde van het materiaal om daar nu al met rond te rijden.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenZever gezever! Belgen zijn verwent, ze verwachten dat als het om 3h 's nachts begint te sneeuwen de wegen vrij zijn om 5h als men naar Brussel vertrekt. Denk niet dat er veel landen zijn waar men zo veel strooit als in België, en als het dan eens misloopt (wat het dit jaar uiteraard weer zal doen want geen enkele gemeente of stad kan zoveel zout opslaan) dan krijgen de strooidiensten weer de schuld. Neem zelf eens verantwoordelijkheid, koop winterbanden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenJe kan ook altijd voldoende afstand houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenVoldoende afstand op sneeuw op zomerbanden bij pakweg 40 km/u is ongeveer een meter of tweehonderd. Als je dan al niet door de banking van de weg in de rechterberm bent gegleden.
Comment
-
Goh, het hangt ook af van het type sneeuw, en hoe koud de ondergrond is. Op verse sneeuw kan je nog remkracht halen, maar op platgereden sneeuw is de remkracht op zomerbanden quasi nihil, en kan je enkel uitbollen. En in alle omstandigheden ga je toch zo proberen te rijden dat je net niet moet afremmen en bijgevolg ook niet voelt hoe weinig grip je eigenlijk hebt.
Dat merk je pas enkel als je nogal laat wil remmen voor een plots oranje licht, en je dus het kruispunt op glijdt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk BerichtenAls het echt begint te winteren, steek toch maar winterbanden op uw 4x4
OK, met een 4x4 zal je minder hinder hebben dan met FWD of RWD op besneeuwde wegen, ook dankzij het hogere gewicht van een 4x4 (of SUV), maar met de gepaste banden, wordt het nog net iets veiliger.
http://www.youtube.com/watch?v=pXuhfwY74b8
Nokian WR G2 Sport Utility 102 H XL M+S plus sneeuwvlokje
4 x 215/65x16 (Freelander)
4 x 215/60x17 (Dodge Caliber)
4 x 215/70x16 (RAV4)
Heb ze evenwel op het hart gedrukt, zelfs wetende dat ze zeer voorzichtige chauffeurs zijn, dat het belangrijk is van altijd zéér voorzichtig te zijn en niet te betrouwen op het betere winterse gedrag van dit soort banden. Deze "helpen" bij het wegrijden, bochten nemen en remmen maar het zijn geen wondermiddelen, voorzichtigheid is en blijft primordiaal. Weet nog niet de exacte prijs noch wanneer ze geleverd/gestoken kunnen worden maar hopelijk is de temperatuur wat lager als ze beschikbaar zijn. Ben benieuwd, verleden jaar met mijn BF Goodrich Macadam M+S totaal geen problemen gehad, zelfs niet in relatief diepe sneeuw waar ik Beemers en Mercs voor mij zag die "hulp van familie" moesten inroepen om op een beetje bergop te geraken waar ik gewoon zonder gas te geven met de automaat naar boven kroop zonder zelfs de TC in actie te zien springen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk BerichtenVerder komt een 2wd op winterbanden in de sneeuw verder dan een 4wd op zomerbanden!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenMeer zout en kwalitatieve wegen, dat hebben we nodig om het veilig te maken. Niet plots minder gaan strooien omdat de mensen toch op winterbanden rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenEn leve het milieu, al het zout komt alles in de natuur al de strot uit. Waarom geen voorbeeld nemen aan Scandinavië? Ik denk niet dat ze daar met tonnen en tonnen zout strooien ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk BerichtenJa, enkel daardoor. Zeker onder hevige sneeuw wanneer er maar 1 rijvak echt rijdbaar is. (allez dat denken ze dan toch)
Vorig jaar genoeg gezien, zelf ik met m'n zomerbanden kon perfect over de besneeuwd vakken rijden terwijl IEDEREEN op het eerste bleef, allemaal op zomerbanden zeker? Mensen durven gewoon niet rijden in zo'n weer, eender welke band eronder steekt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenIk zou de goede banden vooraan steken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk BerichtenAl eens gezien hoe de prijzen de hoogte zijn ingegaan van winterbanden...ik heb de mijne in Augustus besteld, 128euro per band betaald, en die staan nu aan 165euro via dezelfde leverancier (bandenmarkt.be)
Blij dat ik er op tijd bij was.
nu zit er al 100euro meer op
Comment
-
Ik moet toegeven dat ik nooit geïnvesteerd heb in winterbanden.
Onder mijn 156 liggen 15" alu velgjes, origineel Alfa.
Wat doe ik best? Winterbanden rond deze velgen matsen (en na de winter terug wisselen) of extra stalen exemplaren kopen?
Dat mijn velgen in de winter meer afzien dan in de zomer deert mij niet veel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenEen goeie bandencentrale stockeert uw zomerbanden gratis terwijl de winterbanden er onder liggen en omgekeerd.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk BerichtenIk moet toegeven dat ik nooit geïnvesteerd heb in winterbanden.
Onder mijn 156 liggen 15" alu velgjes, origineel Alfa.
Wat doe ik best? Winterbanden rond deze velgen matsen (en na de winter terug wisselen) of extra stalen exemplaren kopen?
Dat mijn velgen in de winter meer afzien dan in de zomer deert mij niet veel.
Anders moeten uw banden telkens op en af de velgen getrokken worden en gebalanceerd worden.
Dat zal je moeten betalen, als je twee sets verlgen hebt kan je ze zelf thuis wiisselen en dat is gratis. Ook is het volgens mij niet zo goed voor je banden om ze zo vaak op en af de velgen te trekken.
Comment
Comment