Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
das kut, ook naar 4 seizoens gegaan met alleen de voorste slecht, en achteraan nog perfect...vond dat ook al zuur om doen maar het mag niet anders, helaas
Dat was natuurlijk perfect te vermijden door af en toe de wielen van as te wisselen, of heb je verschillende maten voor en achter?
Dat het hebben van 4x4 geen moer helpt als je niet de goede banden hebt.
Dus denken dat je met 4x4 en zomerbanden veilig onderweg bent, is een beetje kortzichtig.
Heb jij mijn post wel gelezen? Doe nog maar eens zou ik zeggen
Uw filmke is op sneeuw, en daar heb ik hier in Gent de laatste jaren geen centimeter in gereden lol
Moest ik in andere regionen wonen, of naar andere, hoger gelegen gebieden rijden, zou ik ze zeker steken. JA, in mijn rijomstandigheden ben ik met X-drive en zomerbanden veilig onderweg!
Heb jij mijn post wel gelezen? Doe nog maar eens zou ik zeggen
Uw filmke is op sneeuw, en daar heb ik hier in Gent de laatste jaren geen centimeter in gereden lol
Moest ik in andere regionen wonen, of naar andere, hoger gelegen gebieden rijden, zou ik ze zeker steken. JA, in mijn rijomstandigheden ben ik met X-drive en zomerbanden veilig onderweg!
X-drive heeft nog steeds weinig of niks met veiligheid te maken. Zelfs omgekeerd, je merkt later en meestal eerst bij het remmen als het glad is en om dat moment rij je dus sneller dan als je reeds tijdens de acceleratie/lagere snelheid de gladheid merktte. Een goed ESP daarentegen kan veel helpen, qua veiligheid, tijdens gladheid.
Moet dus zijn: "JA, in mijn rijomstandigheden ben ik met zomerbanden veilig onderweg"
Al zeg je het zelf...
Bij Belgisch weer zijn er toch veel situaties waar je met x-drive (en gelijkaardige systemen) een pak meer grip hebt dan zonder. Eens je aan het glijden gaat, helpt het geen hol meer, dat klopt.
Enkel voorwaartse grip, a.k.a. tractie. Doorgaans niet kritisch voor de veiligheid, toch zeker niet als de banden in kwestie geschikt zijn voor de omstandigheden, dwz grip genoeg in alle richtingen...
X-drive ligt echt veel vaster op de weg in veel omstandigheden. Ik weet niet of je al een wagen met X-drive gehad hebt? Ik woon niet in Zweden of zelfs hoog Belgie. Onze ritjes zijn te verwaarlozen, en gladheid is hier niet te bespeuren. Van het ogenblik er hier maar kans is op vorst, strooien ze hier al zout met bakken. I rest my case. Als ik ze nodig zou hebben, zou ik ze wel kopen hoor. Ik heb er gehad in het verleden, maar geen nut van gehad. Dit is een ervaringsgerichte beslissing.
X-drive ligt echt veel vaster op de weg in veel omstandigheden. Ik weet niet of je al een wagen met X-drive gehad hebt? Ik woon niet in Zweden of zelfs hoog Belgie. Onze ritjes zijn te verwaarlozen, en gladheid is hier niet te bespeuren. Van het ogenblik er hier maar kans is op vorst, strooien ze hier al zout met bakken. I rest my case. Als ik ze nodig zou hebben, zou ik ze wel kopen hoor. Ik heb er gehad in het verleden, maar geen nut van gehad. Dit is een ervaringsgerichte beslissing.
Iedere, maakt keuzes met zijn eigen ervaringen en maakt een afweging. Wel in het begin even aanpassen. Maar dat zal voor u geen probleem zijn.
ik moest zo eens in de winter een auto op zomerbanden die vast gezeten had naar huis rijden. En ben de oprit voorbij geschoven...
Moest ik een xdrive hebben dan kocht ik mij ook geen winterbanden. Ik heb enkele jaren terug winterbanden gekocht omdat ik eens uit het verre Limburg terug naar huis moest, en de wegen onder een dik sneeuwtapijt lagen. Pure ellende met die achterwielaandrijving.
Iedere, maakt keuzes met zijn eigen ervaringen en maakt een afweging. Wel in het begin even aanpassen. Maar dat zal voor u geen probleem zijn.
ik moest zo eens in de winter een auto op zomerbanden die vast gezeten had naar huis rijden. En ben de oprit voorbij geschoven...
kasseien, en geen zout gestrooid.
Ja idd Dirk, je rijgedrag fors aanpassen is sowieso de boodschap. Daar ben ik erg mee bezig. De interesse van een autoliefhebber is niet alleen de wagen, maar ook het rijden, en je zeker aanpassen aan alle omstandigheden om de veiligheid van iedereen te garanderen
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Moest ik een xdrive hebben dan kocht ik mij ook geen winterbanden. Ik heb enkele jaren terug winterbanden gekocht omdat ik eens uit het verre Limburg terug naar huis moest, en de wegen onder een dik sneeuwtapijt lagen. Pure ellende met die achterwielaandrijving.
AWD en zomerbanden zijn ook geen topcombinatie met sneeuw. Toen ik mijn S60R had enkele jaren terug moest ik es van Aachen terugkomen met 20 cm sneeuw op de snelweg, en dat op mijn 18" zomerbanden. Nog nooit zo een doodsangsten uitgestaan, elke mm gas resulteerde in een kar die begon uit te breken, daar was niet veel fun und spielerei aan
AWD en zomerbanden zijn ook geen topcombinatie met sneeuw. Toen ik mijn S60R had enkele jaren terug moest ik es van Aachen terugkomen met 20 cm sneeuw op de snelweg, en dat op mijn 18" zomerbanden. Nog nooit zo een doodsangsten uitgestaan, elke mm gas resulteerde in een kar die begon uit te breken, daar was niet veel fun und spielerei aan
In die tijd had je teminste wel nog leuke wagens Tomski
Comment