mijn rijdt altijd met dezelfde auto, met dezelfde grootte van banden. Het gaat erom een vergelijking te maken tussen winterbanden. En als referentie nemen ze er een zomerband bij van een A merk om het nut en effect van winterbanden te kunnen aantonen. In één van de laatste tests heeft men zelfs een opsplitsing gedaan tussen meer dan 7°C en minder dan 7°C.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa , dat zal inderdaad wel zo zijn. Vooral met die RFT banden is dit belangrijk. Een paar decibel maakt al een groot verschil in de wagen vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Banden die meer geluid produceren zijn meestal banden met een hardere rubbercompound en/of stuggere flanken, voordeel is dat die dikwijls langer meegaan. Zoals ik al wist te zeggen, elk nadeel heeft zo wel z'n voordeel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
RFT banden maken altijd lawaai!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
het is niet altijd zo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
Thx, eens rondneuzen. Conti als zomerband standaard op golf, trekt op niets... als winterband dan wel dik ok. Denk voor zomerbanden toch bij dunlop te blijven, voor een 225/40ZR18" nog liefst met velgbescherming.
Er zijn ook veel mensen die maar een bepaald bedrag willen geven aan banden, nochtans tis wel het enigste contactpunt met de weg. Ook beetje naargelang je aantal km's/ rijstijl / soort auto... In ieder geval keuze genoeg ( mss wel soms teveel keuze?).
Dunlop SportMaxx RT 2
en
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
beschikbaar.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk BerichtenThere are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Ondertussen vriestemperaturen deze morgen, en dat in de stad. Alle autos aangevroren. Zal op het platteland nog kouder zijn.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
-
-3 op de teller bij start...
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...e61b/#comments
bij mij gaan komende maandag de wintersloffen er onder. Nieuw setje besteld want nieuwe wagen, 16" michelin op weet-ik-veel-welk merk alu velgen, hopelijk staan ze een beetje netjes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten9 graden hier in Gent.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Laagste dat ik deze morgend heb gezien was -1°.
Op de weg was er ook niks, ze hebben hier niks moeten strooien.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk BerichtenTemp komt nog niet eens onder de 6-7 graden tot midden november, goed zot als ge nu al op winterbanden rondbolt
Comment
-
Zie die schade aan die auto, dat komt niet door aan en legale snelheid te rijden!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Tjah ik sta niet op om 11u
Dan was het -2 op de dash.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
Comment
Comment