Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kans op een derde opeenvolgende strenge winter is statistisch gezien erg klein.
    >Waarmee ik niet wil zeggen dat winterbanden niet nuttig zouden zijn.
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

Comment

• Met de steeds frissere temperaturen en al dat gezeik over winterbanden hier heb ik hard zin om ze ook al te steken, maar 't is gewoon nog te vroeg, nu. 't Is zinloos.

'k Heb echt hard zin in de winter, hopelijk terug goed koud en geregeld sneeuw en ijs.

Comment

• Vandaag naar DE geweest voor wintersloefjes voor de RAV4. Zijn zo goed als nieuw, koopje gedaan

Laat nu de sneew maar komen graag

Hier ook mijn setje winterbanden met BMW velgen eens zetten die ik te koop heb staan:

Comment

• De set ligt hier mooi te wachten op koudere temperaturen

Nog zeker een maandje denk ik ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            'k Heb echt hard zin in de winter, hopelijk terug goed koud en geregeld sneeuw en ijs.
            Dat zou super zijn, zo opeens van 20 graden naar sneeuw en ijs zonder dat rommelig nat tussenseizoen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
              Dat zou super zijn, zo opeens van 20 graden naar sneeuw en ijs zonder dat rommelig nat tussenseizoen.

Echt he!

Comment

• Als er veel sneeuw is, heb ik 't voordeel dat ik niet meer ver hoef te rijden om een nachtelijke snowmeet te houden -> recht tegenover m'n deur een zalige parking waar 't heerlijk brallen is in 't wit.

Comment

• Paar dagen later, alles platgedrift, overdag wat warmer en dus 's avonds bikkelharde brokken sneeuw en ijs. Rough!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Vanochtend 1 graad. Koud.

Probleem is dat het overdag nog ruim boven de 7 graden is .

Maar een paar hoor ik al zeggen "ziejewel"
                    Zie je wel
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Vandaag was het gewoon 10 graden 's morgens, wie heeft er zijn winterbanden terug vanonder gehaald?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                        Vandaag was het gewoon 10 graden 's morgens, wie heeft er zijn winterbanden terug vanonder gehaald?
                        hier 5 graden en gisteren 2 graden
                        2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI

Comment

• 9 november worden de mijne geplaatst. Hopelijk is het dan al redelijk weer om er mee te rijden, maar gezien de contracten waar je aan vast zit met een leasingwagen is het moeilijker een moment te kiezen ... Vorig jaar met de A3 langer gewacht voor een afspraak en uiteindelijk pas half december een afspraak kunnen vastkrijgen ...

Mocht het prive zijn gingen de winterbanden dadelijk op aparte velgen zodat ik zelf kon wisselen.
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Deze morgen het wintersetje uit de kelder gehaald en er tegen gevezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Met de steeds frissere temperaturen en al dat gezeik over winterbanden hier heb ik hard zin om ze ook al te steken, maar 't is gewoon nog te vroeg, nu. 't Is zinloos.

idemdito hier!

winter

sneeuw

véél sneeuw

Comment

• ik had gehoopt oktober en november nog door te komen met m'n zomerbanden, en dan winterbanden op te leggen.

Maar ik heb blijkbaar op een goeie 1000km het buitenste deel van m'n zomerbanden van 3mm naar -0mm gereden, dus ik denk dat ik maar eens begin te zoeken achter winterrubber

Comment

• maandag een afspraak om de banden op men oude velgen te trekken en men oude zomerbanden op de nieuwe velgen te steken. weet nog niet goed of ik dan direct de winterbanden monteer of de zomerbanden.
                                  wimoptiek.be op

Comment

• Momenteel zitten er op de 1-reeks van men vriendin 18" runflats, een setje stalen velgen 16" met winterbanden liggen klaar.

Kan ik zelf de velgen wisselen? Rekening houdend met RFT naar gewone winterbanden... Of dient er iets aangepast te worden aan de boordcomputer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                      Kans op een derde opeenvolgende strenge winter is statistisch gezien erg klein.
                                      Laat ons hopen!

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Ik niet.
                                      De lol van gepekelde wegen, vuiligheid op de baan, kapotte asfalt vol met putten, nog langere files dan normaal en een sterk verhoogde kans op ongevallen ontgaat me volledig.
                                      Er zijn zat alternatieven voor wannabe helden die per se in de sneeuw of op het ijs hun (on)kunde willen demonstreren.

Comment

• Ik zou inderdaad ook tekenen voor een klimaat van 20 graden op de snelwegen en gewone wegen, en 10 cm hard bevroren sneeuw op de piste in Brustem .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                          De lol van gepekelde wegen, vuiligheid op de baan, kapotte asfalt vol met putten, nog langere files dan normaal en een sterk verhoogde kans op ongevallen ontgaat me volledig.
                                          Er zijn zat alternatieven voor wannabe helden die per se in de sneeuw of op het ijs hun (on)kunde willen demonstreren.
                                          ²²²²²²²²²²²²²²²²²²²
                                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Working...
                                          X