Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
    nee, absoluut niet nodig, tenzij je last hebt van 1 van de drie eerste symptomen. Die laatste van die 20.000km is er enkel in de hoop dat mensen daarin trappen en dat ook doen ... Beetje goedkope manier (maar duurbetaald door de klant) om geld binnen te halen ..
    Bwa, zou bij die bandencentrale op 50 euro (+btw) komen.
    Dus zo duur ook niet. (maar als het niet moet, is het natuurlijk weggesmeten geld)

Heb daarnet trouwens ontdekt dat de band rechtsachter een heel stuk meer afgesleten is dan die linksachter.
    Iemand die kan zeggen wat hiervan de reden kan zijn?
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Bij een verlaging kan je je auto ook best laten uitlijnen

Comment

• Best? Moeten :p

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Heb daarnet trouwens ontdekt dat de band rechtsachter een heel stuk meer afgesleten is dan die linksachter.
          Iemand die kan zeggen wat hiervan de reden kan zijn?
          Tsja dat kan aan uitlijning zitten, maar als een van de twee achterbanden te weinig spanning heeft kan het ook gebeuren. Ik durf niet zeggen de meest versletene omdat ik het tegenovergestelde al gezien heb. De lekke band zorgde ervoor dat al het gewicht naar de andere ging waardoor die snel versleet.
          30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Bandendruk word maandelijks gecontroleerd, denk dat dat wel voldoende is?
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Hangt ervan af hoeveel lucht er telkens bij moet
              30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                Hangt ervan af hoeveel lucht er telkens bij moet

Good one. Een band verliest niet zomaar druk op een maand tijd....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                  Hangt ervan af hoeveel lucht er telkens bij moet
                  Meestal niks, vandaar dat ik zeg controleren.

Links voor is wel al eens lek geweest en gerepareerd, maar dat kan toch niks met achteraan te maken hebben.

Comment

Meestal niks, vandaar dat ik zeg controleren.
                    Vandaar dat ge niet zegt dat er geen lek is? Mooi, dat is het niet. Versleten schokbrekers kunnen ook effect hebben op de sleet, ik weet niet op welke manieren allemaal. Differentiaaldiagnose anyone?
                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Was vanmorgen heel fris toch (2°). Vermits ik binnen 3 weken naa rde waddeneilanden ga twijfel ik toch een beetje of ik ze er nog voor of erna ga laten opleggen ...
                      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Ik heb ze al een week er op liggen. Voor de keuring. Deze set ziet er discreter uit dan mijn zomervelgen en zo hoopte ik mijn sportuitlaat makkelijker ongemerkt door de keuring te krijgen Het is gelukt

Echt leuk rijden is het niet in dit droge relatief warme weer. Ik hoor de banden serieus schuren bij harder remmanoeuvres en bochtenwerk

Comment

• Net nieuwe 4 seizoensbandjes laten leggen van michelin 215/65 R16 109T. Nu eens een paar dagen in rijden om het verschil te voelen met continental. De rolgeluiden liggen in elk geval al een stuk lager.

Comment

• Nog niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                              Los daarvan. In de laatste oamt test (Oostenrijk) stond de conti ts850 weer eerst en de goodyear ultragrip9 op derde plaats. Yokohama was tweede. Michelin alpin5 pas zesde.
                              In die test staat de Nokian D3 op de vierde plaats. Voor rijden in de regen en slijtage scoort hij minder goed dan de TS850.
                              Dan zullen het vermoedelijk toch die laatste worden.
                              Last edited by Vitus; 14/10/2015, 13:23.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                In die test staat de Nokian D3 op de vierde plaats. Voor rijden in de regen en slijtage scoort hij minder goed dan de TS80.
                                Dan zullen het vermoedelijk toch die laatste worden.
                                TS850 zijn superbanden, erg tevreden van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                                  Net nieuwe 4 seizoensbandjes laten leggen van michelin 215/65 R16 109T. Nu eens een paar dagen in rijden om het verschil te voelen met continental. De rolgeluiden liggen in elk geval al een stuk lager.
                                  Pas maar op dat de mannen van Michelin dit niet lezen.
                                  Ze blijven er immers serieus op hameren dat hun CrossClimate's geen all seasons zijn

Comment

Pas maar op dat de mannen van Michelin dit niet lezen.
                                    Ze blijven er immers serieus op hameren dat hun CrossClimate's geen all seasons zijn
                                    Ik heb nu ook maar nieuwe zomerbanden laten leggen gezien het weer aan de Belgische kust toch 90% van de tijd meer zomerbanden dan winterbanden is, maar dan wel gekeken naar zomerbanden die ook wel een beetje goed zijn buiten de zomer dus maar die nieuwe Michelin zomerbanden laten leggen ...
                                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Denk dat ik ze straks ook ga bestellen, hopelijk kunnen ze zaterdag dan geplaatst worden.

Comment

• Vanmorgen in duitsland 3,5 graad en natte sneeuw. Het gaat tijd worden voor de andere sloefkes

Comment

• Dammit, ik ben mentaal niet klaar voor de winter, ik wil nog spelen met de zomerbandjes.

Comment

Working...
                                          X