Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
    Maar in ruil zit ge wel opgescheept met een diesel.

Wilt ge in 1 weg ook even snel ,doch uitgebreid, neerschrijven waarom winterbanden monteren gelijk is aan de staatskas spijzen.
    Wel omdat de samenstelling van de rubbers die gebruikt worden in winterbanden goed is bij temperaturen minder dan 5° celcius. Dus landen met gemiddelde wintermaanden boven deze grens hebben geen baat bij winterbanden. Integendeel deze banden gaan vlugger verslijten d.m.v. de samenstelling van hun rubber dan bvb. zomerbanden...eenmaal de temperatuur hoger is dan 8 ° C en zullen een invloed hebben op 't verbruik van je wagen. Je zal meer gaan verbruiken ...ja zelfs tot 15 % meer !
    't Fabeltje van dat zomerbanden niet op temperatuur zouden geraken in de winter is een fabeltje...als je 's winters 4 a 5 kilometer van huis zijt, zijn je zomerbanden d.m.v. van de wrijving zodanig opgewarmt, dat deze niet minder of slechter zuller presteren, kwestie baanligging en remafstand als in volle zomer.
    Enkel op banen met volle sneeuw...heb je baat bij winterbanden. Aangezien Vlaanderen onmidddellijk reageert bij de minste sneeuwval met 't gooien van massaal zout. Ben je beter af hier met een goede regenband voor 't evacueren van t' overtollige smeltwater dan met een winterband...tenzij je je op de banen begeeft om 2 uur 's nachts nog voor de strooidiensten hun werk hebben gedaan !
    Last edited by ; 23/10/2010, 15:32.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk Berichten
      als je 'swinters 4 a 5 kilometer van huis zijt zijn je zomerbanden d.m.v. van de wrijving zodanig opgewarmt dat deze niet minde of slechter zuller prestern kwestie baanligging en remafstand als in volle zomer.
      Mooi uit je duim gezogen theorie, helaas, b u l l s h i t

Comment

• Wouter, had jij winterbanden op de RS ook?
        en wat had je gemonteerd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door subarufreakdd Bekijk Berichten
          Wouter, had jij winterbanden op de RS ook?
          en wat had je gemonteerd?
          Nokian WR G2

Dikke aanrader

In een ander topic al wat meer over gezegd, trouwens. Klik

Comment

• @t'web
            Haha, ik vind 't wel mooi hoe je jezelf 't nutsgebrek van winterbanden kan wijsmaken.

Ik was vroeger ook zo.
            Tot ik via-via aan een goedkope set winterbanden ben geraakt. En nu wil ik nooit nog een winter zonder doorbrengen. 't Verschil is toch wel groot hoor... en ik heb een naar AF-normen waarschijnlijk zelfs vrij rustige rijstijl.

-edit-
            http://www.megavideo.com/?v=HGZIZN1O -> constant tempomat 60... en volledig op 't einde zou ik met zomerbanden écht niet zo laat nog voor dat rond punt beginnen remmen zijn. Dan zou ik immers gewoon recht door 't rond punt heen geschoven zijn. Tuurlijk, met zomerbanden kan ik dat parcours ook wel afleggen, maar vlot en comfortabel is toch anders (vooral bij 't remmen dan). Zetelverwarming gebruik je bvb. ook maar enkele weken op een jaar (nog vaker als je 's nachts de baan op bent), bijna dezelfde periodes als wanneer je winterbanden hun nut bewijzen... ik wil voor 't comfort geen van beide missen, ondanks de meerprijs.
            Even ter zijde, deze baan lag er vorige winter 3 weken aan een stuk zo bij. 't Is pakweg 35-40km van bij mij thuis, geen Oostblokland of zo.
            Last edited by sibi; 23/10/2010, 15:59.
            Life's too short. Not to. Live it.
            1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
            2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
            2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
            2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
              @t'web
              Haha, ik vind 't wel mooi hoe je jezelf 't nutsgebrek van winterbanden kan wijsmaken.
              Ik was vroeger ook zo.
              Integendeel...ik zou zeggen zoveel mogelijk mensen winterbanden laten installeren, dat genereerd meer staatsinkomen en laat de de wat meer bewuste autoliefhebber vrij van andere belastingen. Dus mensen installeer a.u.b. jullie winterbanden zo vlug mogelijk...en rij er zo lang mogelijk mee . Als 't kan het gans jaar door

Comment

Wel omdat de samenstelling van de rubbers die gebruikt worden in winterbanden goed is bij temperaturen minder dan 5° celcius. Dus landen met gemiddelde wintermaanden boven deze grens hebben geen baat bij winterbanden. Integendeel deze banden gaan vlugger verslijten d.m.v. de samenstelling van hun rubber dan bvb. zomerbanden...eenmaal de temperatuur hoger is dan 8 ° C en zullen een invloed hebben op 't verbruik van je wagen. Je zal meer gaan verbruiken ...ja zelfs tot 15 % meer !
                Dus in België is de gemiddelde temperatuur in de winter meer dan 8°C?

Het grootste deel van het verkeer is 's ochtends (naar het werk) en 's avonds (terug van het werk), right? Niet meteen de warmste momenten van de dag, ik kan u verzekeren dat het dan nu al een heel pak minder is dan 7°

't Fabeltje van dat zomerbanden niet op temperatuur zouden geraken in de winter is een fabeltje...als je 's winters 4 a 5 kilometer van huis zijt, zijn je zomerbanden d.m.v. van de wrijving zodanig opgewarmt, dat deze niet minder of slechter zuller presteren, kwestie baanligging en remafstand als in volle zomer.
                Ongetwijfeld een interessant onderzoek dat daar gevoerd is, kan je even een bronvermelding plaatsen?
                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Integendeel...ik zou zeggen zoveel mogelijk mensen winterbanden laten installeren, dat genereerd meer staatsinkomen en laat de de wat meer bewuste autoliefhebber vrij van andere belastingen. Dus mensen installeer a.u.b. jullie winterbanden zo vlug mogelijk...en rij er zo lang mogelijk mee . Als 't kan het gans jaar door
                  Ik heb eigenlijk nog altijd geen uitleg gehad over de extra inkomsten.
                  Ik koop winterbanden, ik rij op mijn winterbanden. In de lente, als het 's morgens en 's avonds normaal altijd meer dan 7°C is, leg ik opnieuw mijn zomerbanden. Deze laatsten zijn wonder boven wonder de afgelopen maanden niet verder versleten.

Ook heb ik snel mijn 300€ terugverdiend door:
                  • gemoedsrust en minder stress omdat ik niet tegen 5km/u al op de limiet van m'n banden zit
                  • minder kans op ongeval, dat kost meestal iets meer dan 300€
                  • ik verslijt nog altijd even veel "band" per jaar, of ik dat nu verdeel over 1 set of over 2.
                  Winterbanden in de zomer is onaangepast, eigenlijk net als zomerbanden in de winter.

Comment

• off-topic:
                    @ quadrifoglio en met een mazda en niet alpha rijden is een vreemde combinatie hoor ?

on-topic:
                    ik heb geen links nodig naar andere sites om mijn commentaar te staven...noem het het maar ervaring in combinatie met gezond boerenverstand !

Comment

• vorige week winterbanden laten plaatsen,, had half juli al dunlop wintersport 3d besteld, maar waren nogaltijd niet binnen gekome.. uiteindelijk voor fulda kristall contact gegaan.. ookal vind iedereen het hier te vroeg, vind ik het verschil toch duidelijk merkbaar. Waar de mx anders wispelturig word (bocht met gladde klinkers of aquaplanning) schuift de achterkant niet meer weg; Maarja ieder zijn mening...

Comment

off-topic:
                        @ quadrifoglio en met een mazda en niet alpha rijden is een vreemde combinatie hoor ?
                        Alpha's rijden niet goed.
                        Een Alfa zal er wel nog eens komen.

on-topic:
                        ik heb geen links nodig naar andere sites om mijn commentaar te staven...noem het het maar ervaring in combinatie met gezond boerenverstand !
                        Bij deze is mijn eerste gedacht over jou bevestigd. Bedankt hiervoor.
                        Ik hoop dat je 4WD (mag ik het subaru-systeem zo noemen?) je veel helpt in bochten en tijdens het remmen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                          Alpha's rijden niet goed.
                          Een Alfa zal er wel nog eens komen.

[u]

Bij deze is mijn eerste gedacht over jou bevestigd. Bedankt hiervoor.
                          Ik hoop dat je 4WD (mag ik het subaru-systeem zo noemen?) je veel helpt in bochten en tijdens het remmen.
                          Bij subaru noemt dit : 'symmetrical all- wheel drive technology'...zeg maar het het summum onder de 4x4 systemen.
                          Als echte autofreak... wens ik je ook nog vele veilige kilometers toe.En kom veilig de winter door.

Comment

Bij subaru noemt dit : 'symmetrical all- wheel drive technology'...zeg maar het het summum onder de 4x4 systemen.
                            Reclame-benamingen van Subara ken je blijkbaar wel.

Comment

moooaaarrrrr

Comment

• man man het niveau van dit topic zakt met elke post, blijkbaar heeft ieder zijn mening erover.
                                Heeft infeite allemaal te maken met welke wagen je rijd en waar je woont vind ik. Dat de winterbanden beter zijn dan de zomerbanden in slechte weersomstandigheden is onbetwistbaar.

Comment

• Eigenlijk is het simpel...diegenen dat op winterbanden willen rijden ...rijden winterbanden, diegenen dat zomerbanden willen rijden, rijden zomerbanden...

gewoon niet komen schreeuwen als het te laat is, en laten we hopen dat er geen gewonden vallen...

en uwe 4x4 is alleen maar goed om te vertrekken, en dan stopt het..

Comment

• ik heb de indruk dat er veel personen hier wel winterbanden nodig hebben dat hun rijstijl niet - alleen - volstaat

heb meer ervaring zonder als met, en heb nog geen slipper gemaakt, op 20 winters
                                    nu heb ik ze steken, omdat het me financieel geen pijn doet, maar het is een plus geen must

kopen alle winterbandeneigenaars ook esp, als het niet standaard is ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      ik heb de indruk dat er veel personen hier wel winterbanden nodig hebben dat hun rijstijl niet - alleen - volstaat

heb meer ervaring zonder als met, en heb nog geen slipper gemaakt, op 20 winters
                                      nu heb ik ze steken, omdat het me financieel geen pijn doet, maar het is een plus geen must

kopen alle winterbandeneigenaars ook esp, als het niet standaard is ?

Zo kun je de lijn verdertrekken, koop je ook ABS en airbags, als het niet standaard zou zijn ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                        Zo kun je de lijn verdertrekken, koop je ook ABS en airbags, als het niet standaard zou zijn ?
                                        Neen, maar wel 24" velgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                          Neen, maar wel 24" velgen
                                          De harde realiteit

Comment

Working...
                                          X