Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Als deze winterrubbers toch zo veilig zouden zijn, hoe zit 't dan met deze banden bij moto's ?
    Op enkele fabrikanten na blijven de motorrijders die 's winters rijden, letterlijk in de kou staan of toch niet ! Want de hype omtrent winterbanden blijft hier uit...gelukkig maar. Moest het om veiligheid gaan dan hadden ze deze al lang verplicht. Maar om economische reden is hier de soep de kool niet waard en blijft deze trend de motorijders gespaard terwijl de onwetende domme automibilist (alla The Swede)...die waarschijnlijk nog nooit een degelijke wagen heeft gehad, en continu opzoek is naar snufjes of een zondebok om met zijn tweede klas rijder certificaat de winter door te komen... hierbij blindelings de reclamejongens onder de arm neemt...suc6. domme jongen !
    Last edited by ; 26/10/2010, 20:18.

    Comment


    • Helemaal gelijk t'web kijk maar naar de F1, de koninginnenklasse van de autosport, en daar hebben ze ook geen winterbanden. Dus het moét wel lulkoek zijn.





      Comment


      • Misschien ook eens tellen hoeveel motorrijders er in de winter rijden, en kijken of die groep groot genoeg is voor een motorbandenfabrikant om er R&D in te steken en die investering eruit te halen.

        En dan zwijg ik nog van de fysica van een motorfiets met twee winterbanden op een glad stuk wegdek.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk Berichten
          de onwetende domme automibilist (alla The Swede)...die waarschijnlijk nog nooit een degelijke wagen heeft gehad, en continu opzoek is naar snufjes of een zondebok om met zijn tweede klas rijder certificaat de winter door te komen... hierbij blindelings de reclamejongens onder de arm neemt...suc6. domme jongen !


          Lancer Evo die in Finland rondrijdt en een S-klasse waar ie heel europa mee doorkruist.
          Geen degelijke wagens inderdaad

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Helemaal gelijk t'web kijk maar naar de F1, de koninginnenklasse van de autosport, en daar hebben ze ook geen winterbanden. Dus het moét wel lulkoek zijn.





            Een F1 heeft geen winterbanden nodig!

            + YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten


              Lancer Evo die in Finland rondrijdt en een S-klasse waar ie heel europa mee doorkruist.
              Geen degelijke wagens inderdaad

              Papier of webpages is geduldig...iedereen beweert wat die denkt te beweren. Nodig die persoon uit op de subaru ontmoetingsdag in Francorchamps...en wij zullen deze persoon met wagen op waarde weten te schatten/waarderen...wedden dat deze niet komt opdagen !!!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                U-hu. Jammer. De ervaring wijst bij mij duidelijk in de andere richting, maar hey dan krijg je een "ik rijd al 732 winters (waarvan 79 met temperaturen onder de -70°C) met zomerbanden en heb nog nooit iets voor gehad". Wat uiteraard juist kan zijn, maar 't gaat 'm altijd om de onvoorziene noodsituaties waar je dan plots wél alle grip nodig hebt. En daar denkt men niet aan. Je koopt geen winterbanden om 30% sneller te kunnen rijden dan de rest, gedurende de hele winter, en evenmin om 30 meter later in de ankers te gaan vanuit 100 km/u ... maar als het 'es zover komt dat het moet, dan maakt het wel het verschil tussen krak&smak vs. home free. En ondertussen slijten je zomerbanden niet.

                Wat ouderdom betreft: winterbanden (zeker de vorige generatie alvast) lijden m.i. erg onder veroudering. Ooit een 18" winterband op een '7 moeten vervangen wegens lek, en daar hetzelfde type op gelegd maar nieuw. De andere hadden nog 7 à 8 mm profiel en zo'n 10.000 km erop zitten, dus quasi nieuw qua profiel maar wel 4 jaar oud. Verschil was duidelijk voelbaar bij het remmen.
                Ik vermoed dat dat nogal afhankelijk is van hoe dat de banden gestockeerd zijn, en gewoon van de rubbersoort en -samenstelling tout court.
                Ik heb op m'n 190E eerst 2 sets banden gehad van ca. 10 jaar oud.
                Zomerbanden, Michelin Pilot SX: ronduit dramatisch. Zowel in het droge door érg snel en abrupt grip te verliezen... als op het natte waar dat hij uitstekend presteerde door op geen enkel moment grip te hebben
                Als winterbanden had ik dan Conti TS760, eveneens ongeveer 10 jaar oud. Tot mijn grote verbazing hadden die dingen best wel grip, op het droge zelfs een heel pak meer dan dat Pilot SX zomerrubber. En in de sneeuw kon ik daar verdomd goed mee uit de voeten.
                Die Pilot SX'en zagen er ook uitgedroogd uit, die Conti's not at all. Dus enkel op deze cases afgaande zou ik moeten concluderen dat zomerbanden meer last hebben van veroudering dan winterbanden, maar volgens mij is het gewoon nogal band-afhankelijk.

                Gesteld dat een winterband z'n efficiëntie vrij lineair afneemt en de remweg bijvoorbeeld gemiddeld met 2% per jaar verlengt, en een bepaalde auto met nieuwe winterbanden een remweg van 40m heeft bij 100km/u, dan doe je er na 5 jaar idd een wagenlengte langer over om tot stilstand te geraken. Dus vanzelfsprekend heb je een punt, die wagenlengte kan het hem wel eens maken.
                Maar als je wat cijfertjes uit tests bekijkt bedraagt het verschil tussen de beste winterbanden en de minder goed presterende B- en C-merken bedraagt het verschil in remafstand evenzeer een wagenlengte. Dus dan moet je consequent zijn en evenzeer geen brolbanden opleggen. Ik weet nu wel dat jij de laatste bent die dat doet.... maar volgens mij rijdt de helft van het (particuliere) wagenpark in de winter wel op goedkope winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk Berichten
                Als deze winterrubbers toch zo veilig zouden zijn, hoe zit 't dan met deze banden bij moto's ?
                Op enkele fabrikanten na blijven de motorrijders die 's winters rijden, letterlijk in de kou staan of toch niet ! Want de hype omtrent winterbanden blijft hier uit...gelukkig maar. Moest het om veiligheid gaan dan hadden ze deze al lang verplicht. Maar om economische reden is hier de soep de kool niet waard en blijft deze trend de motorijders gespaard terwijl de onwetende domme automibilist (alla The Swede)...die waarschijnlijk nog nooit een degelijke wagen heeft gehad, en continu opzoek is naar snufjes of een zondebok om met zijn tweede klas rijder certificaat de winter door te komen... hierbij blindelings de reclamejongens onder de arm neemt...suc6. domme jongen !
                helemaal raak imo! Die domme naïeve Swede toch...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk Berichten
                  Papier of webpages is geduldig...iedereen beweert wat die denkt te beweren. Nodig die persoon uit op de subaru ontmoetingsdag in Francorchamps...en wij zullen deze persoon met wagen op waarde weten te schatten/waarderen...wedden dat deze niet komt opdagen !!!
                  Wij hebben 'm nochtans al aan het werk mogen zien op een trackday. En uiteraard zijn we nog niet allemaal naar Zweden geweest om hem daar te gaan controleren, maar er staat genoeg beeldmateriaal om dat te verifiëren. Ik denk dan ook dat je mag stellen dat The Swede op dat vlak zowat de ervaringsdeskundige ter zake is, en er waarschijnlijk weinig Belgen (ook Subarurijders) zoveel sneeuw-ervaring als hem hebben

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                    Wij hebben 'm nochtans al aan het werk mogen zien op een trackday. En uiteraard zijn we nog niet allemaal naar Zweden geweest om hem daar te gaan controleren, maar er staat genoeg beeldmateriaal om dat te verifiëren. Ik denk dan ook dat je mag stellen dat The Swede op dat vlak zowat de ervaringsdeskundige ter zake is, en er waarschijnlijk weinig Belgen (ook Subarurijders) zoveel sneeuw-ervaring als hem hebben
                    Bij deze nodigen wij hem/haar uit...

                    Comment


                    • Njah, dan gaat ge wel uw tenen mogen uitkuisen want z'n FQ320 is een verdomd snel ding en de kerel weet goed aan 'n stuurtje te draaien.

                      Wat doe jij trouwens met een diesel 4WD op een trackday? Twee keer 't verkeerde materiaal! RWD en benzien moet ge hebben.

                      Toegegeven, ik rijd mijn 120d on track en durf geregeld benzinekarren die naar 't gevoel sneller zouden mooeten zijn hard te irriteren, maar toch...

                      Voor ge van den toren begint te blazen, best eerst 'es checken tegen/over wie ge 't hebt. That's all.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk Berichten
                        Papier of webpages is geduldig...iedereen beweert wat die denkt te beweren. Nodig die persoon uit op de subaru ontmoetingsdag in Francorchamps...en wij zullen deze persoon met wagen op waarde weten te schatten/waarderen...wedden dat deze niet komt opdagen !!!

                        Waarom zou je met een degelijke wagen naar de Subaru-ontmoetingsdag komen?

                        Moest jij nu eens met een serieuze Sub rijden, genre GTT, WRX of Sti..., dan zou ik nog begrip tonen voor uw gestoef, blaaskaak.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Njah, dan gaat ge wel uw tenen mogen uitkuisen want z'n FQ320 is een verdomd snel ding en de kerel weet goed aan 'n stuurtje te draaien.

                          Wat doe jij trouwens met een diesel 4WD op een trackday? Twee keer 't verkeerde materiaal! RWD en benzien moet ge hebben.

                          Toegegeven, ik rijd mijn 120d on track en durf geregeld benzinekarren die naar 't gevoel sneller zouden mooeten zijn hard te irriteren, maar toch...

                          Voor ge van den toren begint te blazen, best eerst 'es checken tegen/over wie ge 't hebt. That's all.
                          Je weet niet waarover je klapt...een 2.0 subaru boxer-diesel, daar moet je reeds een 2.2D of hoger tegenaan zetten van een ander merk om dezelfde prestaties te halen.

                          Kom je met Evo, dan zal deze moeten strijden tegen de impreza's... tenminste op forums, in werkelijkheid geen partij natuurlijk...ze komen gewoonlijk niet opdagen deze helden, met alle escuses nadien !

                          Comment


                          • Ik ging er eerst van uit dat ie ook nog wel een STI'tje zou hebben, maar uit z'n posts kan ik niet opmaken dat ie ook nog een andere Sub heeft dan die Forester 2.0D. Dan valt dat idd wel onder 'hoog van de toren blazen'

                            Bij deze nodigen we je uit om eens op een afgelegen terreintje te komen spelen als er een dik sneeuwtapijt ligt. Jij uiteraard op zomerbanden. Ik ben eens benieuwd hoe je Forester presteert in een vergelijkende remtest

                            Comment


                            • Popcorn time!!
                              Die letzten Worte ...
                              ... eines Diesel-Fahrers:
                              "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                              W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                              W201 BENZIN

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                Ik ging er eerst van uit dat ie ook nog wel een STI'tje zou hebben, maar uit z'n posts kan ik niet opmaken dat ie ook nog een andere Sub heeft dan die Forester 2.0D. Dan valt dat idd wel onder 'hoog van de toren blazen'

                                Bij deze nodigen we je uit om eens op een afgelegen terreintje te komen spelen als er een dik sneeuwtapijt ligt. Jij uiteraard op zomerbanden. Ik ben eens benieuwd hoe je Forester presteert in een vergelijkende remtest
                                Deze snap ik echt niet...ik onderteken al mijn postings sinds begin van mijn account hier, met de wagen die ik bezit. Als je subaru rijdt. hoef je je toch niet te schamen toch ?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk Berichten
                                  Je weet niet waarover je klapt...een 2.0 subaru boxer-diesel, daar moet je reeds een 2.2D of hoger tegenaan zetten van een ander merk om dezelfde prestaties te halen.

                                  Kom je met Evo, dan zal deze moeten strijden tegen de impreza's... tenminste op forums, in werkelijkheid geen partij natuurlijk...ze komen gewoonlijk niet opdagen deze helden, met alle escuses nadien !

                                  Natuurlijk is uw 2.0d even snel als een 320d....
                                  Uw kar haalt......186 ofzo?

                                  En je moet nu niet beginnen stoefen met andere mensen hun Impreza's ook he...
                                  Dat compenseert uw gebrek niet.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk Berichten
                                    Deze snap ik echt niet...ik onderteken al mijn postings sinds begin van mijn account hier, met de wagen die ik bezit. Als je subaru rijdt. hoef je je toch niet te schamen toch ?
                                    Sommige mensen doen zich graag bescheiden voor en bezitten wel meer of leuker speelgoed dan dat ze hier open en bloot op het forum smijten. Het kon zijn dat jij naast je Forester ook nog een Impreza weekendspeeltje hebt... maar dat maak ik niet uit je posts op.

                                    En Subaru Boxer diesels zijn goed, vooral qua loopcultuur... maar om te zeggen dat je ze moet gaan vergelijken met grotere motoren van de concurrentie lijkt me zwaar uit de lucht gegrepen. Zeker als je het over het rendement (brandstofverbruik - vermogen/prestaties) hebt. Maar soit, da's een totaal andere discussie en offtopic... back to winterrubber!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk Berichten
                                      Deze snap ik echt niet...ik onderteken al mijn postings sinds begin van mijn account hier, met de wagen die ik bezit. Als je subaru rijdt. hoef je je toch niet te schamen toch ?
                                      Je moet u zeker nie schamen voor uw kar, maar stop ermee om die zo op te hemelen, je maakt uzelf belachelijk op een forum waar ze wel wat zwaardere wagens gewoon zijn, zonder dat ze er zo hoog mee van de toren blazen....

                                      Er zitten er hier met wagens die 400, 500...of meer pk's hebben, maar die stoefen er zo niet mee, just my 2 cents....

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                        Sommige mensen doen zich graag bescheiden voor en bezitten wel meer of leuker speelgoed dan dat ze hier open en bloot op het forum smijten. Het kon zijn dat jij naast je Forester ook nog een Impreza weekendspeeltje hebt... maar dat maak ik niet uit je posts op.

                                        En Subaru Boxer diesels zijn goed, vooral qua loopcultuur... maar om te zeggen dat je ze moet gaan vergelijken met grotere motoren van de concurrentie lijkt me zwaar uit de lucht gegrepen. Zeker als je het over het rendement (brandstofverbruik - vermogen/prestaties) hebt. Maar soit, da's een totaal andere discussie en offtopic... back to winterrubber!
                                        Hij denkt vermoedelijk enkel Japans.

                                        Toyota en Honda moeten inderdaad met een 2.2 aantreden... de rest van de wereld heeft meer dan genoeg aan een 2.0D om de Boxer diesel van Subaru partij te geven en achter zich te laten

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk Berichten
                                          Je weet niet waarover je klapt...een 2.0 subaru boxer-diesel, daar moet je reeds een 2.2D of hoger tegenaan zetten van een ander merk om dezelfde prestaties te halen.


                                          Afspraakje op circuit of openbare weg, tegen m'n 120d?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X