Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door FrankClaeys Bekijk Berichten
    Ik heb altijd gelezen dat je deze best plaatst van zodra de buitentemperatuur minder dan 7 graden bedraagt. Best ze iets later plaatsen dan te vroeg natuurlijk. Anders gaan ze extra snel verslijten. Dat effect zal je dan al snel merken wanneer je op sneeuw of ijs zou rijden.
    Wat en topic in deze tijd van het jaar...
    Idd vanaf 7 graden en lager is voor winterbanden. Ik zou ze zelf iets eerder plaatsen om verassingen te voorkomen, beter iets te vroeg dan te laat, want als het al vriest en je moet ze dan nog monteren, zoals bij mij buiten!
    De laatste jaren geen winterbanden meer, doe 10 000 km per jaar en voor zoveel het hier nog vriest. Met gewone banden kom je er ook wel, heb me zelf nooit echt veiliger gevoeld met winterbanden, zo een hemels verschil is da nu ook weer niet, op sneeuw ok, op ijs??? Hoewel ik vaak dikke bakken zie voorbij vlammen met hun winterbanden, vroeg of laat geraken die wel is de kant in denk ik dan.

Mijn eerste zomerbanden waren Continental SportContact en die waren een ramp bij vriesweer, sinds ik de Michelin Energy Savers heb, veel beter! Sindsdien eigenlijk geen winterbanden meer.

Comment

• Ik heb de Michelin Energy Savers ook altijd goed gevonden, maar de Michelin CrossClimate's die ik sinds eind vorig heb zijn toch nog een stukje beter.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• moet wel zeggen, michelin cc, dat ze met de ramen open en vrij warm weer en een wat rappere bocht, hoorbaar dat typisch schrapend rubber-geluid geven dat je denkt een zwart spoor achter te laten en geen 20000 km gaan meegaan

Comment

• Vandaar dat ik verkies om de CC enkel in de winter te gebruiken. En of het nu 7 of 17° is maakt dan niets uit. Vanaf eind september denk ik dat ik op een kalm moment overschakel.

De Hankooks die ik nu erop heb liggen zijn zomerbanden bij uitstek, als het nat is gaat de grip enorm achteruit. Maar van neiging tot aquaplaning hebben ze dan weer geen last.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            moet wel zeggen, michelin cc, dat ze met de ramen open en vrij warm weer en een wat rappere bocht, hoorbaar dat typisch schrapend rubber-geluid geven dat je denkt een zwart spoor achter te laten en geen 20000 km gaan meegaan
            Heb ik nog geen last van gehad.
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Nog veel te vroeg om iets over duurzaamheid te zeggen, maar het viel me op

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

• Ik heb er nu ongeveer 10.000 km mee gedaan en ze zien d'r nog als nieuw uit.

Comment

• Net een bericht van de leaseco. ivm de winterbanden 'nu de winter voor de deur staat', bende wankers, ga iemand anders depri maken he seg

Comment

• Net het weerbericht bekeken op de wesite van het KMI. De volgende 14 dagen blijf ik alvast nog op mijn zomerbanden rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                      Net het weerbericht bekeken op de wesite van het KMI. De volgende 14 dagen blijf ik alvast nog op mijn zomerbanden rijden.

Comment

• Elk uur reclame op de radio over het winterreifen angebot ...

Comment

• Ik ga dit jaar zo laat mogelijk naar de garage voor een wissel. Vorig jaar liet ik me vangen begin oktober... Met een heel zachte winter nadien.

Comment

• Deze keer ga ik ook wachten tot ze gestrooid hebben. In tegenstelling tot andere jaren liggen de winterbanden nu wel bij mij thuis en niet op een andere locatie waar ik niet altijd direct toegang had.

Comment

• Tja, afwachten. Zoals ieder jaar is het onvoorspelbaar hé. Wie had gedacht dat we nu nog meerdere weken zo'n zomerweer zouden hebben.
                              Er gaan er veel dit jaar wachten met het plaatsen van de winterbanden, en dan is er bij de bandencentrale in november geen tijd om te vervangen tot een maand verder.
                              Beter is nu al een afspraak te maken voor bv. november/half november, dan is men zeker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                Wie had gedacht dat we nu nog meerdere weken zo'n zomerweer zouden hebben.
                                Hoe bedoel je? We zijn pas begin september...
                                en september = zomer
                                2.0 JTDm

Comment

• vorig jaar niet...

dan was het al geen 20°C meer
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                    Hoe bedoel je? We zijn pas begin september...
                                    en september = zomer
                                    En zoveel dagen nog +25°? Deze week wordt het weer goed warm.

Comment

• is 20° dan de nieuwe grens voor winterbanden misschien ?
                                      2.0 JTDm

Comment

• neje, vorig jaar was er eigenlijk zelfs bijna geen reden om winterbanden te steken...
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                          is 20° dan de nieuwe grens voor winterbanden misschien ?
                                          Ge snapt niet wat ik wil zeggen, het weer is onvoorspelbaar, kan gans andere winter zijn dit jaar. Net zoals het niet te verwachten was dat we nu nog zo'n warm hebben.

Comment

Working...
                                          X