Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenIk snap het ook niet meer goed. Moet het nu awd, fwd, winterbanden, zomerbanden zijn?
Moet straks trouwens nog de baan, eens zien ho het op de weg gaat zijn.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk BerichtenIk kon vroeger in de oostkantons overal weg in 30cm sneeuw met mijn Golfke II en de zomerbanden ... had 155'erkes... Mijn Benzen nu hebben vanaf november tot april sneeuwbandenToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenKomt niet door de banden, maar door de bestuurders, dat ze eens beginnen met hun ESP af te zetten als ze zo staan te sukkelen.
In de sneeuw heb je best ofwel een 4x4 ofwel een lichte wagen, want daarmee geraak je ook overal op of door. (eventueel al dan niet met winterbanden)
En een lichte wagen, ik geraakte met mijn Saxoke idd overal door, maar met de C4 die toch al een stuk zwaarder is geraak ik. Nog steeds overal door.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Deze ochtend om 4u ook op ijsbanen gereden met fwd en zomerbanden. Op traject van 12km 0,0 keer geslipt. Gisteren met 4x4 in sneeuw met met zomerbanden met hoge km-stand ook 0,0 problemen. Het is nu niet dat we hier in alaska wonen he. En je gaat met niet horen beweren dat winterbanden niet nuttig zijn, maar ik heb er het geld niet voor over.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAls 't echt ellende is dan helpt ESP afzetten enzomeer geen bal meer. In winterse omstandigheden zijn de banden de belangrijkste factor om wel of niet van uw plaats te geraken.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenFout, de chauffeur is op elke moment de belangrijkste factor, de banden zijn enkel een goed hulpmiddel.
Als ik nu, op deze besneeuwde wegen met zomerbanden het gaspedaal op dezelfde manier bedien als nu met mijn winterbanden, dan gaat mijn auto net iets anders reageren.
Nu, waarom is een tucson met 2WD belachelijk m'n beste?
Comment
-
E40 tussen Gent en Brussel mag het linkervak toch ook eens gestrooid worden. Overal dikke ijsplekken.
Ben vandaag tot in de Hoge Venen geweest met 20 cm sneeuw maar hier is het nog het gevaarlijkste.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenDeze ochtend om 4u ook op ijsbanen gereden met fwd en zomerbanden. Op traject van 12km 0,0 keer geslipt. Gisteren met 4x4 in sneeuw met met zomerbanden met hoge km-stand ook 0,0 problemen. Het is nu niet dat we hier in alaska wonen he. En je gaat met niet horen beweren dat winterbanden niet nuttig zijn, maar ik heb er het geld niet voor over.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenDat argument over geld wordt zachtjes aan toch wel dun. Zomerbanden kosten ook geld. Soms in een grotere maat zelfs veel meer. Ik blijf maar denken dat sommigen het echt een heldendaad vinden om toch maar op zomers te blijven rijden. Zie mij eens driften naar de Delhaize . Nu, ik heb daar totaal geen probleem mee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenSmallere banden hebben meer grip in de sneeuw, de tucson had brede banden (en fwd )
Schoonouders hadden zo een 2WD ding, reed bagger en zuipte 13liter. Uit miserie verkocht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenDat argument over geld wordt zachtjes aan toch wel dun. Zomerbanden kosten ook geld. Soms in een grotere maat zelfs veel meer. Ik blijf maar denken dat sommigen het echt een heldendaad vinden om toch maar op zomers te blijven rijden. Zie mij eens driften naar de Delhaize . Nu, ik heb daar totaal geen probleem mee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenNIET fout.
Als ik nu, op deze besneeuwde wegen met zomerbanden het gaspedaal op dezelfde manier bedien als nu met mijn winterbanden, dan gaat mijn auto net iets anders reageren.
Nu, waarom is een tucson met 2WD belachelijk m'n beste?
Dus het ligt in de eerste plaats aan de bestuurder, de banden zijn een hulpmiddel om het makkelijker te maken.
Je bevestigd hier dus enkel mijn stelling.
Wat die Tucson betreft heb ik me verkeerd uitgedrukt, de 2WD op zich is niet belachelijk, maar in zo een situatie als daarnet maak je je wel belachelijk.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenTucson is 235/60/16
Schoonouders hadden zo een 2WD ding, reed bagger en zuipte 13liter. Uit miserie verkocht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenTucson is 235/60/16
Schoonouders hadden zo een 2WD ding, reed bagger en zuipte 13liter. Uit miserie verkochtToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenDriften? Gaat niet daarvoor heb ik teveel grip en te weinig vermogen Vroeger noemde men dit gewoon banden, maar sedert de uitvinding van de winterband zijn het ineens zomerbanden. Iedereen doet van mijn part wat hij wil. En als er iets voorvalt is dat dan maar ieders eigen schuld. Maar uw remweg is ook langer hoor als je bij 15graden met uw zachte wintersloefen gaat rondtuffen (in belgie wisselt het weer continu)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenEn wie is het dat er gas geeft? Inderdaad, de bestuurder.
Dus het ligt in de eerste plaats aan de bestuurder, de banden zijn een hulpmiddel om het makkelijker te maken.
Je bevestigd hier dus enkel mijn stelling.
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenWat die Tucson betreft heb ik me verkeerd uitgedrukt, de 2WD op zich is niet belachelijk, maar in zo een situatie als daarnet maak je je wel belachelijk.
Comment
-
Daarstraks met mijn versleten winterbanden op de dakparking van de Carrefour geparkeerd. Overal sneeuw en ijs. Heb eens getest wat versleten winterbanden waard zijn, awel dat viel nog goed mee. Beter iig dan onze andere auto op zomerbanden. Veel beter eigenlijk.
Thuiskomen was slechter, oprit niet volledig sneeuwvrij en ijs. Toch boven geraakt met wat geduld. Rijden tot je stilstaat door doorslippende wielen met esp af Dan eens goed de banden laten spinnen zodat je beetje rubber ruikt. Beetje achteruit bollen en blijven staan. En dan voorzichtig weer vertrekken om zo telkens weer een meterke verder te komen. Duurt wel eventjes en is uiteraard slecht voor je banden, maar zoals ik zei ze zijn toch versleten. Door de wielen de laten doorspinnen worden de banden eventjes warm en smelt je even door het ijs. Als je dat doet met zo'n 30 cm heb je 30 cm aanloop om weer te vertrekken en kan je altijd weer beetje verder. Wel altijd even wachten natuurlijk en je stuur heen en weer draaien terwijl je stilstaat. Dan geraak je door de sneeuw of ijslaag (als die niet dik is tenminste). Flink he mijn oprit mijn steile oprit met kasseien tot helemaal boven gereden in nog geen 20 minuten lol.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWel macho hé. Je kan letterlijk neerkijken op de rest, en daar is 't bij de meeste eignaars van die dingen om te doen hé.
Hun reden was de hogere zit, nu hebben ze een Golf 7 en hoor ik ze toch niet klagen.. nu ja, klagen, het zijn en blijven schoonouders he
Comment
Comment