Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri

wanneer heeft het gesneeuwd dan???
    Hier heeft al 10 dagen sneeuw gelegen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Ik woon in de kempen, traditioneel toch een koude streek in de winter. Niks gezien. En, lang blijven liggen die gevolgen van die plaatselijke sneeuwbui?
      10 dagen

Comment

• de mensen die een groot verschil voelen, rijden sneller als ik...nooit 1 verschil gevoeld behalve over een bepaald brugdek de winterbanden de cc uitschakelde (brug einde n 49 > bomenlaan aanloop konijnepijp) en de zomerbanden niet, in de winter (wat wijst op tractieverlies bij het opwippen))

behalve in comfort, daar doen winterbanden beter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
          Hier heeft al 10 dagen sneeuw gelegen...
          Je zei het eerder al. Moet toch zeer lokaal geweest zijn.
          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            de mensen die een groot verschil voelen, rijden sneller als ik...nooit 1 verschil gevoeld behalve over een bepaald brugdek de winterbanden de cc uitschakelde (brug einde n 49 > bomenlaan aanloop konijnepijp) en de zomerbanden niet, in de winter (wat wijst op tractieverlies bij het opwippen))

behalve in comfort, daar doen winterbanden beter

Ik heb beduidend meer grip als het koud wordt met de crossclimates dan ik heb met de P7. Hoewel ik nooit zou geklaagd hebben over de P7 maar nu weet ik beter.

Het zal dus wel afhankelijk zijn van welke banden je exact vergelijkt...

Comment

10 dagen
              Volgens mij woon jij ergens aan den Botrange ofzo.

Comment

• mijn van mr jn gekregen kettingen liggen klaar in de koffer, je weet nooit of de leugenberg is ondergesneeuwd !

Comment

Volgens mij woon jij ergens aan den Botrange ofzo.

aan de frituurbarak....

Comment

aan de frituurbarak....
                    Ah oké, die frituur is niet zo ver van den Botrange hé.

Comment

In dit geval zo'n 100 km

Comment

Die frituur is daar weg aan Baraque Michel.
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                          Die frituur is daar weg aan Baraque Michel.
                          Nu hebben we alleen nog een frituur 'Michel' nodig op Botrange.
                          30 jaar Mr Yuge!

Comment

• winterbanden wel of nietes , ik ben toch blij dat ik er heb, woon in de kempen en dan wel geen sneeuw maar toch al verschillende keren glad geweest ,ja als je om 6 uur al moet vertrekken ;-)
                            Woensdag morgen 8 uur was ik op weg naar Arendonk neem van Vorselaar het baantje naast de E34 gelegen naar wechelderzande waar ik dan de E34 neem.
                            op dat baantje amper 1,5 wagen breed in het begin is er 2 maal een bocht ,er reed een wagen voor mij een 30 tal meter ,ik zag die 2 keer goed schuiven .
                            Ik hield gelijke afstand ,en ik schoof niets zou het dan toch aan de winterbanden liggen en ik reed met een rwd.
                            Ze mogen beweren wat ze willen er moet geen sneeuw liggen om veiliger te kunnen rijden met winterbanden in desbetreffende maanden.
                            Bij mij gaan ze erop ongeveer in november-december en eraf maart april.

Comment

• Idd voor de Nokian adepten

Niet alleen autofabrikanten proberen gunstiger uit tests te komen. Op het gebied van rubber kunnen ze er ook wat van. Het Finse Nokian ontwikkelde namelijk speciale banden die enkel werden gebruikt voor tests. Op deze manier kwam de bandenboer altijd beter uit de vergelijkingen dan de kwaliteit daadwerkelijk was. De fabrikant erkent het sjoemelen met […]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                Meh, ik blijf fan, ben er altijd zeer tevreden over geweest.
                                Hoe goed moeten die banden dan wel niet gepresteerd hebben in de tests, als ik de 'gewone' variant al zo goed vind

Comment

• Ik ook. Nokian rocks, al aan mijn vierde set hier in Zweden (met ander spul ertussenin) en ik rij genoeg andere wagens om het verschil te merken.

Wat niet naar voor komt in de rapportering is dat het hoofdzakelijk om het vorige decennium gaat, dat het maar om een paar % verschillen gaat, dat 'iedereen' het deed. Nu zegt Nokian tegen de testers, koopt u banden in de handel. Dat is ook wat gebeurt in het merendeel van de bandentesten van de laatste jaren dus echt een probleem is er niet.
                                  Ook vertelde de man (in een zweeds magazine) dat banden constant verbetert worden, dus een band van een eerdere productie kan slechter presteren dan eentje van een latere productie.

Zo.
                                  ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

De temperaturen gaan stilaan in dalende lijn. Toch maar al de winterbanden gestoken, misschien net iets te vroeg, maar beter te vroeg dan te laat. En voor de zeurpietjes, de banden zijn van sterretjes voorzien en de velgen zijn OEM BMW. Het zijn zelfs M performance (gesmede) velgen. Weeral een stap dichter bij een echte M!

Waar heb je die gekocht?

Comment

• M'n pirelli sotto zeros maken gigantisch veel rolgeluid vanaf 90km/h. Ik erger me dood. Kan niet wachten tot de zomerbanden er terug op kunnen.

Comment

• Kapot gereden (gecupt) ?
                                        Had ik vorig jaar. Om zot te worden.
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                                        X