Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    'k Heb ze gelegd. Volgende week flirten we (weer) met de vriestemperaturen & hetgeen me opviel de voorbije weken is dat de sportbanden geen enkel probleem hebben met de koude temperaturen, echter wel last hebben van het zout icm water, dat maakte het hier en daar verraderlijk glad.

Nu de winterbanden er weer onderliggen weet ik echter ook weer waarom ik vorig jaar liever vroeger dan laat terug wisselde naar de zomerbanden. Voluit accelereren is nogal dikwijls op een slappe koord dansen, en nu is het nog interessanter geworden. Tractiecontrole knijpt zoveel vermogen weg waardoor daarnet een VW Passat (oid) mij nog relatief vlot kon volgen.
    Misschien dat je tijdens de winter ook niet voluit moet accelereren?
    Dan is men verbaasd dat men wegglijdt.

Comment

• Als ik uit de ondergrondse parking kom gereden springt de auto een meter in de lucht. Dus niet voluit accelereren is de oplossing zeg je?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
        Ik heb nooit geen last gehad van winterbanden.
        = altijd last dan ?

Comment

• Ik heb voorlopig niet echt de indruk dat het veel nut heeft maargoed..ik schakel deze week over.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
            Als ik uit de ondergrondse parking kom gereden springt de auto een meter in de lucht. Dus niet voluit accelereren is de oplossing zeg je?
            Ik zou zeggen van niet, want ik weet niet hoe een auto een meter de lucht in springt als je een helling oprijdt.

Comment

• Wintermodus!

Comment

• Hier ook wintermodus en het valt me tegen die winterbanden, in sneeuw zullen ze zeker wel goed zijn maar bij 1-7° deden mijn zomerbanden het toch beter kwa grip en gevoel!?

Comment

• Op winterbanden onder een zonnetje en op een droge baan.

Comment

• vrijdag de winterset er opnieuw laten opleggen.
                    Valt me telkens op hoeveel stiller de 16" winter conti zijn tov de 17" zomer michelins.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Op winterbanden onder een zonnetje en op een droge baan.
                      Tja kan ze moeilijk elke keer terug wisselen als de zon eens schijnt he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Super98 Bekijk Berichten

Tja kan ze moeilijk elke keer terug wisselen als de zon eens schijnt he
                        Ik monteer ze wanneer ik voor de komende dagen dit zie in de weersverwachtingen.

Comment

• ge zult ze dees jaar niet moeten opleggen

Comment

• Dit jaar niet meer nee, maar deze winter kan nog altijd.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Juist, winter is verre van gedaan.

Comment

• Juist, winter is verre van gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Dit jaar niet meer nee, maar deze winter kan nog altijd.
                                  Uiteraard, de winter eindigt pas de 21ste maart!

Vorige winter heb ik ze toch een drietal weken erop gehad.

Comment

• pas maar op dat we in februari ons gras al maar niet aan 't afrijden zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                      pas maar op dat we in februari ons gras al maar niet aan 't afrijden zijn
                                      Ik hoop het, maar er kan evengoed 30 cm sneeuw liggen.

Comment

• Paar jaar terug was er nog sneeuw in maart.

Comment

• 2013... 25 maart was er nog sneeuw.

Comment

Working...
                                          X