Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Winterbanden, dat is iets zoals rijvaardigheidscursussen .
    Overpriced en in feite leer je er niks mee? Klopt volledig

Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
    Heb je ooit al met winterbanden gereden?
    Dan ga je echt niet meer op zomerbanden door de sneeuw rijden.
    Bij het eerste stop knal je recht op je voorganger als die met winterbanden onderweg is, of in de vangrail.
    En met rijden bedoel ik niet tegen 10km/u he...

Ja... In de zomer En wat je daar zegt over de "eerste stop" is complete larie, ik rij al jaren zo in de sneeuw en heb nog nooit iets voor gehad, maar ik weet wat er onder mijn auto zit

Der zijn er genoeg met winterbanden die met niet kunnen bijhouden in de winter met m'n zomerbanden dus ik rij op een normaal tempo door, ook -ik vermoed door de lengte en breedte van de wagen- heb ik gewoon enorm veel grip, zelf met een zomerband op sneeuw.

We zijn met een paar auto's nog gaan driften in de sneeuw vorig jaar, en der waren der een paar aangenaam verrast dat mits de juiste auto en een beetje inzicht je ook perfect kan rijden op zomerbanden. En dat met een ondergrond gemaakt uit sneeuw met daaronder een schoon pak hard ijs.

Ik wil uiteraard niet gezegd hebben dat zomerbanden evengoed presteren in de winter als winterbanden, het is gewoon een feit dat ze beter zijn, enkel ik moet ze niet, zeker voor die paar dagen dat je ze echt nodig hebt en ik net wil spelen in de sneeuw
    Last edited by ; 11/10/2010, 10:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
      Der zijn er genoeg met winterbanden die met niet kunnen bijhouden in de winter met m'n zomerbanden dus ik rij op een normaal tempo door,
      Kan ik helemaal in komen. Ik heb ook nog aan 90 per uur met zomerbanden over de linker rijstrook gejaagd.

Het probleem is dat alles goed gaat zolang je niet moet remmen. Bij remmen heb je de meeste grip nodig, en om te weten wat je maximale remkracht op zomerbanden bij sneeuw is, mag je eigenlijk nooit harder proberen te vertragen dan de versnelling die je kan genereren op sneeuw. En als je dan weet dat het al even kan duren om op snelheid te geraken, dan voorspelt dat niks goeds als je ook terug tot stilstand wil geraken.

Overigens heb ik ook nooit gevonden dat mijn winterbanden in de weg stonden om plezier te hebben op sneeuwoppervlakken. Ja, je zit met grip die je moet overwinnen, maar op zich scheelt dat nu niet zoveel als de grip op zomerbanden bij regenweer.

Comment

• Dat begrijp ik allemaal en net daarom ga ik niet gatplakken wat ik anders wel doe, ik weet dat ik met "onaangepaste" banden zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
          Ik zou extra velgen voorzien.
          Anders moeten uw banden telkens op en af de velgen getrokken worden en gebalanceerd worden.
          Dat zal je moeten betalen, als je twee sets verlgen hebt kan je ze zelf thuis wiisselen en dat is gratis. Ook is het volgens mij niet zo goed voor je banden om ze zo vaak op en af de velgen te trekken.
          Thanks.

Gaan de meesten hiermee akkoord?

Comment

• Akkoord

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
              Iemand een goed adresje waar ik stalen velgen kan vinden?
              Banden voor auto's, bedrijfswagens en motorfietsen, tegen zeer lage prijzen. Plaats nu uw bestelling, comfortabel vanuit thuis, en hebt uw banden aan u snel geleverd, voor bestellingen vanaf 2 of meer banden, kosteloos bij autobandenmarkt.be

Ik hoop op een zachte winter. Iedereen gaat er blijkbaar automatisch van uit dat we weer een keiharde winter krijgen met pakken sneeuw... Dat is wel degelijk de verdienste van de bandenfabrikanten, mensen zijn weer goed bang gemaakt en het geld rolt weer volop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten
                Al eens gezien hoe de prijzen de hoogte zijn ingegaan van winterbanden...ik heb de mijne in Augustus besteld, 128euro per band betaald, en die staan nu aan 165euro via dezelfde leverancier (bandenmarkt.be)

Blij dat ik er op tijd bij was.
                idd
                ik bekijk de site en zie de mijne staan aan 125€, een week later wil ik bestellen en is het opeens 144€.
                wimoptiek.be op

Comment

• Aangezien het rallykrel om volgend jaar in de zomer mee naar scandinavie te trekken al gekocht is, en daar de juiste banden onderliggen zal deze vervroegd ingeschreven worden zodat ik er de winter hier mee kan doorkomen.

De hele auto kost maar evenveel als een setje winterbanden voor de mini of de bmw.

Comment

• Welke rally ga je meedoen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                      idd
                      ik bekijk de site en zie de mijne staan aan 125€, een week later wil ik bestellen en is het opeens 144€.
                      heb de mijne gekocht voor 98euro, nu staan ze aan 136

in de zomer paar containers winterbanden aankopen en in de winter verkopen. $$$$$$

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        Welke rally ga je meedoen?
                        Carbagerun 2011

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          http://www.autobandenmarkt.be/Complete_wielen.html

Ik hoop op een zachte winter. Iedereen gaat er blijkbaar automatisch van uit dat we weer een keiharde winter krijgen met pakken sneeuw... Dat is wel degelijk de verdienste van de bandenfabrikanten, mensen zijn weer goed bang gemaakt en het geld rolt weer volop.
                          Thnx ! Nu eens kijken voor een goede winterband.

edit: 205/55 R16 91H

Wat wil die 91H zeggen? Ik vind er ook met 94H. De H is de maximum snelheidsindicatie neen? Maar 91 vs 94 .. De 94 is 38 euro duurder.
                          Last edited by caoimhin; 11/10/2010, 21:05.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                            Thnx ! Nu eens kijken voor een goede winterband.

edit: 205/55 R16 91H

Wat wil die 91H zeggen? Ik vind er ook met 94H. De H is de maximum snelheidsindicatie neen? Maar 91 vs 94 .. De 94 is 38 euro duurder.
                            H is snelheidsindicatie, max. 210km/u.
                            Die 91 is het draagvermogen, dit wil zeggen dat het draagvermogen van die band 615kg bedraagt. Bij 94 is dit 670kg
                            link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bandenmaat

Hier doe ik het wel weer op zomerbanden, vorig jaar bijna overgegaan tot aankoop van winterbanden, maar 't is niet dat het hier in de regio echt nodig is.
                            1x aan 10 per uur rechtdoor gegaan bij't indraaien aan m'n werk, maar tijdig kunnen stoppen en nu weet ik dus dat ik nog meer op m'n hoede moet zijn voor die plaats.
                            Nu, mijn woon-werktraject is wel relatief kalm, dus gewoon wat snelheid minderen en extra afstand houden naar gelang de omstandigheden en 't is in orde.
                            Last edited by SilentSpring; 11/10/2010, 22:12.
                            2018 BMW X1 18d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                              Ik moet toegeven dat ik nooit geïnvesteerd heb in winterbanden.
                              Onder mijn 156 liggen 15" alu velgjes, origineel Alfa.
                              Wat doe ik best? Winterbanden rond deze velgen matsen (en na de winter terug wisselen) of extra stalen exemplaren kopen?
                              Dat mijn velgen in de winter meer afzien dan in de zomer deert mij niet veel.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                              Een goeie bandencentrale stockeert uw zomerbanden gratis terwijl de winterbanden er onder liggen en omgekeerd.
                              Na het eerste jaar gaat het mij 10€ per wiel kosten om de banden om te wisselen en ieder wiel terug te equilibreren (ook nieuw ventiel inbegrepen), ook het stockeren is in die prijs inbegrepen. Als je nieuwe velgen koopt is men rap 70 80 of meer € kwijt dus tegen de tijd dat ik aan dat bedrag kom zijn de banden al versleten. Als je toch extra stalen velgen koopt niet vergeten van er ook de stalen vijzen bij te bestellen, die zijn waarschijnlijk lichtelijk verschillend van deze op de lichtmetalen velgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McFarnsworth Bekijk Berichten
                                Carbagerun 2011
                                Is het niet Garbagerun ?? (Met Carbage als woordspeling ??)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McFarnsworth Bekijk Berichten
                                  Aangezien het rallykrel om volgend jaar in de zomer mee naar scandinavie te trekken al gekocht is, en daar de juiste banden onderliggen zal deze vervroegd ingeschreven worden zodat ik er de winter hier mee kan doorkomen.

De hele auto kost maar evenveel als een setje winterbanden voor de mini of de bmw.
                                  Als je nog winterbanden zoekt voor een 9000, ik verkoop de mijn:

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ik begin toch te twijfelen of ik een winterset zal klaarzetten of niet. Ik doe genoeg km maar de vraag is of het een strenge winter zal zijn zodat de kost van winterbanden te verantwoorden is...

Als ik zie dat sommigen winterbanden laten leggen op het tweede autootje omdat moeder de vrouw ermee de kindjes twee kilometer verderop naar school doet dan moet ik toch eens lachen hoor. De campagnes die de bandenproducenten voeren missen hun doel echt niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                      http://www.autobandenmarkt.be/Complete_wielen.html

Dat lijkt maar zo.

Door twee sets velgen met twee sets banden duurt het ook twee keer zo lang voor je weer terugkomt bij die bandencentrale voor de vervanging ervan he ;-)

De enige die hier winst op maken zijn de leveranciers van de velgen

Comment

• Vanochtend 1 graad. Koud.

Probleem is dat het overdag nog ruim boven de 7 graden is .

Maar een paar hoor ik al zeggen "ziejewel"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Vanochtend 1 graad. Koud.
                                          Ziejewel.

Comment

Working...
                                          X