Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Je kan die sensoren ook gewoon laten uitschakelen in de garage.

    Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
      Want vierwielaandrijving remt beter op een koude ondergrond?
      Lees



      En niet zeveren he, wegligging is echt wel beter en stabieler met X-drive. Maar je hebt er vast geen, en weet het toch beter.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
        En niet zeveren he, wegligging is echt wel beter en stabieler met X-drive. Maar je hebt er vast geen, en weet het toch beter.
        De grootste "zever" is stellen dat vierwielaandrijving belangrijker is dan het rubber. Altijd een grote mond op het forum, je moet zoveel pk's en cilinders en een naft hebben si en la, nu zijt gij diegene die plots bezuinigt op zoiets essentieel als de banden. Proest!

        Comment


        • Stel nu dat je een bmw hebt met enerzijds RWD en anderzijds eentje met xdrive. Voor de rest identiek.

          Wat voor een verschil maakt xdrive als je bv slipt in een bocht en de elektronica grijpt in? Ben je dan beter af met xdrive? Beschermt xdrive beter tegen aquaplaning? Tegen ijsplekken op de weg? Overstuur? Onderstuur?

          Comment


          • Gewoon 4x4, niks anders. Dus als je geen grip hebt heb je geen grip. Ik merkte zelf niks anders tegenover bv 4matic of quattro, buiten dat xdrive "bruter" aanvoelde bij gebrek aan grip/te hoge snelheid. Schokte hard. Maar 4wd helpt gewoonweg wel om grip te krijgen, 4 wielen die kunnen trekken ipv 2, dus 2x het raakvlak met de weg. Is ook maar logisch. 4matic vind ik persoonlijk veel "smoother" in nood.


            Sent from my iPhone using Tapatalk

            Comment


            • Iemand anders trouwens ook al de Nokian WR D4?
              Heb ze nu al wat kunnen testen op ijs aan onze hangar, en ik ben werkelijk verbaast van de grip. Prestaties in nat en op ijs zijn naar mijn gevoel nog beter dan de WR A3 die ik vroeger had. Ook verbazend weinig rolgeluid, da's bij m'n ContiSportContacten wel anders.
              Verschiet er ook terug van hoeveel verschil er zit qua comfort tussen een comfy winterband op 17" en een sportband op 18".
              Nokian blijft echt

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                De grootste "zever" is stellen dat vierwielaandrijving belangrijker is dan het rubber. Altijd een grote mond op het forum, je moet zoveel pk's en cilinders en een naft hebben si en la, nu zijt gij diegene die plots bezuinigt op zoiets essentieel als de banden. Proest!
                Hij heeft in die post ook nergens gezegd dat het rubber niet het belangrijkste zou zijn, alleen dat hij het tot nu zonder winterbanden kon redden.

                Iedereen is hier op direct zijn kap gesprongen voor iets wat hij niet gezegd heeft, en bovendien nadien wat hij zei verduidelijkt en genuanceerd heeft..

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                  Hij heeft in die post ook nergens gezegd dat het rubber niet het belangrijkste zou zijn, alleen dat hij het tot nu zonder winterbanden kon redden.

                  Iedereen is hier op direct zijn kap gesprongen voor iets wat hij niet gezegd heeft, en bovendien nadien wat hij zei verduidelijkt en genuanceerd heeft..
                  Mja, de post is wel heel vatbaar voor logische veronderstellingen;

                  Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                  Met de X-drive momenteel nog niet echt behoefte gehad aan winterbanden.
                  Hieruit leid je af dat x-drive bijdraagt aan zijn grip (again, logischerwijze een veronderstelling) in deze winterse omstandigheden, en hij dus nog geen winterbanden nodig had.
                  De vraag is natuurlijk tegenover wat exact de x-drive bijdraagt (grip in bochten, remmen, tov FWD, RWD...).

                  Dus een correcte vraag tov order66 zijn post zou zijn op welk vlak hij vind dat x-drive bijdraagt in deze winterse omstandigheden waardoor hij nog GEEN winterbanden nodig zou moeten hebben?
                  Dus bij deze order66, verzoek ik u om op deze vraag te antwoorden

                  Disclaimer: mijn post is niet aanvallend bedoeld naar gelijk welk lid van Autoforum


                  Autoforum en veronderstellingen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                    Iemand anders trouwens ook al de Nokian WR D4?
                    Heb ze nu al wat kunnen testen op ijs aan onze hangar, en ik ben werkelijk verbaast van de grip. Prestaties in nat en op ijs zijn naar mijn gevoel nog beter dan de WR A3 die ik vroeger had. Ook verbazend weinig rolgeluid, da's bij m'n ContiSportContacten wel anders.
                    Verschiet er ook terug van hoeveel verschil er zit qua comfort tussen een comfy winterband op 17" en een sportband op 18".
                    Nokian blijft echt
                    Ik heb getwijfeld tussen de D4 en de Continental TS850 wintercontact, maar uiteindelijk toch voor die laatste gekozen omdat ik geen vergelijkende tests vond van de D4 gezien die band recent(er) is, maar enkel van de D3, en de Continentals meestal iets beter scoorden.

                    Maar ik ben ervan overtuigd dat die Nokians ook uitstekende keuze zijn. Zou wel eens wat vergelijkende testen van die D4's willen zien.

                    De Continentals hebben zeer goede grip in sneeuw (wagen breekt nauwelijks uit als je stuur snel overdraait), maar ze maken wel merkbaar rolgeluid (al dacht ik eerst dat ze stil waren).
                    Last edited by Vitus; 21/01/2016, 10:43.

                    Comment


                    • De CC 850TS scoren nu nog het beste in de test van testaankoop met 71 punten tegen de Nokian WR D3 52 punten.

                      Maar zie ook Michelin Alpin 5 met 48 punten in de lijst.

                      Gebaseerd op testen de laatste 10 jaar zien zij de Falken als lage kwaliteit.
                      www.skodaforum.eu

                      Comment


                      • Ik moet voor de nieuwe ook nog snel winterbanden hebben.

                        Ik zie op autobandenmarkt deze staan voor 84 €. Zijn die wat te moeite? Slijten die net zo hard als de zomerbanden van dat merk?


                        Continental WinterContact TS 850
                        205/55 R16 91H


                        BMW X5 45e

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                          Ik moet voor de nieuwe ook nog snel winterbanden hebben.

                          Ik zie op autobandenmarkt deze staan voor 84 €. Zijn die wat te moeite? Slijten die net zo hard als de zomerbanden van dat merk?


                          Continental WinterContact TS 850
                          205/55 R16 91H

                          Schijnt erg chauffeurafhankelijk te zijn.
                          30 jaar Mr Yuge!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten
                            De CC 850TS scoren nu nog het beste in de test van testaankoop met 71 punten tegen de Nokian WR D3 52 punten.

                            Maar zie ook Michelin Alpin 5 met 48 punten in de lijst.

                            Gebaseerd op testen de laatste 10 jaar zien zij de Falken als lage kwaliteit.
                            Van wanneer is die test? Aangezien de D3 nu toch al vervangen is.
                            Feitelijk moesten ze de TS850 testen tegenover de A3 gezet hebben (afhankelijk van de datum van de test), verschil zou véél kleiner geweest zijn.
                            Zelf ben ik niet echt fan van Michelin winterbanden. Zijn zeker niet slecht, maar voor die prijs kan je beter een Conti of Nokian aanschaffen. Presteren sowieso beter.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                            Ik heb getwijfeld tussen de D4 en de Continental TS850 wintercontact, maar uiteindelijk toch voor die laatste gekozen omdat ik geen vergelijkende tests vond van de D4 gezien die band recent(er) is, maar enkel van de D3, en de Continentals meestal iets beter scoorden.

                            Maar ik ben ervan overtuigd dat die Nokians ook uitstekende keuze zijn. Zou wel eens wat vergelijkende testen van die D4's willen zien.

                            De Continentals hebben zeer goede grip in sneeuw (wagen breekt nauwelijks uit als je stuur snel overdraait), maar ze maken wel merkbaar rolgeluid (al dacht ik eerst dat ze stil waren).
                            Zowel de D4 (vroeger op 2 wagens A3 gehad) als de TS850 zijn in mijn ogen dé winterbanden waar je niets mee verkeerd kan doen. De D4 was in eerste instantie ook een gok voor mij, omwille van nog zeer weinig tests beschikbaar zoals je aanhaalde. Heb het me echter niet beklaagd. En ja, ik was sowieso al fan van Nokian door de A3.
                            De D3 was ook niet slecht, maar qua performance zat de A3 indertijd wel een niveau hoger.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              Ik moet voor de nieuwe ook nog snel winterbanden hebben.

                              Ik zie op autobandenmarkt deze staan voor 84 €. Zijn die wat te moeite? Slijten die net zo hard als de zomerbanden van dat merk?


                              Continental WinterContact TS 850
                              205/55 R16 91H

                              Niet slecht bedoelt, maar je moet totaal niet van Conti's weten, je hebt Nokian als perfect alternatief, en dan ga je toch Conti winterbanden nemen (ondanks ze natuurlijk wel goed zijn).
                              Explain yourself

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                                Schijnt erg chauffeurafhankelijk te zijn.

                                Uiteraard, ik was wel te spreken over sottozero's, moos niet.

                                Maar ik zou begot niet wat te kiezen
                                BMW X5 45e

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                  Niet slecht bedoelt, maar je moet totaal niet van Conti's weten, je hebt Nokian als perfect alternatief, en dan ga je toch Conti winterbanden nemen (ondanks ze natuurlijk wel goed zijn).
                                  Explain yourself

                                  Neje, ik gan die nie pakken hé. Ik zag die gewoon vanboven staan bij autobanden markt


                                  Nokian heb ik nog nooit mee gereden, de moeite? Welk model moet ik pakken?
                                  BMW X5 45e

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    Neje, ik gan die nie pakken hé. Ik zag die gewoon vanboven staan bij autobanden markt


                                    Nokian heb ik nog nooit mee gereden, de moeite? Welk model moet ik pakken?
                                    Nokian is de moeite, vraag maar aan El Greco. Had ik die Alpin A4's niet cheap kunnen scoren ik had er ook.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                      Neje, ik gan die nie pakken hé. Ik zag die gewoon vanboven staan bij autobanden markt


                                      Nokian heb ik nog nooit mee gereden, de moeite? Welk model moet ik pakken?
                                      A3 als ge sportief rijdt, D4 als ge wat normaler rijdt.
                                      A3's op m'n 330i waren echt super, gaven veel zelfvertrouwen in de winter.
                                      De D4's nu zijn wat comfortabeler (iets zachter) en ook stiller. Heb deze genomen omdat de V70 zich uiteraard niet echt leent voor een A3.
                                      Naar uw rijstijl toe zou ik vanzelfsprekend direct de A3 aanraden, maar ze zijn misschien overkill als ge uw toekomstige kar stock laat.
                                      Either way, met beide gaat ge goed zitten, gewoon A3 => sportief en D4 => meer comfort in gedachten houden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                        Allright.

                                        Das geen geld.


                                        Ik gaan zaterdag bij de dealer zien voor een set velgen. Dan pakkik enkel maar de wielen en laat ik de Yannick wel deze steken.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                        A3 als ge sportief rijdt, D4 als ge wat normaler rijdt.
                                        A3's op m'n 330i waren echt super, gaven veel zelfvertrouwen in de winter.
                                        De D4's nu zijn wat comfortabeler (iets zachter) en ook stiller. Heb deze genomen omdat de V70 zich uiteraard niet echt leent voor een A3.
                                        Naar uw rijstijl toe zou ik vanzelfsprekend direct de A3 aanraden, maar ze zijn misschien overkill als ge uw toekomstige kar stock laat.
                                        Either way, met beide gaat ge goed zitten, gewoon A3 => sportief en D4 => meer comfort in gedachten houden.
                                        Aha, nuja de eerste weken zal ik wel rustig rijden
                                        BMW X5 45e

                                        Comment

                                        Working...
                                        X