Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
't Gaat mij persoonlijk niet om de kost hoor, wel 't gedoe van afspraak te maken op 't juiste moment (terwijl al de rest ook een afspraak wil) en dat 2x per jaar.
Begrijp ik. Ik vroeg op 23/10 een afspraak, vandaag montage, kon zelfs nog vorige week no problemo dus, dit bij een BMW dealer. 40 minuten.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
I know. Ik las onlangs een rapport die niet enkel de nadelen (algemeen bekend bij de meesten) maar ook de voordelen opsomde per regio. Voor België was dit naast de vernoemde stookkosten, ook minder ongevallen in de winter (sneeuw, wintergladheid), mogelijkheden tot groeien van nieuwe gewassen, een veel warmere zomer (a la zuid-Frankrijk) met bijbehorende economische voordelen (toerisme, vakantie in eigen land promoten), minder kosten aan onderhoud voor wegen, ...
Er waren er best nog heel wat.
Heb je een bron naar dat rapport? Want daar staan toch wel fameus wat fouten in hoor. Voor haast elk voordeel dat je daar opnoemt staat er dikwijls haast een groter nadeel tegenover.
't Gaat mij persoonlijk niet om de kost hoor, wel 't gedoe van afspraak te maken op 't juiste moment (terwijl al de rest ook een afspraak wil) en dat 2x per jaar.
Ik doe de wissels zelf. Geen kosten bij de dealer noch kosten voor een fitnessabonnement.
Ik doe het zelf omdat ik zo ne zot ben die vaak midden de winter de zomerbanden durf opleggen als het een week of twee 12 graden zou worden.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Hier komen ze dit weekend ook onder die van het vrouwtje, de andere bolt voorlopig nog verder op zijn zomerschoeisel.
Bedankt, ben er erg blij mee, ook al rij ik zelf nog weinig met de auto Is toch een extra veiligheid, en dit jaar moeten we net de hele winter op stap in Vlaanderen voor de competitie van onze zoon.
Idealiter zou ik ook nog wat wachten tot temperaturen van -7C, maar het was een deal die ik niet kon laten liggen, en moest ze NU aankopen, dus meteen er op en rijden maar
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Ik redeneer gelijkaardig, zelfs bij defensieve rijstijl zoals het hoort (dus niet compenseren omdat je toch winterbanden hebt) zie ik het als een extra veiligheidsasset.
Wisselen kost me niets (doe het zelf) en terwijl je winterbanden erop liggen slijt je zomerrubber niet, dus het argument van meerkost is maar heel erg beperkt geldig (een winterband is maar een tikje duurder dan een zomerband).
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Dit jaar zal het de eerste keer zijn sinds 8 jaar dat ik met de zomerbanden blijf door rijden. Nieuwe wagen gekocht in maart en ga maar met de volgende lente zomer velgen kopen, nadien komen op de standaard velgen dan de winterbanden. Dat zal dan voor winter 2018 worden.
Dit jaar zal het de eerste keer zijn sinds 8 jaar dat ik met de zomerbanden blijf door rijden. Nieuwe wagen gekocht in maart en ga maar met de volgende lente zomer velgen kopen, nadien komen op de standaard velgen dan de winterbanden. Dat zal dan voor winter 2018 worden.
Weet niet waar je woont, maar in Vlaanderen eigenlijk zelden een probleem. Heb nu 2 jaar zonder winterbanden gedaan (wel X-drive) en was niet echt problematisch. Waren wel zachte winters natuurlijk. Ik woon wel in stedelijk gebied, waar ze strooien bij de minste ijzel.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment