Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vorig jaar hebben we in oktober nog een lange warmere periode gehad.
    Ik had toen net mijn banden gelegd, en overdag ging het naar 20°.

Je kunt het inderdaad niet weten. Als je banden + velgen thuis liggen hebt, kun je wat korter op de bal spelen. Met de misses haar auto doe ik het ook zo: veertiendaagse weersvoorspellingen raadplegen, en indien de temperaturen naar 5,6 graden gaan, wissel. Op minder dan een uurtje is dat gebeurd. Gebruikt velgensetje kuisen kan dan bij de eerstvolgende autowas.

Voor mijn auto moet ik echter naar de bandencentrale (lease, geen velg/bandset, maar telkens banden van en op de velg), en dan maak je idd best een afspraak wil je geen uren staan aanschuiven. Afspraak is meestal al in oktober, en de zomerwissel terug in april.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
      Vorig jaar hebben we in oktober nog een lange warmere periode gehad.
      De laatste jaren hebben we toch telkens zo'n prachtige nazomer met 25 graden in september en 20 in oktober.

Nog enkele herinneringen aan vorig jaar -> 1 november was het 20 graden - midden december nog 12-13 graden.

De "winter" (of het natte seizoen is mss een betere benaming) begint de laatste jaren telkens na nieuwjaar, heb ik de indruk, maar het ene jaar is natuurlijk het andere niet.

Comment

• Klopt 100%

Het is juist of de seizoenen met 3 maanden opgeschoven zijn. En dit nu al een aantal jaar.

Augustus, september en oktober zijn nu zomermaanden geworden. En bij kerstmis en nieuwjaar is het overdag 15 graden. En dan als ge denkt dat het beter weer gaat worden, begint het ineens te sneeuwen in maart.

Comment

• Het is de moment om ze nu te wisselen jonges!

Comment

• Winterbanden? In België???
            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
              Winterbanden? In België???
              Vannacht wordt het maar 11 graden ze, nog 4 graden dalen en 't is ideaal voor winterbanden!
              Mijn set staat al properkes gekuist.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                Vannacht wordt het maar 11 graden ze, nog 4 graden dalen en 't is ideaal voor winterbanden!
                Mijn set staat al properkes gekuist.
                Right, het wintersetje kuisen... ik stel dat altijd maar uit tot de dag ze gemonteerd moeten worden en dan staan ze er al onder nog voor ze gekuist zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                  Right, het wintersetje kuisen... ik stel dat altijd maar uit tot de dag ze gemonteerd moeten worden en dan staan ze er al onder nog voor ze gekuist zijn.
                  Ik postte dat maar om andere te trollen hoor

Maar ivm het kuisen van de set, ik doe dit altijd direct wanneer ik ze eraf haal, zodat ik ze direct kan monteren als het nodig is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                    Winterbanden? In België???
                    België is groot

Comment

• Als je van de duivel spreekt.
                      We kregen net een SMS'je :
                      'Tijd voor uw bandenwissel: binnenkort ontvangt u een uitnodiging van TSE. Eind deze maand geen mail ontvangen? Contacteer Alphabet op 078050048.'

Maandag is het weer zomer...
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                        Ik postte dat maar om andere te trollen hoor

Maar ivm het kuisen van de set, ik doe dit altijd direct wanneer ik ze eraf haal, zodat ik ze direct kan monteren als het nodig is.
                        I know, ik haakte maar in met een anekdote wat mij ieder jaar weer overkomt. Geen goesting om die wielen dadelijk te kuisen tot je beseft dat ze weer onder de auto moeten... kaka.

Comment

• 2e wagen rijdt al 2 jaar continu op winterbanden
                          Ze zullen versleten zijn tegen het nog eens sneeuwt

Comment

• vorig jaar heeft het hier 1 keer gesneeuwd (en blijven liggen), maar toen heeft het 10 dagen geduurd eer al de sneeuw gesmolten was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartelski Bekijk Berichten
                              2e wagen rijdt al 2 jaar continu op winterbanden
                              Dat is nu de reden waarom ik CrossClimates heb laten plaatsen.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• maar dan riskeer je hetzelfde probleem: minder dan 4mm tegen dat er sneeuw ligt

Comment

• Tijd om men crossclimates uit de kelder te halen... het wordt nog niet koud, maar dat is dan ook niet nodig voor de CC. Wel wordt het natter, en dan zijn de Hankooks duidelijk de mindere. Zodra ik wat tijd extra heb in de komende weekdagen maak ik de switch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartelski Bekijk Berichten
                                    2e wagen rijdt al 2 jaar continu op winterbanden
                                    Idem hier, staat ook nog op z'n winterbanden. Zullen na de winter wel bijna op zijn en dan komen er CrossClimates op, gedaan met de wissels.
                                    2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Mijn vrouw moet eerst nog terug haar zomerbanden gaan laten opleggen
                                      Zeg ik een paar weken terug dat ze bij ons op het werk willen gaan overschakelen op AS banden ipv effectief winterbanden, zegt ze doodleuk: 'Ah ja, ik moet eens bellen om mijn zomerbanden terug op te leggen'
                                      Ok, dat hoeft nu ook niet meer.

Comment

• Ik dacht dat reclame hier niet mocht ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KoenVdrm Bekijk Berichten
                                          Ik dacht dat reclame hier niet mocht ??

Da weten ze in Oilsjt nog ni

Comment

Working...
                                          X