Net Nokian WR A3 in maatje 225/45/17 besteld, volgende week worden ze op de velg gedraaid. Eens zien wat dat geeft tov de Pirelli's.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Verdorie, ik dacht dat de winterbanden van mijn vrouw nog een seizoen mee konden. Blijken ze op de slijtindicatoren te staan. Volgende week nieuwe dus. ik las dat de Continental WinterCtc TS850 zeer goed zou zijn. Beter dan de Michelin winter 5 (of zoiets) . Wat denken jullie?
Is wel niet om sportief te rijden, is voor de Scenic met 205-55-16 94H
Comment
-
Ik dacht dat ik al met banden rond reed die op het randje waren (zitten nog niet op de indicatoren), maar vandaag naast een Golfke gestaan waarvan de voorbanden bijna volledig op warenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenVerdorie, ik dacht dat de winterbanden van mijn vrouw nog een seizoen mee konden. Blijken ze op de slijtindicatoren te staan. Volgende week nieuwe dus. ik las dat de Continental WinterCtc TS850 zeer goed zou zijn. Beter dan de Michelin winter 5 (of zoiets) . Wat denken jullie?
Is wel niet om sportief te rijden, is voor de Scenic met 205-55-16 94H
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenVerdorie, ik dacht dat de winterbanden van mijn vrouw nog een seizoen mee konden. Blijken ze op de slijtindicatoren te staan. Volgende week nieuwe dus. ik las dat de Continental WinterCtc TS850 zeer goed zou zijn. Beter dan de Michelin winter 5 (of zoiets) . Wat denken jullie?
Is wel niet om sportief te rijden, is voor de Scenic met 205-55-16 94H
Los daarvan van heb ik die conti 850 nu. Was eigenlijk contenter destijds van de ultragrip 7+. De conti maar een redelijk zoemend geluid dat duidelijk naar boven komt op stil asfalt.
Ultragrip 9 is nu de huidige goodyear. Maar heb daar geen ervaringen mee.
Comment
-
Ik steek er geen en nog nooit gedaan. Gewoon wat meer anticiperen en geen zotte toeren, voor die halve cm sneeuw dat er gemiddeld ligt in België vind ik het de investering niet waard.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Die Ultragrip9 is echt stil, rijdt een pak comfortabeler dan de Bridgestone Turanza die er als zomerband ondersteekt (maar het is dan ook 15" ipv 16").
Prestaties op sneeuw hebben we uiteraard nog niet kunnen er ervaren.
Qua investering viel dat al bij al nog mee. Ondertussen slijten de zomerbanden ook niet, natuurlijk. De velgjes kosten natuurlijk ook wat, maar die maak je zo duur of goedkoop als je wil. En je zomerwielen blijven van zout gespaard.
Als er dan toch een slippertje gemaakt wordt, en een borduurtje geraakt bv., dan doet het ook geen zo'n zeer in je portemonnee.
.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenDie Ultragrip9 is echt stil, rijdt een pak comfortabeler dan de Bridgestone Turanza die er als zomerband ondersteekt (maar het is dan ook 15" ipv 16").
Prestaties op sneeuw hebben we uiteraard nog niet kunnen er ervaren.
Qua investering viel dat al bij al nog mee. Ondertussen slijten de zomerbanden ook niet, natuurlijk. De velgjes kosten natuurlijk ook wat, maar die maak je zo duur of goedkoop als je wil. En je zomerwielen blijven van zout gespaard.
Als er dan toch een slippertje gemaakt wordt, en een borduurtje geraakt bv., dan doet het ook geen zo'n zeer in je portemonnee.
.
In de sneeuw heb je rap een borduurtje aangeraakt, of in een putteke gereden.
Mijn 20" blijven zo gespaard, alsook de zomerbanden, die gezien de geringe hoogte rap kunnen beschadigd zijn
Voor die paar maand rij ik wel met 17 " en "ballonbanden"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenDe laatste 2 opmerkingen zijn ook de redenen waarom ik winterbanden heb aangeschaft.
In de sneeuw heb je rap een borduurtje aangeraakt, of in een putteke gereden.
Mijn 20" blijven zo gespaard, alsook de zomerbanden, die gezien de geringe hoogte rap kunnen beschadigd zijn
Voor die paar maand rij ik wel met 17 " en "ballonbanden"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichtenals,ze de slijt indicatoren staan zijn ze al lang niet meer geschikt als winterband in de sneeuw.
Los daarvan van heb ik die conti 850 nu. Was eigenlijk contenter destijds van de ultragrip 7+. De conti maar een redelijk zoemend geluid dat duidelijk naar boven komt op stil asfalt.
Ultragrip 9 is nu de huidige goodyear. Maar heb daar geen ervaringen mee.
Sorry gasten, heb hier een tweede topic over geopend Was er met mijn gedachten niet bij.
Wat me opviel is dat die laatste 2 mm enorm rap gegaan zijn. Dacht er nog het seizoen mee te doen. Maar ik heb wel de indruk dat die indicatoren hoger staan dan bij een zomerband, klopt dat?
Dit zou de top 100 zijn. Michelin alpin 5 staat er nog niet bij
Comment
-
Winterbanden moet je als versleten beschouwen 1x je aan profiel van 2.5-(sommigen zeggen zelf 3mm zit... Maar bon).
Dus je bevindingen kunnen kloppen DHL;-)
Dat de slijt indicatoren wat hoger liggen op wintertyres, geen idee infeite, maar zou kunnen omwille v bovenstaande reden..;!?
Comment
-
Hahaha met dit weer moet je toch geen winterbanden plaatsen...Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk BerichtenHahaha met dit weer moet je toch geen winterbanden plaatsen...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMaar ik heb wel de indruk dat die indicatoren hoger staan dan bij een zomerband, klopt dat?
Comment
-
Is nu toch al enkele dagen onder de 7 a 8 graden? En dikwijls vochtig op de baan... Vanaf dan hebben winterbanden nut. En of ik nu op winterbanden rijd of op zomerbanden, de prijs is't zelfde.
En die mensen die anticiperen, als ze hier de steenweg omhoog moeten en hunnen auto halverwege kunnen laten staan zie je hoe goed ze anticiperen. Telkens er een beetje sneeuw valt is 't hier prijs. Al die piloten die vast zitten, hun de graskant laten in bollen en te voet naar huis mogen gaan. Das lachen zulle als ge naar boven rijdt. Juist beetje ambetant dat ze eerst nog een half uur proberen en zo in uwe weg staan. En al die miserie omdat ze erop kijken een paar honderd euro te investeren die ze er achteraf toch weer uithalen. Ma ja, als ge hoort dat er veel zijn die 't moeilijk hebben om hunnen bak eens volledig vol te gieten en telkens voor een paar tientallen euro's gaan tanken... D'een dag dat ze winterbanden verplichten als het gesneeuwd heeft staan de vakbonden weer op hun achterste poten omdat de lage sociale klasse weeral eens benadeeld wordt lol.
Comment
Comment