Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Je zou natuurlijk ook weer die CrossClimates kunnen overwegen zodat je geen zomer / winter switch moet (laten) uitvoeren, rekening houdende met de pro's, de con's en een meerprijs van zo'n 35% tgo een kwalitatieve zomerband met dezelfde afmetingen, load- en snelheidsindex.
Je zou natuurlijk ook weer die CrossClimates kunnen overwegen zodat je geen zomer / winter switch moet (laten) uitvoeren, rekening houdende met de pro's, de con's en een meerprijs van zo'n 35% tgo een kwalitatieve zomerband met dezelfde afmetingen, load- en snelheidsindex.
Zijn die toch 35 % duurder ? Vind ik veel eerlijk gezegd. Dan lijkt wielen wisselen me beter.
Je zou natuurlijk ook weer die CrossClimates kunnen overwegen zodat je geen zomer / winter switch moet (laten) uitvoeren, rekening houdende met de pro's, de con's en een meerprijs van zo'n 35% tgo een kwalitatieve zomerband met dezelfde afmetingen, load- en snelheidsindex.
meerprijs is geen issue. 14 inch bandjes... kost sowieso quasi niets. 35% premium op quasi niets is nog altijd quasi niets :-).
mij het comfort van niet te moeten switchen wel waard!
Als je de wissels op 3/4 jaren telt (of de chiropractor als je je rug bezeert) is dat nog goedkoop
en dan rijdt je toch niet op brol-banden
Je kan ook 2 goede setten merkbanden kopen. Die wissels kosten ook niet veel hee jaarlijks. Dan zit je steeds met de juiste banden. Voor 35 procent kan je veel wissels doen van wielen (niet van banden) als je band een 250 Euro netto kost.
Bij Audi 125 euro’s minimum per jaar, zonder de verplaatsingen in tijd en KMS te rekenen. Ik heb het 5 jaar gedaan, dat is bijna de kostprijs van een stel banden. En dan 3 van de 5 jaren geen sneeuw hier aan zee gezien... na 5jaar waren de winterbanden hard geworden en bovendien lawaaiig.
Nee hoor, ik ben geleerd, als het dit jaar sneeuwt wacht ik gewoon dat de zoutkar geweest is, en rij ik op het nat...
redenering van een gepensioneerde natuurlijk...
Da's wel overdreven veel 125 Euro voor de wielen te wisselen ? Ge hebt gelijk, als het sneeuwt en je moet niet buiten, dan blijf je beter thuis. Ik doe dat ook zo. Heb nu wel winterbanden maar dat komt omdat ik op een setje ben gevallen voor 500 Euro. Banden zijn nog goed voor 1 seizoen. Op de auto van mijn vrouw steek ik wel altijd winterwielen.
Ja, zo gaat dat nu bij Audi, je betaalt voor 1voor het werk 2 voor de bewaring en 3 voor het kuisen. Om naderhand vast te stelllen dat ze kappen hebben gemaakt in je mooie velgen... ga dan maar klagen, nooit krijg je gelijk.
Ik ga daarvoor naar de bandencentrale, kost echt niet veel dan. Geloof dat ik de laatste keer 25 Euro betaalde voor de wissel. Ben niet zeker, maar zal daar rond geweest zijn. Ga die van mijn auto ook laten stockeren nu. Dat is geloof ik 30 Euro per half jaar. Hopelijk dragen ze wel zorg van de velgjen want inderdaad, is wel hatelijk dat iemand de spullen beschadigd die je zelf in orde wil houden.
En dan hebben we het over "amper" 1 auto ... als je er meerdere moet doen binnen je gezin ben je met de totale som al een héél eind op weg richting degelijk en makkelijk gereedschap.
Ja, zo gaat dat nu bij Audi, je betaalt voor 1voor het werk 2 voor de bewaring en 3 voor het kuisen. Om naderhand vast te stelllen dat ze kappen hebben gemaakt in je mooie velgen... ga dan maar klagen, nooit krijg je gelijk.
Idem bij BMW. Wegens omstandigheden kon ik het enkele jaren niet zelf doen. Nu met de mx-5 doe ik het weer zelf.
Mitsubishi van de vrouw bij officiële dealer: 20 euro, stockage inbegrepen!
En dan hebben we het over "amper" 1 auto ... als je er meerdere moet doen binnen je gezin ben je met de totale som al een héél eind op weg richting degelijk en makkelijk gereedschap.
Ja klopt, maar ik kan da ni meer
Deed dat destijds zelf en was eigenlijk heel makkelijk. D'een tijd dat je naar de bandencentrale reed, zaten ze er al onder. Heb heb hier alles nog liggen, slaghamer tot momentsleutel...
Deed dat destijds zelf en was eigenlijk heel makkelijk. D'een tijd dat je naar de bandencentrale reed, zaten ze er al onder. Heb heb hier alles nog liggen, slaghamer tot momentsleutel...
ik doe dit zelf, gewoon een setje 2ehands velgen scoren en dan gewoon de velgen wisselen, neemt max 30 minuten in beslag per auto, ik doe 1 auto per dag/avond(wegens gebrekkige gezondheid pompaf dan) bewaren doe ik de velgen in de winteropslag van mijn autotrailer en raceautootje
ik doe dit zelf, gewoon een setje 2ehands velgen scoren en dan gewoon de velgen wisselen, neemt max 30 minuten in beslag per auto, ik doe 1 auto per dag/avond(wegens gebrekkige gezondheid pompaf dan) bewaren doe ik de velgen in de winteropslag van mijn autotrailer en raceautootje
Groot gelijk, maar mijn gezondheid laat het niet meer toe. Was vroeger maar een klein werkje die wielen wisselen.
Mijn banden continental wintercontact gaan erop 7 november. Ik betaal 170€ per jaar dus twee wissels en bandenhotel en reinigen velgen. Is nie goedkoop maar ik heb de plaats niet om ze te stockeren en zeker niet de know how en de gezondheid het zelf te doen...
Comment