Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Lees

En niet zeveren he, wegligging is echt wel beter en stabieler met X-drive. Maar je hebt er vast geen, en weet het toch beter.

Ooit eens een test gelezen in verband hiermee en deze altijd blijven onthouden. Dit is wel al wat jaren geleden, maar de theorie blijft dezelfde.
    Dit was een test met een Audi. Er werd vergeleken met een tweewielaandrijving met zomerbanden op sneeuw.
    Vierwielaandrijving met zomerbanden (Quattro in dit geval) + 18% meer grip
    Tweewielaandrijving met winterbanden: +38% meer grip.

Dit betekent dus:
    Zomerbanden tweewiel < Zomerbanden vierwiel < Winterbanden tweewiel < winterbanden vierwiel
    Simpele regel.

Het is bijgevolg correct dat iemand met zomerbanden in vierwiel beweert dat hij meer grip had dan met tweewiel. Maar het onjuist te beweren dat vierwiel meer impact heeft dan winterbanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gust Kadé Bekijk Berichten
      Het is bijgevolg correct dat iemand met zomerbanden in vierwiel beweert dat hij meer grip had dan met tweewiel. Maar het onjuist te beweren dat vierwiel meer impact heeft dan winterbanden.
      Het is ook onjuist te beweren dat het de remafstand enigszins verkort... (eerder het omgekeerde).

Comment

• Dank aan de mensen met een objectieve kijk op posts. Mensen die anderen woorden in de mond leggen is hier legio op dit forum . Ik zeg nergens dat rubber meer of minder impact heeft dan 4wd en afgeleiden. Wat ik wel zei (herhaling voor diegenen met eigen interpretatie van posts ) is dat ik MOMENTEEL nog geen behoefte heb aan winterbanden, en de X-drive stabieler aanvoelt als het op weggedrag aankomt.
        logic : speel eens op de bal ipv op de man.
        Mijn wagens zijn prive aangekocht, niet op de zaak of firmawagen. Kijk ik wat ik doe met mijn geld? Natuurlijk. Zal ik winterbanden kopen indien ik het nodig acht? Zeker. Wat mijn wagens en/of pk's hiermee te zien hebben, is mij een raadsel.
        Trouwens, ik zeg nergens dat ik tegen winterbanden ben, wel integendeel. Ik heb er, met de huidige weersomstandigheden, nog geen behoefte aan gehad. Ik had op alle vorige RWD BMW's winterbanden. Daar ben ik wel niet unaniem enthousiast over. In de regen, winteromstandigheden, vond ik die niet beter dan zomerbanden. Dit jaar heb ik er wel nog geen behoefte aan gehad met mijn huidige wagen. Ik had zelfs 3 jaar winterbanden liggen voor de M3, maar heb die dan maar verkocht, omdat die wagen in de winter toch niet buitenkomt (momenteel 1500km/jaar).
        Last edited by order66; 21/01/2016, 14:49.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Dank aan de mensen met een objectieve kijk op posts. Mensen die anderen woorden in de mond leggen is hier legio op dit forum .
          Nog nooit iets van gemerkt!

Comment

logic : speel eens op de bal ipv op de man.
            Mocht ik dat niet zeggen? Ik mag hopelijk toch nog zeggen dat je meteen sympathieker overkomt door eens een keertje de moeite te nemen om wat nuance in uw reactie te plaatsten...

Comment

• Winterbandenweer voorbij, hopelijk blijft het.

Comment

• Spijtig vind ik. Ik had graag de Crossclimates wat meer op bv. sneeuw kunnen testen.
                Puur voor kou en nat zijn ze alvast geslaagd, maar hopelijk komt er dus nog een flink pak sneeuw de komende weken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                  Spijtig vind ik. Ik had graag de Crossclimates wat meer op bv. sneeuw kunnen testen.
                  Puur voor kou en nat zijn ze alvast geslaagd, maar hopelijk komt er dus nog een flink pak sneeuw de komende weken
                  Laat het uit die ellende!
                  Rij naar 't noorden als je sneeuw wilt hé!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                    Spijtig vind ik. Ik had graag de Crossclimates wat meer op bv. sneeuw kunnen testen.

Ik vond ze ook goed op sneeuw, Kan niet wachten op de volgende lading. Na het weekend zal de sneeuw hier wel verdwenen zijn vermoed ik...

Comment

• ik heb tot op heden mijn zomerbanden nog niet horen gillen of voelen grip verliezen

ik rij wel trager bij lage temp

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                        Ik vond ze ook goed op sneeuw, Kan niet wachten op de volgende lading. Na het weekend zal de sneeuw hier wel verdwenen zijn vermoed ik...
                        Ze doen het inderdaad ook goed op sneeuw.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Ze doen het inderdaad ook goed op sneeuw.
                          Dat is alvast goed om weten.
                          Maar ik wil het toch graag ook zelf eens goed testen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Laat het uit die ellende!
                            Rij naar 't noorden als je sneeuw wilt hé!
                            Spijtig genoeg heb ik daar niet de tijd voor. Anders graag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              ik heb tot op heden mijn zomerbanden nog niet horen gillen of voelen grip verliezen

ik rij wel trager bij lage temp
                              En die met winterbanden rijden dan even snel.

Comment

• Morgen zomerbanden erop?

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                  Eerste jaar zonder winterbanden voor mij en toch al één van de vier maanden waarin ik er normaal mee reed achter de rug en ik beklaag het me nog niet, integendeel.
                                  Amai, ik ben blij dat ik geen winterset gekocht heb!
                                  Letterlijk geen enkel moment gehad waarop ik wou dat ik er toch had. En meestal gewoon door bochten scheuren met zomerbanden bij hogere temperaturen of zonnige droge wegen.

Tijdperk van de winterbanden is (definitief) voorbij!
                                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• zolang ge in uw eigen streek blijft...

Hier hebben diegenen die dachten zoals gij van vrijdag tot zondag hun auto niet kunnen gebruiken: ze geraakten hun straat niet uit door de sneeuw..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                      zolang ge in uw eigen streek blijft...

Hier hebben diegenen die dachten zoals gij van vrijdag tot zondag hun auto niet kunnen gebruiken: ze geraakten hun straat niet uit door de sneeuw..
                                      Waimes?
                                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Neen... Vlaams brabant en Limburg....

Zondag was de sneeuw eindelijk weg, 10 dagen nadat hij gevallen was...

Comment

• Ik heb tot nu altijd met zomerbanden gereden en nooit echt nood gehad aan winterbanden, maar toch wel blij dat ik nu de CrossClimate's heb.
                                          Ze doen het toch heel goed in de sneeuw en ook als er veel water op de weg staat geen enkele last meer gehad van aquaplanning.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X