Maar je bent niet op de hoogte van de geldende wetgeving ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lekens Mark Bekijk BerichtenVandaag de winterbanden onder de auto gelegd, voor de eerste keer zelf gedaan maar was kinderspel.
Ik zit veel in de ardennen en kom dan ook in Luxemburg (goedkoop tanken) en daar is het verplicht vanaf 1 november.
Men mag er perfect met zomerbanden rijden de ganse winter door, tenzij op de dagen het sneeuwt/ijzelt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenIn Luxemburg zijn winterbanden verplicht ingeval van ijzel, opgehoopte sneeuw, smeltende sneeuw, ijsplekken of rijm. Wie bij deze winterse omstandigheden betrapt wordt op het rijden zonder winterbanden, die riskeert een boete van 74 euro.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenJuist, énkel dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk BerichtenIn de praktijk is dat dus elke dag (of nacht) met vriesweer...
Ja dus in feit ongeveer vanaf 15 november tot april ...
En het heeft als gevroren de laatste maand 's morgens in die streken
De winterbanden plan ik de 16 te plaatsen op mijn 2 wagen.2014 Porsche Boxster 981
2015 BMW serie 2 Cab 220d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn een setje tweedehands staal is nog goedkoper dan een setje tweedehands alu!
Stalen velgen hoef je niet naar om te kijken en in kleinere maten vind ik ze er ook beter uitzien dan een gemiddelde alu velg in dezelfde kleine maat (15" of 16")
Ik deel je mening.
Een stalen velg weegt ook iets meer en geeft daardoor iets meer rijveiligheid in de winter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MMario Bekijk BerichtenEen stalen velg weegt ook iets meer en geeft daardoor iets meer rijveiligheid in de winter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenEr bestaat geen "verplichting vanaf 1 november".
Men mag er perfect met zomerbanden rijden de ganse winter door, tenzij op de dagen het sneeuwt/ijzelt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenDe Conti 850TS banden liggen er ondertussen op.
Rijden eigenlijk even comfortabel als m'n zomerbanden, na een lange autostraderit van 2 uur lijken ze me even stil als m'n zomerbanden, dat had ik niet verwacht.
Comment
-
ge zou zot zijn die nu al te plaatsen met die nazomer temperaturenKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Ge ziet toch meer en meer auto's met winterbanden rijden, het valt echt op.
Lijkt wel of ze een strenge winter verwachten.
Mijn crossclimates zijn besteld, maar als ik bij de condé in Sint-Truiden ga dan is het pas voor half december.
Als ik in Hasselt ga kan ik volgende week al gaanOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenGe ziet toch meer en meer auto's met winterbanden rijden, het valt echt op.
Lijkt wel of ze een strenge winter verwachten.
Mijn crossclimates zijn besteld, maar als ik bij de condé in Sint-Truiden ga dan is het pas voor half december.
Als ik in Hasselt ga kan ik volgende week al gaan
Ik heb ze wel wat te vroeg gestoken, maar ja wie verwacht 18 graden in november lol.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtenge zou zot zijn die nu al te plaatsen met die nazomer temperaturen
Toen ik half oktober belde om te wisselen, had ik geluk het nog net eind oktober te kunnen doen, anders was het eind november.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenNet gehoord dat er een kantelmoment gaat plaatsvinden na het weekend van 14/15november. Koud dus!
Comment
-
Ik hoor een hoop rolgeluid bij m'n winterbanden. Zo vanaf 80 tot 110. Daarboven en onder hoor ik niets. Geen trilling in m'n stuur maar enkel een licht turbine achtig gezoem van die banden. Het is nu m'n derde seizoen en nu valt me dat zo hard op?
Pirelli sotto zeros 18inch en 225 voor en achter.
Bleh.
Comment
Comment