Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Voor het eerst ook gekozen voor Nokian winterrubber (D4). Midden november komen ze erop. Ben eens benieuwd...
    2015 Mercedes C250 break AMG line

Comment

• zeeeeer mooi setje Jakkel!!

ik moet ook winterbanden aankopen.

welke zou ik kopen
      Semperits
      of Dunlop

wie heeft er ervaring met Semperits
      mijn maat is 215/50/17

Comment

• Nokian waren wel de beste winterbanden die ik tot nu toe gehad heb, vrij slijtvast, niet luidruchtig, erg veel grip en niet eens duur.
        Maar ik had ook een nieuw wintersetje nodig, heb die vorige week besteld, 't zijn Pirelli's geworden voor de BMW.
        Nu ben ik benieuwd of die zo slecht zijn zoals hier gezegd wordt, hope not.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          Mijn Saab kreeg onlangs Michelins CrossClimate voor zijn verjaardag...
          En? Hoe bevallen ze?
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Zij die de banden al hebben of al besteld hebben, waar kopen jullie ze (online, bandenketen, etc.)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
              Feitelijk als we volledig willen zijn, dan is de R en R2 een gewone winterband (dewelke jij het op hebt) en de 8 een spijkerband (waar ik het op had).
              De Hakkapeliitta bestaat ook zonder spijkers, dus vroeg ik me af wat het verschil met de D4/D3 was?

Comment

• D4 is in feite de nieuwe D3.
                De Hakkapeliitta is eigenlijk een Nordiska band, bestemd voor Scandinavische winters.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                  Zij die de banden al hebben of al besteld hebben, waar kopen jullie ze (online, bandenketen, etc.)?
                  Ben altijd al bij een bandencentrale geweest. Al heb ik nog maar 3 keer nieuwe banden gekocht sinds ik met een wagen rijd, omdat bijna geen enkele wagen al langer dan een jaar gebleven is
                  Voor de V70 ga ik waarschijnlijk eens bij Profile Tyrecenter in Puurs, heeft voorlopig al de goedkoopste offerte gegeven, die niet ver van online prijzen zit.

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  D4 is in feite de nieuwe D3.
                  De Hakkapeliitta is eigenlijk een Nordiska band, bestemd voor Scandinavische winters.
                  Dat vat het mooi samen.

Comment

• Nog nooit banden in een bandencentrale gekocht, altijd online.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Nog nooit banden in een bandencentrale gekocht, altijd online.
                      Monteert ge ze zelf? Anders schat ik dat ge meteen 60 euro montagekosten moet rekenen?
                      30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                        Monteert ge ze zelf? Anders schat ik dat ge meteen 60 euro montagekosten moet rekenen?

Nope en ik betaal 20EUR voor 4 banden op velgen te zetten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Nokian waren wel de beste winterbanden die ik tot nu toe gehad heb, vrij slijtvast, niet luidruchtig, erg veel grip en niet eens duur.
                          Maar ik had ook een nieuw wintersetje nodig, heb die vorige week besteld, 't zijn Pirelli's geworden voor de BMW.
                          Nu ben ik benieuwd of die zo slecht zijn zoals hier gezegd wordt, hope not.
                          Tuurlijk zijn die niet slecht. Het is een merkband én een winterband.

Comment

Nope en ik betaal 20EUR voor 4 banden op velgen te zetten.
                            Interessant. Als ik bv bij bandenleader keek , die leveren bij een garagist en die krijgt 15 euro per band installatie.
                            30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Tuurlijk zijn die niet slecht. Het is een merkband én een winterband.

Bwa dat is niet persee juist hoor dat een merkband goed is.

Continental zomerbanden zijn niet zo super imo. Zelfs niet het minike van mijn vriendin met amper 75pk..
                              Zowel geen fan van die sportcontact 5 als van het eco ding op de mini.
                              De vredestein die bijna de helft van de prijs zijn van die sc5 zijn een pak beter.

De winterbanden hier zowel op de bmw als de mini zijn pirelli sottozerodingen, en die zijn goed. Voldoende grip, niet te luid, slijtage is wat minder maar dat kan aan de chauffeur liggen, best goed van prijs,...
                              Zeer content van!
                              BMW X5 45e

Comment

Interessant. Als ik bv bij bandenleader keek , die leveren bij een garagist en die krijgt 15 euro per band installatie.
                                Ik doe dit bij een onafhankelijke garagist die zo een machien heeft staan maar zelf geen banden verkoopt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                  Bwa dat is niet persee juist hoor dat een merkband goed is.

Continental zomerbanden zijn niet zo super imo. Zelfs niet het minike van mijn vriendin met amper 75pk..
                                  Zowel geen fan van die sportcontact 5 als van het eco ding op de mini.
                                  De vredestein die bijna de helft van de prijs zijn van die sc5 zijn een pak beter.

De winterbanden hier zowel op de bmw als de mini zijn pirelli sottozerodingen, en die zijn goed. Voldoende grip, niet te luid, slijtage is wat minder maar dat kan aan de chauffeur liggen, best goed van prijs,...
                                  Zeer content van!
                                  Bandendiscussies zijn van alle tijden en 't is een materie die heel subjectief is, persoon x vindt een bepaalde band super, persoon y vindt diezelfde band een kutband. Je kan er best wel vanuit gaan dat alle A-merkbanden goede banden zijn. Merken als Pirelli, Dunlop, Michelin, Bridgestone,... weten heus wel hoe ze een goede band moeten maken hoor. Dat de ene een tikkeltje beter scoort op een bepaald vlak dan de andere, zal de andere dan compenseren met beter te zijn op een ander vlak. En niet dat alles wat BMW doet heilig en super is, maar ze gaan van de fabriek uit geen brolbanden op hun auto's monteren hoor.

Comment

Dat is idd de prijs die je betaald, ook via Autobandenmarkt

Comment

• Ik wil geen afscheid nemen van mijn zomervelgen Dus de winterset blijft tot het laatste moment op stal. Banden zijn Lassa Snoways era. Ik had vorige winter geen problemen. Het zijn wel geen sportieve banden en ook de grip in de regen was lager dan ik verwachtte maar omdat ik niet kan vergelijken kan ik me moeilijk uitspreken daarover. Allesinds ben ik benieuwd voor deze herfst/winter. De nieuwe schokdempers zullen hun invloed wel hebben op de bandenprestaties

Comment

Ik doe dit bij een onafhankelijke garagist die zo een machien heeft staan maar zelf geen banden verkoopt.
                                        Vrij zeldzame situatie.
                                        Prijs uzelf gelukkig.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• Ik lees hier altijd on-line, of bandencentrale als het aankomt op kopen van nieuwe banden.
                                          Maar zijn er eigenlijk ook mensen die hun banden kopen bij de dealer?
                                          Of bij zo een Midas of Auto5?
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X