Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik heb 3 nieuwe auto's gekocht

1993 golf 1 cabrio, optieloos, abs was niet te krijgen net als airbag

1998 golf 4 tdi airbags en abs standaard, esp bestond niet, opties airco en automaat

2009 smart airbags, esp en abs standaard, opties : alles, incl extra thorax airbags

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk Berichten
      Als ik 't verbruik zie van uwe oude saab(spritmonitor)onderaan uw antwoorden, rij ik nu met Japanse spitstechnologie aan de helft van de prijs van uw verbruik en ben bovendien tweemaal sneller
      Uw topsnelheid ligt welgeteld 6km/u hoger. (2x sneller is dus licht overdreven)

En met net geen 10s naar de 100 is uw ketel toch ook niet echt een sprintwonder hé.

Grootheidswaanzin mag je pas hebben vanaf 400pk ofzo. (quote van de week!)

Comment

• Milieu? brandstofverbruik?

da sta ni in mene boek zene :p

Comment

• @t'web:

Staatskas spijzen met winterbanden?
          Dat doe jij niet he, als je de staatskas niet wil spijzen, had een Subaru Justy gekocht, of als't toch 4x4 moet zijn een Impreza 1.5 of zo.

Of betaal jij geen BTW, BIV, Diesel, wegentaks...

Of zoek het filmpje van de SEAT's is op op de skipiste in Peer... 4x4 zomerbanden vs 4x2 winterbanden.
          Moet vast nog ergens te vinden zijn. Ik denk dat het met Altea's was.
          Last edited by torque; 23/10/2010, 21:58.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
            Nu al naar winterbanden overschakelen zou ik niet doen. 't Wordt nog 15 graden volgende week.

Eens de temperaturen overdag onder de 7°C blijven, ga ik ze steken. Ik vermoed ergens tweede deel van november. Vorig jaar moesten we nieuwe bestellen en deze waren er pas begin december. Twee weken te laat, zo bleek, want de het had al gesneeuwd.
            net daarmee dat ik een 2de set op staal heb. bestel die meestal eind september zodat ik ze zeker liggen heb voor moest het gaan sneeuwen...

Comment

• vandaag winterbanden dunlop wintersport 3d laten monteren bij Frits (performance shop Geel). Eerste keer dat ik bij hem ging, maar werkelijk topservice. Bij hem mag je ook steeds een snel antwoord verwachten als je hem mailt met vragen, dat zie je weinig. Allen daarheen zou ik zeggen.

Comment

• een schuifdak is zalig, ik heb het zelf nooit gekocht
                maar het gaat kapot

Comment

• ben erg kurjeus naar hun 15% meerverbruik

Comment

• Ik zou nog eens willen zien wat er over 20 jaar overblijft van z'n Subaru.

Comment

• Overmorgen (dinsdag) worden bij ons de Nokian WR G2 gemonteerd (3 sets), het is misschien, zoals sommigen beweren afhankelijk van een degelijke wagen te hebben of niet maar in mijn geval, met de Freelander, zal ik me nóg meer op m'n gemak voelen dan ik al was de voorbije 9 winters. Het zal ook de eerste maal zijn dat ik met winterbanden door de winter zal gaan op de ongeveer 50 jaar dat ik alle winters (en zomers) met de wagen gependeld heb, ik hoop dat het een positieve ervaring wordt en dat de twee dochters vroeger (dank zij bibi) het licht zullen gezien hebben dan ik.

Comment

• succes will en dochters

moet eerlijk zijn, voel de winterbanden plakken aan het afalt

zelfde maat, zelfde dikte

hou het verbruik in het oog

smart is tig comfortabeler

Comment

• Ik heb ze er vandaag ondergelegd, Dunlop SP Wintersport 3D. Ik ben vooral 's nachts op de baan en dan is't al vree koud aant worden.
                          Is altijd zo'n bruut zicht, die winterlook. Past perfect bij ne otto uit het hoge noorden
                          Last edited by ; 25/10/2010, 06:31.

Comment

• ik ga ook eerstdaags swappen, deze morgen bij het afrijden van een rond punt, waar niet te veel volk passeert 's morgens vroeg, de kont zich voelen zetten en de ESP die wat flikkerde... tzal gaan beginnen
                            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• bijkomende vraag: mijn set dunlops zijn qua profiel nog uitstekend maar ze zijn wel nu aan hun derde winter toe... nog te betrouwen?

Comment

• wie zegt dat je met winterrubber ging verschil merk verkoopt BS...en heeft er duidelijk zelf nog nooit meegereden.

ik denk ze zelf volgend weekend te zetten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                  bijkomende vraag: mijn set dunlops zijn qua profiel nog uitstekend maar ze zijn wel nu aan hun derde winter toe... nog te betrouwen?
                                  absoluut niet, leg er best zo snel mogelijk nieuw rubber op.

En als je wilt stuur je maar een PM'etje, dan kom ik die oude verduurde Dunlop's wel eens uithalen, moet je ze zelf niet naar het containerpark doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                    absoluut niet, leg er best zo snel mogelijk nieuw rubber op.

En als je wilt stuur je maar een PM'etje, dan kom ik die oude verduurde Dunlop's wel eens uithalen, moet je ze zelf niet naar het containerpark doen.
                                    nice try

Comment

• ik dacht ze dit weekend te leggen maar temperaturen gaan blijkbaar nog ietske stijgen eind deze week. t'zal voor mij dus in november zijn.
                                      ze liggen wel klaar op velg, dus een klein half uurtje werk en ze zitten erop

Comment

• Op mijn lease wagen laat ik ze de 12e november leggen. Op mijn eigen wagen rijd ik gewoon verder met mijn zomerbanden.
                                        2012 Renault Megane RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                                          bijkomende vraag: mijn set dunlops zijn qua profiel nog uitstekend maar ze zijn wel nu aan hun derde winter toe... nog te betrouwen?

een band zou je zogezegd om de 6jaar moeten veranderen ongeacht de kms...

in praktijk als je een band goed afdekt van uv in de winter enz een stuk langer mee...

(uv stralen verouderen een band)

Comment

Working...
                                          X