Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk Berichten
    We hebben nu een aantal nachten met 2 a 3 graden gehad in midden België...iedereen die de winterband promoot zou in theorie nu reeds met winterbanden moeten rijden, zonder grip te hebben moeten inboeten. We zitten nml. onder de 7 °C grens, volgens de reclame verandert nu de composiet van polymeren en sta je vlugger stil of evacueer je plotseling beter het hemelwater op winterrubbers In werkelijkheid verandert er niets natuurlijk, laat staan dat er al iemand winterbanden onder de wagen zitten heeft...zonder gevolgen natuurlijk En als je nog een paar maand vergeetachtig bent is onze winter zonder dat je 't weet voorbij, zonder duizend euro of meer te hebben moeten neertellen voor een reclamegeil produkt...waarbij enkel de bandenboer er beter van wordt
    Sneeuwt 't een paar dagen binnen een paar maand neem dan de trein of ga te voet tijdens deze uitzonderlijke dagen...of koop anders een degelijke wagen dan rij je zowel zomer en winter veilig.
    Vind ik ook, ieder zijn mening natuurlijk.
    Ik rijd al 10 jaar (4 nieuwe wagens verschillende merken) enkel met zomerbanden en ik vind mits ervaring en aanpassing rijgedrag heb ik geen winterbanden nodig hier in vlaanderen. Ardennen + buitenland is een ander verhaal.

Comment

• Mijn velgen met winterbanden liggen eronder,zeker op tijd
      In de loop van volgende week worden er ook onder onze pa zijne gelegd.

Comment

We hebben nu een aantal nachten met 2 a 3 graden gehad in midden België...iedereen die de winterband promoot zou in theorie nu reeds met winterbanden moeten rijden, zonder grip te hebben moeten inboeten. We zitten nml. onder de 7 °C grens, volgens de reclame verandert nu de composiet van polymeren en sta je vlugger stil of evacueer je plotseling beter het hemelwater op winterrubbers In werkelijkheid verandert er niets natuurlijk, laat staan dat er al iemand winterbanden onder de wagen zitten heeft...zonder gevolgen natuurlijk En als je nog een paar maand vergeetachtig bent is onze winter zonder dat je 't weet voorbij, zonder duizend euro of meer te hebben moeten neertellen voor een reclamegeil produkt...waarbij enkel de bandenboer er beter van wordt
        Sneeuwt 't een paar dagen binnen een paar maand neem dan de trein of ga te voet tijdens deze uitzonderlijke dagen...of koop anders een degelijke wagen dan rij je zowel zomer en winter veilig.
        Hopelijk ga je in de sneeuw eens keihard ondersturend uit de bocht met uw zomerbanden op uw 'degelijke' 4x4. dan zal je mss het nut snappen van winterbanden.

En sinds wanneer is de aankoop van winterbanden een meerkost?
        Als de winterbanden opliggen, verslijten uw zomerbanden niet!

check deze, zomerbandjes op een Subaru 4x4...
        Last edited by ; 23/10/2010, 00:49.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten
          Hopelijk ga je in de sneeuw eens keihard ondersturend uit de bocht met uw zomerbanden op uw 'degelijke' 4x4. dan zal je mss het nut snappen van winterbanden.

Verspil uw tijd niet aan deze persoon, 'ie zal 't nooit snappen, dat moet je toch al opgemerkt hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
            Verspil uw tijd niet aan deze persoon, 'ie zal 't nooit snappen, dat moet je toch al opgemerkt hebben
            Het ergste is, dat het zo'n gasten zijn die zichzelf onoverwinnelijk voelen in de sneeuw...
            4x4 will save me! en dan moeten ze plots remmen.

Comment

• Rij nu 36 jaar met auto (vele verschillende merken)en heb verleden jaar voor de eerste keer winterbanden gelegd (BMW 5) , kon niet geloven wat een verschil met vroegere winters!!!
              Dus volgende week of zo, worden de wintersloefen zeker terug gemonteerd !!!!!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
                Wat moet je met de bandenspanningscontrole doen als je sneeuwkettingen legt op een BMW? Afzetten, resetten of gewoon afblijven?
                Aangezien je dat niet kan afzetten: afblijven.

Mocht je dat kunnen afzetten, zie ik niet in waarom je dat zou doen. (ik denk zelfs dat hij enkel reageert als de omtrek plots verkleint)

Comment

• Ben dinsdag geweest.

Dit is het type dat erop ligt. ContiWintercontact TS 830 TL.
                  Al eens moeten serieus remmen woensdagmorgen op een nat wegdek, en geen problemen.
                  Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                  2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                  2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                  2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                  2015 Golf 7 GTD

Comment

Een Subaru is een degelijke wagen, maar daarom zijn andere wagens niet minder degelijk. De elektronische vangnetten van de laatste jaren zijn ook fel verbeterd.

Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                    Vind ik ook, ieder zijn mening natuurlijk.
                    Ik rijd al 10 jaar (4 nieuwe wagens verschillende merken) enkel met zomerbanden en ik vind mits ervaring en aanpassing rijgedrag heb ik geen winterbanden nodig hier in vlaanderen. Ardennen + buitenland is een ander verhaal.
                    Het is ook geen noodzaak he, die winterbanden.

Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten

check deze, zomerbandjes op een Subaru 4x4...
                    http://www.youtube.com/watch?v=78vtd...eature=related

Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten
                    Het ergste is, dat het zo'n gasten zijn die zichzelf onoverwinnelijk voelen in de sneeuw...
                    4x4 will save me! en dan moeten ze plots remmen.
                    Oorspronkelijk geplaatst door meire Bekijk Berichten
                    Rij nu 36 jaar met auto (vele verschillende merken)en heb verleden jaar voor de eerste keer winterbanden gelegd (BMW 5) , kon niet geloven wat een verschil met vroegere winters!!!
                    Dus volgende week of zo, worden de wintersloefen zeker terug gemonteerd !!!!!!!!
                    Zoals ik al zei, beter 2wd op winterbanden in de sneeuw, dan 4wd op zomerbanden!

Comment

Of ik nu in de winter voor 5000km zomerband of winterband verslijt, qua kostprijs per kilometer aan bandenslijtage zal dat niet verschillen. Maar ik rij dan liever ineens met een band die beter geschikt is voor winterse omstandigheden.

Comment

• Bovendien ben ik met oudejaar elk jaar 4 dagen in G.H. Luxemburg en heb ik familie in Duitsland. Niet dat ik elke winter naar Duitsland ga, maar zo moet ik niet beginnen stressen als ik morgen eens tot daar wil rijden.

Eigenlijk ben ik eens benieuwd wanneer er hier in België een verzekeringsmaatschappij of overheid winterbanden gaat verplichten.

Comment

• Bij ons is er gisteren gewisseld.

Comment

• Ik steek onze winterbanden onder de turbo als het onder de 10 graden komt (en blijft). Indien meer is het natuurlijk niet zo goed voor de bandjes!

Comment

• Allé mannen v/h winterrubber...haal, installeer alvast weer uw zomerbanden van stal, want de meteo verwacht 15°C en meer volgende week ! Blijf je rijden met winterbanden bij deze temperaturen verbruik je niet alleen meer rubber dat aan 't wegdek blijft kleven maar ook meer brandstof...foei voor 't milieu!!!
                              Of toch niet installeer maar jongens, dan spijs je tenminste de staatskas, die nu al het geld goed kan gebruiken tijdens deze economische crisis ...dank u wel jongens en meisjes met winterrubbers gemonteerd voor jullie 15 % meer brandstofverbruik en het spijsen van de staatskas...zo hoeven er niet direct andere belastingen gevonden te worden die anders verplicht worden voor iedereen terwijl er nu vrijwillig andere inkomsten zijn ;-)
                              Last edited by ; 23/10/2010, 14:49.

Comment

Allé mannen v/h winterrubber...haal, installeer alvast weer uw zomerbanden hé, want de meteo verwacht 15°C en meer ! Blijf je rijden met winterbanden bij deze temperaturen verbruik je niet alleen meer rubber dat aan 't wegdek blijft kleven maar ook meer brandstof...foei voor 't milieu!!! Of toch niet installeer maar jongens, dan spijs je tenminste de staatskas, die nu al het geld goed kan gebruiken tijdens deze economische crisis ...dank u wel jongens en meisjes met winterrubbers gemonteerd voor jullie 15 % meer brandstofverbruik!
                                En een 4x4 die meer brandstof verbruikt spijst de staatskast dan niet zeker?

O, bovendien, mijn winterbanden verbruiken niet meer t.o.v. mijn zomerbanden aangezien ze smaller zijn.
                                Last edited by ; 23/10/2010, 14:49.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                  Wou het ook juist posten
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                  Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                    Als ik 't verbruik zie van uwe oude saab(spritmonitor)onderaan uw antwoorden, rij ik nu met Japanse spitstechnologie aan de helft van de prijs van uw verbruik en ben bovendien tweemaal sneller
                                    Last edited by ; 23/10/2010, 14:59.

Comment

• ben ook aan het kijken ervoor

eerste keer vorig jaar met de RS was een tegenvaller. het was gelukt om de oprit af te rijden maar dan stond ik in 3de nog steeds op straat...

dus ik denk dat ik dit jaar ook ga proberen.

kweet wel niet juist wat te kiezen, dacht dat er hier ergens topic stond, nog eens neuzen

Comment

Als ik 't verbruik zie van uwe oude saab(spritmonitor)onderaan uw antwoorden, rij ik nu met Japanse spitstechnologie aan de helft van de prijs van uw verbruik en ben bovendien tweemaal sneller
                                        Maar in ruil zit ge wel opgescheept met een diesel.

Wilt ge in 1 weg ook even snel ,doch uitgebreid, neerschrijven waarom winterbanden monteren gelijk is aan de staatskas spijzen.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Vergelijk anders appels met peren ?

En tweemaal sneller ? Maak uzelf toch niet meer belachelijk dan je al bezig bent, zo'n Subaru forester met de aerodynamica van een bushok met 2 liter dieseltje en 150PK ofzo ? Denk zelfs dat je alles zal moeten geven om die 20 jaar oude Saab voor te blijven .
                                          Je bent blijkbaar ook niet veel gewoon hé.

En je mag dan wel zo euforisch worden omwille van 't feit dat 't een boxermotor is, maar anno 2001 bestond er al een 1.9 TDI 150PK die waarschijnlijk zelfs nog minder verbruikt dan uw bushok.

Duidelijk weer iemand die er nood aan heeft z'n diepe frustraties te uiten door te proberen alles en iedereen af te breken op een forumpje.

Comment

Working...
                                          X