Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
    Geen van beide nog beschikbaar in de maten die ik nodig heb, pas tweede helft december leverbaar (staggered setup is dus klote als je winterbanden wil)

Enige die in stock zijn en nog deze week gemonteerd kunnen worden is de Pirelli Winter 3 SottoZero
    Voila, ze liggen er bij deze ook op, timing is goed want dit weekend naar Luxemburg
    Mijn eerste keus was Michelin Pilot Alpin maar die waren op korte termijn niet leverbaar, idem met de Conti's.

Ben eens benieuwd hoe de Pirelli's gaan bevallen, scoren in elk geval steevast goed in alle testen.
    Op nat wegdek is het zelfs de beste en het is hier meer nat dan glad.
    Levensduur is traditioneel het zwakke punt van Pirelli's (was op mijn Cayman toch zo), hopelijk is dat bij winterrubber anders
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

Comment

• Hier ook gewisseld op de cabbie van de Missy,mijn hok blijft mooi binnen.

Comment

Voila, ze liggen er bij deze ook op, timing is goed want dit weekend naar Luxemburg
        Mijn eerste keus was Michelin Pilot Alpin maar die waren op korte termijn niet leverbaar, idem met de Conti's.

Ben eens benieuwd hoe de Pirelli's gaan bevallen, scoren in elk geval steevast goed in alle testen.
        Op nat wegdek is het zelfs de beste en het is hier meer nat dan glad.
        Levensduur is traditioneel het zwakke punt van Pirelli's (was op mijn Cayman toch zo), hopelijk is dat bij winterrubber anders
        Meevaller (tot mijn verbazing), Pirelli's waren de goedkoopste van de 3...
        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Vandaag de Michelin CrossClimate's laten plaatsen.

En aangezien er bij de Condé een promotie is voor de Michelin banden (november en december), ook nog een goede zaak gedaan
          Idd. Ik heb daar ook 2 sets besteld en tegen vanavond zijn die geplaatst.
          Voor de Seat waren ze al elders besteld.

225/50 17 zijn wel een stuk duurder dan die 205/55 16.
          Last edited by K2; 20/11/2015, 13:32.

Comment

• Da's echt ongelooflijk vanaf pakweg 225 en 18" gaan die prijzen idd. pijlsnel de hoogte in
            Volgens mij nemen ze daar serieuze marges op
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

• hoeveel marge zouden ze hebben op banden ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                hoeveel marge zouden ze hebben op banden ?
                genoeg...

als ik om 18" banden ging in 235 breed kreeg ik 43% korting
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Vandaag de laatste wissel gedaan. M'n zoon zijn Golf voorzien van winterschoeisel.
                  De BMW al een paar weken geleden gedaan wegens bijna geen profiel meer achteraan.
                  Telkens de zomervelgen goed gepoetst met Kärcher en spons.
                  Voor de Lease Renault doen ze de wissel in de garage. Wel nogal omslachtig met telkens de zomer- en winterbanden op de velgen trekken.

Comment

• Meh, binnen 3 dagen is het alweer over.
                    Daarnet in de sneeuwval was er nog verrassend veel grip, ik ga maw nog wachten.

Comment

• ik heb totaal geen verminderde grip gewaar geworden... maar de grond is dan ook verre van bevroren. kan tegen maandag al andeers zijn...

Comment

• wat zijn jullie ervaringen met m+s banden op een evoque?

Comment

Da's echt ongelooflijk vanaf pakweg 225 en 18" gaan die prijzen idd. pijlsnel de hoogte in
                          Volgens mij nemen ze daar serieuze marges op
                          Klopt, paar jaar terug ruim 250 € voor een 18"
                          sonds vorige woensdag terug op winterbanden, 150 € voor 14", 4 stuks op stalen velgen, 1 jaar oud

Comment

• Over een paar dagen terug regen en constant positieve temperaturen, 'k ga nog wachten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Over een paar dagen terug regen en constant positieve temperaturen, 'k ga nog wachten.
                              Regen zoals afgelopen dagen doe ik ook liever met winterbanden ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                Regen zoals afgelopen dagen doe ik ook liever met winterbanden ;-)
                                Daar monteer ik m'n regenbanden voor.

Comment

• De zomerregenbanden of de winterregenbanden ?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    De zomerregenbanden of de winterregenbanden ?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
                                    Hangt van de temperaturen af.

Minder dan 7° = winter regenbanden.
                                    Meer dan 7° = zomer regenbanden.

Comment

• Daarjuist gewisseld.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Hangt van de temperaturen af.

Minder dan 7° = winter regenbanden.
                                        Meer dan 7° = zomer regenbanden.
                                        In België wissel jij dus 20 keer per jaar van banden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                          In België wissel jij dus 20 keer per jaar van banden?
                                          Ik denk niet dat het daarbij zou blijven, met het Belgische weer zouden er dagen bij kunnen zijn dat je 3 keer op 1 dag moet wisselen
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X