Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ze liggen klaar, laat maar komen!!

Comment

• Van mij mag het nog sneeuwen, zo lang dat ik dan niet buiten moeten werken.
      Beste zou zijn dat ik dan niet moet werken, dan ik nog wat van de sneeuw genieten.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Pff, dagen zoals vandaag wanneer het nat is, zijn echt niet leuk met mijn winterbanden. Heb Goodyear Ultragrip Performance (wel al zes jaar oud, maar nog genoeg groef, en sowieso het laatste seizoen) en die waren vanaf dag 1 glibberig op zulke momenten. 't Is maar als het droog is dat ze echt goed zijn. Sneeuw hebben ze nog niet zo heel vaak gezien en of ze dan zo goed zijn, weet ik ook niet want ik heb geen referentiekader.

Vanmorgen eens enthousiast de bocht in (en bijna uit) gegaan waar de E40 naar de E17 wisselt in Gent en de auto was grip kwijt. Meestal hou ik me wel in als het nat is, maar wou eens proberen. Was ook weer een wijze les

Op rotondes en scherpe hoeken glijd ik 50% van de tijd als ik iets te snel ga ...

Volgende banden moeten dus goed scoren op nat en droog wegdek, want dat komt nog altijd net iets meer voor dan sneeuw/glad hier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
          Op rotondes en scherpe hoeken glijd ik 50% van de tijd als ik iets te snel ga ...
          Da's wel raar, ge zoudt 100% verwachten Of gebruikt ge een andere manier om te checken of ge te snel gaat?
          Zomerbanden doen het trouwens ook vrij goed als het koud en droog is.
          Last edited by Den Paarse Capri; 22/12/2016, 11:07.
          30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Kerstnacht 12/13°, dat wordt lekker zwalpen en schuiven met de winterbandjes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten

Da's wel raar, ge zoudt 100% verwachten Of gebruikt ge een andere manier om te checken of ge te snel gaat?
              Zomerbanden doen het trouwens ook vrij goed als het koud en droog is.
              Het is ook niet altijd 100% nat of 0% nat natuurlijk Denk dat het soms ook met vettigheid van het asfalt te maken heeft, of dat er strooizout ligt.

Ik wil maar zeggen: ik glijd niet altijd als ik dezelfde bocht neem, waarschijnlijk door factoren als snelheid (idd, dat ligt aan mij), graad van nattigheid en vuiligheid etc.

Waarom zeg ik dat hier toch allemaal :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten

Waarom zeg ik dat hier toch allemaal :p
                Omdat ge u uit uw kot laat lokken gelijk of dat ze zeggen
                De combinatie zout/asfalt kan heel glad zijn, zeker als er zwaar gestrooid wordt. Dat zout kan zich dan nog eens verzamelen naast de gebruikelijke rijlijn waardoor de grip daar snel wegvalt.
                Ironic, isn't it.

30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Amper neerslag en bakken zout (trekt luchtvochtigheid aan, wegen drogen amper) = vettige en glibberige wegen. De regen van de afgelopen nacht heeft de grootste vettigheid wel enigszins weggespoeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Amper neerslag en bakken zout (trekt luchtvochtigheid aan, wegen drogen amper) = vettige en glibberige wegen. De regen van de afgelopen nacht heeft de grootste vettigheid wel enigszins weggespoeld.
                    ja maar volgende nacht wordt het 2-3 graden, wedden dat het morgen dan terug vol zout ligt ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                      Omdat ge u uit uw kot laat lokken gelijk of dat ze zeggen
                      De combinatie zout/asfalt kan heel glad zijn, zeker als er zwaar gestrooid wordt. Dat zout kan zich dan nog eens verzamelen naast de gebruikelijke rijlijn waardoor de grip daar snel wegvalt.
                      Ironic, isn't it.
                      I know ik dacht het nog: ik word getrold! Maar dan dacht ik: het is hier saai, even vijf minuten verkwisten
                      Laat ik de rest van je quote maar even staan zodat het toch nog min of meer ontopic is. Van dat zout: misschien ligt het daaraan dat ik nu en dan wat beter glijd, goed om weten! En nu zwijg ik.

Comment

• de crossclimates doen het nog altijd super bij de huidige omstandigheden. Ik blijf erbij, ze hebben meer zin als winterband dan een pure sneeuwband. Ook nat of vettig (zout) verstoord ze amper.

Comment

• Idd, ik ben ook nog altijd super tevreden van mijn crossclimates.
                          Zo wat het enige aan mijn huidige auto waar ik nog tevreden van ben.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Op onze Mini liggen ook Goodyear UltraGrip 9. Ik vind dat die nu net wel goede bijteigenschappen hebben.
                            Pirelli Sottozero 3 doen het ook goed onder de Mercedes - goeie grip bij regen, ook op droog wegdek, geen overdreven rolgeluiden. Wat de eigenschappen op een echt winters wegdek zullen zijn, is afwachten. Idem voor die Goodyear hierboven: het is nu de derde winter dat ze onder liggen, en ze hebben amper een vlokje gezien.
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Het gaat blijkbaar wat winteren, ik heb de winterwieltjes maar snel gemonteerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Het gaat blijkbaar wat winteren, ik heb de winterwieltjes maar snel gemonteerd.
                                Je moet er iets mee doen natuurlijk.
                                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Die banden moeten ook opgeraken voor ze slecht worden natuurlijk.

Comment

• Worden mooi ingepakt gestockeerd in een doos, gaan nog wel even mee hoor.

Comment

• Vandaag ook mijn "ballonbanden" op de auto gezet,
                                      Optisch toch een redelijk verschil tussen 17" en 20" .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                        de crossclimates doen het nog altijd super bij de huidige omstandigheden. Ik blijf erbij, ze hebben meer zin als winterband dan een pure sneeuwband. Ook nat of vettig (zout) verstoord ze amper.
                                        Ik heb gelezen dat de enige aangelegenheid waar de CrossClimate het niet schitterend doen, zijn besneeuwde bochten, dan verschijnt onderstuur. Mij niet gelaten, in die weersomstandigheden probeer ik niet Fangio te evenaren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                                          Vandaag ook mijn "ballonbanden" op de auto gezet,
                                          Optisch toch een redelijk verschil tussen 17" en 20" .
                                          Valt mee bij mij, van 19 naar 18". Wel dieper in de kassen achteraan en 225 ipv 255 (achteraan). Zie je wel goed.

Comment

Working...
                                          X