Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Net Nokian WR A3 in maatje 225/45/17 besteld, volgende week worden ze op de velg gedraaid. Eens zien wat dat geeft tov de Pirelli's.

Comment

• Verdorie, ik dacht dat de winterbanden van mijn vrouw nog een seizoen mee konden. Blijken ze op de slijtindicatoren te staan. Volgende week nieuwe dus. ik las dat de Continental WinterCtc TS850 zeer goed zou zijn. Beter dan de Michelin winter 5 (of zoiets) . Wat denken jullie?
      Is wel niet om sportief te rijden, is voor de Scenic met 205-55-16 94H

Comment

• Ik dacht dat ik al met banden rond reed die op het randje waren (zitten nog niet op de indicatoren), maar vandaag naast een Golfke gestaan waarvan de voorbanden bijna volledig op waren
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Verdorie, ik dacht dat de winterbanden van mijn vrouw nog een seizoen mee konden. Blijken ze op de slijtindicatoren te staan. Volgende week nieuwe dus. ik las dat de Continental WinterCtc TS850 zeer goed zou zijn. Beter dan de Michelin winter 5 (of zoiets) . Wat denken jullie?
          Sowieso TS850 tov de Michelins.

Comment

Verdorie, ik dacht dat de winterbanden van mijn vrouw nog een seizoen mee konden. Blijken ze op de slijtindicatoren te staan. Volgende week nieuwe dus. ik las dat de Continental WinterCtc TS850 zeer goed zou zijn. Beter dan de Michelin winter 5 (of zoiets) . Wat denken jullie?
            als,ze de slijt indicatoren staan zijn ze al lang niet meer geschikt als winterband in de sneeuw.

Los daarvan van heb ik die conti 850 nu. Was eigenlijk contenter destijds van de ultragrip 7+. De conti maar een redelijk zoemend geluid dat duidelijk naar boven komt op stil asfalt.
            Ultragrip 9 is nu de huidige goodyear. Maar heb daar geen ervaringen mee.

Comment

• Ik steek er geen en nog nooit gedaan. Gewoon wat meer anticiperen en geen zotte toeren, voor die halve cm sneeuw dat er gemiddeld ligt in België vind ik het de investering niet waard.
              Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Die Ultragrip9 is echt stil, rijdt een pak comfortabeler dan de Bridgestone Turanza die er als zomerband ondersteekt (maar het is dan ook 15" ipv 16").
                Prestaties op sneeuw hebben we uiteraard nog niet kunnen er ervaren.

Qua investering viel dat al bij al nog mee. Ondertussen slijten de zomerbanden ook niet, natuurlijk. De velgjes kosten natuurlijk ook wat, maar die maak je zo duur of goedkoop als je wil. En je zomerwielen blijven van zout gespaard.
                Als er dan toch een slippertje gemaakt wordt, en een borduurtje geraakt bv., dan doet het ook geen zo'n zeer in je portemonnee.

.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                  Die Ultragrip9 is echt stil, rijdt een pak comfortabeler dan de Bridgestone Turanza die er als zomerband ondersteekt (maar het is dan ook 15" ipv 16").
                  Prestaties op sneeuw hebben we uiteraard nog niet kunnen er ervaren.

Qua investering viel dat al bij al nog mee. Ondertussen slijten de zomerbanden ook niet, natuurlijk. De velgjes kosten natuurlijk ook wat, maar die maak je zo duur of goedkoop als je wil. En je zomerwielen blijven van zout gespaard.
                  Als er dan toch een slippertje gemaakt wordt, en een borduurtje geraakt bv., dan doet het ook geen zo'n zeer in je portemonnee.

.
                  De laatste 2 opmerkingen zijn ook de redenen waarom ik winterbanden heb aangeschaft.
                  In de sneeuw heb je rap een borduurtje aangeraakt, of in een putteke gereden.
                  Mijn 20" blijven zo gespaard, alsook de zomerbanden, die gezien de geringe hoogte rap kunnen beschadigd zijn
                  Voor die paar maand rij ik wel met 17 " en "ballonbanden"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                    De laatste 2 opmerkingen zijn ook de redenen waarom ik winterbanden heb aangeschaft.
                    In de sneeuw heb je rap een borduurtje aangeraakt, of in een putteke gereden.
                    Mijn 20" blijven zo gespaard, alsook de zomerbanden, die gezien de geringe hoogte rap kunnen beschadigd zijn
                    Voor die paar maand rij ik wel met 17 " en "ballonbanden"
                    Alleen al door van 20 naar 17 inch over te gaan - met het zelfde type banden - wordt de kans dat ge een borduurtje raakt al een stuk kleiner. De wegligging wordt minder nerveus en ge verliest minder snel grip
                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                      als,ze de slijt indicatoren staan zijn ze al lang niet meer geschikt als winterband in de sneeuw.

Los daarvan van heb ik die conti 850 nu. Was eigenlijk contenter destijds van de ultragrip 7+. De conti maar een redelijk zoemend geluid dat duidelijk naar boven komt op stil asfalt.
                      Ultragrip 9 is nu de huidige goodyear. Maar heb daar geen ervaringen mee.
                      Ga seffens eens wat info zoeken over die ultagrip banden. Die Conti's zijn dus lawaaiierig volgens jou? Zijn wel vrij nieuwe banden he. Toevallig ervaring met Michelin winter 4 of zo?

Sorry gasten, heb hier een tweede topic over geopend Was er met mijn gedachten niet bij.

Wat me opviel is dat die laatste 2 mm enorm rap gegaan zijn. Dacht er nog het seizoen mee te doen. Maar ik heb wel de indruk dat die indicatoren hoger staan dan bij een zomerband, klopt dat?

Dit zou de top 100 zijn. Michelin alpin 5 staat er nog niet bij
                      Winterbanden koopt u voordelig online bij Autobanden 365. ✓ Scherpe internetprijzen ✓ 589 montagepunten ✓ Snelle gratis levering ✓ bestel snel online!
                      Last edited by ; 22/12/2014, 00:03.

Comment

• Dienen ultagrip 9 ziet er ook heel goed uit. Mijn volgorde is ultragrip 9 en conti 850 op eerste plaats, Michelin tweede.
                        Dienen ultragrip is duidelijk stiller dan de andere twee en doet het in de testen even goed (alles door elkaar genomen)

Comment

• Winterbanden moet je als versleten beschouwen 1x je aan profiel van 2.5-(sommigen zeggen zelf 3mm zit... Maar bon).
                          Dus je bevindingen kunnen kloppen DHL;-)
                          Dat de slijt indicatoren wat hoger liggen op wintertyres, geen idee infeite, maar zou kunnen omwille v bovenstaande reden..;!?

Comment

• Hahaha met dit weer moet je toch geen winterbanden plaatsen...
                            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                              Hahaha met dit weer moet je toch geen winterbanden plaatsen...
                              HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• Ik heb vorige winter 15k op mijn huidige Dunlop 3D's gereden. Dat zal nu ook zoiets worden. Ik denk dat het beste om in sneeuw te rijden er lang af is dan. Ik heb ze, ze moeten km's doen ook nu . Zomerbanden kosten ook geld.
                                Last edited by cooper s; 22/12/2014, 18:11.

Comment

Maar ik heb wel de indruk dat die indicatoren hoger staan dan bij een zomerband, klopt dat?
                                  4 millimeter dacht ik, voor de hoogste slijtageindicatoren bij winterbanden ?

Comment

• Is nu toch al enkele dagen onder de 7 a 8 graden? En dikwijls vochtig op de baan... Vanaf dan hebben winterbanden nut. En of ik nu op winterbanden rijd of op zomerbanden, de prijs is't zelfde.
                                    En die mensen die anticiperen, als ze hier de steenweg omhoog moeten en hunnen auto halverwege kunnen laten staan zie je hoe goed ze anticiperen. Telkens er een beetje sneeuw valt is 't hier prijs. Al die piloten die vast zitten, hun de graskant laten in bollen en te voet naar huis mogen gaan. Das lachen zulle als ge naar boven rijdt. Juist beetje ambetant dat ze eerst nog een half uur proberen en zo in uwe weg staan. En al die miserie omdat ze erop kijken een paar honderd euro te investeren die ze er achteraf toch weer uithalen. Ma ja, als ge hoort dat er veel zijn die 't moeilijk hebben om hunnen bak eens volledig vol te gieten en telkens voor een paar tientallen euro's gaan tanken... D'een dag dat ze winterbanden verplichten als het gesneeuwd heeft staan de vakbonden weer op hun achterste poten omdat de lage sociale klasse weeral eens benadeeld wordt lol.

Comment

• jij voelt alsof het 8 graden is

het is 10 graden

mafkees

Comment

• 11° vandaag.
                                        Winterbanden verplichten in Vlaanderen is mensen nodeloos in de kosten jagen.

Comment

• dat doen meerdere steden ook zogezegd

Comment

Working...
                                          X