Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En niet zeveren he, wegligging is echt wel beter en stabieler met X-drive. Maar je hebt er vast geen, en weet het toch beter.
De grootste "zever" is stellen dat vierwielaandrijving belangrijker is dan het rubber. Altijd een grote mond op het forum, je moet zoveel pk's en cilinders en een naft hebben si en la, nu zijt gij diegene die plots bezuinigt op zoiets essentieel als de banden. Proest!
Stel nu dat je een bmw hebt met enerzijds RWD en anderzijds eentje met xdrive. Voor de rest identiek.
Wat voor een verschil maakt xdrive als je bv slipt in een bocht en de elektronica grijpt in? Ben je dan beter af met xdrive? Beschermt xdrive beter tegen aquaplaning? Tegen ijsplekken op de weg? Overstuur? Onderstuur?
Gewoon 4x4, niks anders. Dus als je geen grip hebt heb je geen grip. Ik merkte zelf niks anders tegenover bv 4matic of quattro, buiten dat xdrive "bruter" aanvoelde bij gebrek aan grip/te hoge snelheid. Schokte hard. Maar 4wd helpt gewoonweg wel om grip te krijgen, 4 wielen die kunnen trekken ipv 2, dus 2x het raakvlak met de weg. Is ook maar logisch. 4matic vind ik persoonlijk veel "smoother" in nood.
Iemand anders trouwens ook al de Nokian WR D4?
Heb ze nu al wat kunnen testen op ijs aan onze hangar, en ik ben werkelijk verbaast van de grip. Prestaties in nat en op ijs zijn naar mijn gevoel nog beter dan de WR A3 die ik vroeger had. Ook verbazend weinig rolgeluid, da's bij m'n ContiSportContacten wel anders.
Verschiet er ook terug van hoeveel verschil er zit qua comfort tussen een comfy winterband op 17" en een sportband op 18".
Nokian blijft echt
De grootste "zever" is stellen dat vierwielaandrijving belangrijker is dan het rubber. Altijd een grote mond op het forum, je moet zoveel pk's en cilinders en een naft hebben si en la, nu zijt gij diegene die plots bezuinigt op zoiets essentieel als de banden. Proest!
Hij heeft in die post ook nergens gezegd dat het rubber niet het belangrijkste zou zijn, alleen dat hij het tot nu zonder winterbanden kon redden.
Iedereen is hier op direct zijn kap gesprongen voor iets wat hij niet gezegd heeft, en bovendien nadien wat hij zei verduidelijkt en genuanceerd heeft..
Hij heeft in die post ook nergens gezegd dat het rubber niet het belangrijkste zou zijn, alleen dat hij het tot nu zonder winterbanden kon redden.
Iedereen is hier op direct zijn kap gesprongen voor iets wat hij niet gezegd heeft, en bovendien nadien wat hij zei verduidelijkt en genuanceerd heeft..
Mja, de post is wel heel vatbaar voor logische veronderstellingen;
Met de X-drive momenteel nog niet echt behoefte gehad aan winterbanden.
Hieruit leid je af dat x-drive bijdraagt aan zijn grip (again, logischerwijze een veronderstelling) in deze winterse omstandigheden, en hij dus nog geen winterbanden nodig had.
De vraag is natuurlijk tegenover wat exact de x-drive bijdraagt (grip in bochten, remmen, tov FWD, RWD...).
Dus een correcte vraag tov order66 zijn post zou zijn op welk vlak hij vind dat x-drive bijdraagt in deze winterse omstandigheden waardoor hij nog GEEN winterbanden nodig zou moeten hebben?
Dus bij deze order66, verzoek ik u om op deze vraag te antwoorden
Disclaimer: mijn post is niet aanvallend bedoeld naar gelijk welk lid van Autoforum
Iemand anders trouwens ook al de Nokian WR D4?
Heb ze nu al wat kunnen testen op ijs aan onze hangar, en ik ben werkelijk verbaast van de grip. Prestaties in nat en op ijs zijn naar mijn gevoel nog beter dan de WR A3 die ik vroeger had. Ook verbazend weinig rolgeluid, da's bij m'n ContiSportContacten wel anders.
Verschiet er ook terug van hoeveel verschil er zit qua comfort tussen een comfy winterband op 17" en een sportband op 18".
Nokian blijft echt
Ik heb getwijfeld tussen de D4 en de Continental TS850 wintercontact, maar uiteindelijk toch voor die laatste gekozen omdat ik geen vergelijkende tests vond van de D4 gezien die band recent(er) is, maar enkel van de D3, en de Continentals meestal iets beter scoorden.
Maar ik ben ervan overtuigd dat die Nokians ook uitstekende keuze zijn. Zou wel eens wat vergelijkende testen van die D4's willen zien.
De Continentals hebben zeer goede grip in sneeuw (wagen breekt nauwelijks uit als je stuur snel overdraait), maar ze maken wel merkbaar rolgeluid (al dacht ik eerst dat ze stil waren).
De CC 850TS scoren nu nog het beste in de test van testaankoop met 71 punten tegen de Nokian WR D3 52 punten.
Maar zie ook Michelin Alpin 5 met 48 punten in de lijst.
Gebaseerd op testen de laatste 10 jaar zien zij de Falken als lage kwaliteit.
Van wanneer is die test? Aangezien de D3 nu toch al vervangen is.
Feitelijk moesten ze de TS850 testen tegenover de A3 gezet hebben (afhankelijk van de datum van de test), verschil zou véél kleiner geweest zijn.
Zelf ben ik niet echt fan van Michelin winterbanden. Zijn zeker niet slecht, maar voor die prijs kan je beter een Conti of Nokian aanschaffen. Presteren sowieso beter.
Ik heb getwijfeld tussen de D4 en de Continental TS850 wintercontact, maar uiteindelijk toch voor die laatste gekozen omdat ik geen vergelijkende tests vond van de D4 gezien die band recent(er) is, maar enkel van de D3, en de Continentals meestal iets beter scoorden.
Maar ik ben ervan overtuigd dat die Nokians ook uitstekende keuze zijn. Zou wel eens wat vergelijkende testen van die D4's willen zien.
De Continentals hebben zeer goede grip in sneeuw (wagen breekt nauwelijks uit als je stuur snel overdraait), maar ze maken wel merkbaar rolgeluid (al dacht ik eerst dat ze stil waren).
Zowel de D4 (vroeger op 2 wagens A3 gehad) als de TS850 zijn in mijn ogen dé winterbanden waar je niets mee verkeerd kan doen. De D4 was in eerste instantie ook een gok voor mij, omwille van nog zeer weinig tests beschikbaar zoals je aanhaalde. Heb het me echter niet beklaagd. En ja, ik was sowieso al fan van Nokian door de A3.
De D3 was ook niet slecht, maar qua performance zat de A3 indertijd wel een niveau hoger.
Ik moet voor de nieuwe ook nog snel winterbanden hebben.
Ik zie op autobandenmarkt deze staan voor 84 €. Zijn die wat te moeite? Slijten die net zo hard als de zomerbanden van dat merk?
Continental WinterContact TS 850
205/55 R16 91H
Niet slecht bedoelt, maar je moet totaal niet van Conti's weten, je hebt Nokian als perfect alternatief, en dan ga je toch Conti winterbanden nemen (ondanks ze natuurlijk wel goed zijn).
Explain yourself
Niet slecht bedoelt, maar je moet totaal niet van Conti's weten, je hebt Nokian als perfect alternatief, en dan ga je toch Conti winterbanden nemen (ondanks ze natuurlijk wel goed zijn).
Explain yourself
Neje, ik gan die nie pakken hé. Ik zag die gewoon vanboven staan bij autobanden markt
Nokian heb ik nog nooit mee gereden, de moeite? Welk model moet ik pakken?
Neje, ik gan die nie pakken hé. Ik zag die gewoon vanboven staan bij autobanden markt
Nokian heb ik nog nooit mee gereden, de moeite? Welk model moet ik pakken?
A3 als ge sportief rijdt, D4 als ge wat normaler rijdt.
A3's op m'n 330i waren echt super, gaven veel zelfvertrouwen in de winter.
De D4's nu zijn wat comfortabeler (iets zachter) en ook stiller. Heb deze genomen omdat de V70 zich uiteraard niet echt leent voor een A3.
Naar uw rijstijl toe zou ik vanzelfsprekend direct de A3 aanraden, maar ze zijn misschien overkill als ge uw toekomstige kar stock laat.
Either way, met beide gaat ge goed zitten, gewoon A3 => sportief en D4 => meer comfort in gedachten houden.
A3 als ge sportief rijdt, D4 als ge wat normaler rijdt.
A3's op m'n 330i waren echt super, gaven veel zelfvertrouwen in de winter.
De D4's nu zijn wat comfortabeler (iets zachter) en ook stiller. Heb deze genomen omdat de V70 zich uiteraard niet echt leent voor een A3.
Naar uw rijstijl toe zou ik vanzelfsprekend direct de A3 aanraden, maar ze zijn misschien overkill als ge uw toekomstige kar stock laat.
Either way, met beide gaat ge goed zitten, gewoon A3 => sportief en D4 => meer comfort in gedachten houden.
Aha, nuja de eerste weken zal ik wel rustig rijden
Comment