Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• En eerste indrukken over de Nokians?
    M'n pa heeft ze sinds vorige week ook op z'n IX55, en die kar rijdt nu nog comfortabeler en stiller dan met de originele all-weather Hankooks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
      Ik zit met een set winterbanden maar geen velgen. Dus bandjes laten omleggen binnenkort en dan zoeken naar een setje 16" alu om mijn zomerbanden weer op te leggen want ik heb geen zin om twee keer per jaar dat te gaan laten wisselen. Eigenlijk meer zin om een setje 17" te zoeken voor in de zomer maar dan zit ik met de 16" zomerbanden te koekoeloeren.
      Dilemma!
      welke winterbanden zijn dat in 16, anders wil ik ze mss wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten
        En eerste indrukken over de Nokians?
        M'n pa heeft ze sinds vorige week ook op z'n IX55, en die kar rijdt nu nog comfortabeler en stiller dan met de originele all-weather Hankooks.
        Heb dezelfde indruk, mij kwam het ook voor alsof de wagen beter spoorde, misschien het feit dat alle vier de wielen werden uitgebalanceerd tot 00 - 00 (binnen en buitenkant) hier voor iets tussenzit? Dit werd op alle drie de wagens gedaan, 'k zal mijn dochters morgen eens vragen welke indruk zij hadden bij het naar huis rijden.

Comment

• Ik ga er winterbanden laten opleggen en tegen het einde van de winter mag de auto weg (op de winterbanden).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa

Effe serieus: wat draai je op Zolder en Francorchamps met jouw auto?
            Een beetje naar rechts en soms ook eens naar links zeker .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
              welke winterbanden zijn dat in 16, anders wil ik ze mss wel
              Bridgestone Blizzak LM25 215/55/16
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• hmm ik heb 205-55-16 nodig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                  Ik ga er winterbanden laten opleggen en tegen het einde van de winter mag de auto weg (op de winterbanden).
                  Ga je opnieuw voor een MB KC?
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• We zullen zien. Een C-klasse zou momenteel een heel grote kanshebber zijn maar ik zou toch ook graag eens een BMW gehad hebben. Zelfs een Cruze is momenteel een kanshebber

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                      We zullen zien. Een C-klasse zou momenteel een heel grote kanshebber zijn maar ik zou toch ook graag eens een BMW gehad hebben. Zelfs een Cruze is momenteel een kanshebber
                      Waarom ook niet? Je moet alles eens geprobeerd hebben. En om niet te veel off topic te gaan, zie dat je er zeker winterbanden bijkoopt
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten
                        Winterbanden.

FF een paar bladzijden van dit bij momenten hilarisch topic gelezen...

Waar ik niet mee kon lachen was de set-up van Sam:

Man wat staat die kar mooi op zijn wintersloffen: dikke thumbs up wat mij betreft!

Ik wacht nog even af om de wintersloffen eronder te leggen, maar in de komende weken zal ik niet zonder kunnen zeker... (sorry, 't web (als je dit nog kan lezen ) maar de reclame-branche heeft me serieus te pakken...)

Comment

• Ik heb net voor de eerste keer winterbanden besteld, dunlop wintersport 3D in maatje 195/60/15, en ben benieuwd naar de eerste winterse omstandigheden...

nog een filmpje van het verschil tussen winter en zomerbanden op een skipiste..

+ YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DieterA Bekijk Berichten
                            Ik heb net voor de eerste keer winterbanden besteld, dunlop wintersport 3D in maatje 195/60/15, en ben benieuwd naar de eerste winterse omstandigheden...

nog een filmpje van het verschil tussen winter en zomerbanden op een skipiste..

+ YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                            Spijtig dat ze geen 4x4 met zomerbanden getest hebben.
                            Dat was indertijd met het filmpje met die Seat's in Peer wel het geval maar dat kan ik niet meer vinden op het net.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
                              Spijtig dat ze geen 4x4 met zomerbanden getest hebben.
                              Dat was indertijd met het filmpje met die Seat's in Peer wel het geval maar dat kan ik niet meer vinden op het net.
                              Daar heb ik ook naar gezocht, kon het helaas niet meer vinden, op mijn zoektocht kwam ik wel het mini filmpje tegen..

Comment

• Ik zou 'es een uitgebreide test willen zien met deze 4 auto's:
                                • Audi A4 2.0 TDI (FWD)
                                • Audi A4 2.0 TDI quattro (4WD)
                                • BMW 320d (RWD)
                                • BMW 320d xDrive (4WD)
                                waarbij dan nog elke auto met 2 verschillende bandenmaten wordt getest, b.v.
                                • de Audi op 225/55R16 rondom en op 245/40R18 rondom
                                • de BMW op 205/55R16 rondom en op 225/40R18 vooraan en 255/35R18 achteraan
                                waarbij beide bandenmaten een keer als nieuwe zomerband (genre Continental SportContact 3) en een keer als nieuwe winterband (genre Continental WinterContact TS830) beschikbaar zijn.

Niet om BMW vs. Audi te gaan doen, maar om per model te kijken wat het verschil is in winterse omstandigheden tussen:
                                1. FWD op zomerband vs. FWD op winterband vs. 4WD op zomerband vs. 4WD op winterband (allemaal 16")
                                2. idem als 1 (allemaal 18" ipv. 16")
                                3. idem als 1 (maar nu RWD vs. 4WD)
                                4. idem als 3 (maar nu 18" ipv. 16")
                                En waarbij de nadruk wordt gelegd op een gemiddeld gebruik van zo'n banden voor de doorsnee Westeuropeaan. Dus b.v. score laten afhangen voor 50% van prestaties op nat wegdek (koud), voor 40% op droog wegdek (koud) en voor 10% op sneeuw en ijs.

Dat moet mooie inzichten geven, vermoed ik...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Ik zou 'es een uitgebreide test willen zien met deze 4 auto's:
                                  • Audi A4 2.0 TDI (FWD)
                                  • Audi A4 2.0 TDI quattro (4WD)
                                  • BMW 320d (RWD)
                                  • BMW 320d xDrive (4WD)

waarbij dan nog elke auto met 2 verschillende bandenmaten wordt getest, b.v.
                                  • de Audi op 225/55R16 rondom en op 245/40R18 rondom
                                  • de BMW op 205/55R16 rondom en op 225/40R18 vooraan en 255/35R18 achteraan

waarbij beide bandenmaten een keer als nieuwe zomerband (genre Continental SportContact 3) en een keer als nieuwe winterband (genre Continental WinterContact TS830) beschikbaar zijn.

Niet om BMW vs. Audi te gaan doen, maar om per model te kijken wat het verschil is in winterse omstandigheden tussen:
                                  1. FWD op zomerband vs. FWD op winterband vs. 4WD op zomerband vs. 4WD op winterband (allemaal 16")
                                  2. idem als 1 (allemaal 18" ipv. 16")
                                  3. idem als 1 (maar nu RWD vs. 4WD)
                                  4. idem als 3 (maar nu 18" ipv. 16")

En waarbij de nadruk wordt gelegd op een gemiddeld gebruik van zo'n banden voor de doorsnee Westeuropeaan. Dus b.v. score laten afhangen voor 50% van prestaties op nat wegdek (koud), voor 40% op droog wegdek (koud) en voor 10% op sneeuw en ijs.

Dat moet mooie inzichten geven, vermoed ik...
                                  Nog niet echt 100% wat je zoekt maar het is alvast BMW xdrive vs Audi Quattro.
                                  http://www.autojunk.nl/2010/10/xdrive-vs-quattro
                                  Last edited by Wouter; 27/10/2010, 19:15.

Comment

• Ben aan 't twijfelen trouwens, vanaf zaterdagmorgen liggen m'n winterbanden rond m'n 16" wintervelgen.

Zou ik ze al monteren, of toch nog ff wachten ? Voor de komende twee weken lijkt 't nog relatief zacht weer te gaan worden maar wél best wat neerslag voorzien.

Moet binnenkort wel weer door DE rijden ook, al is dat maar binnen een goei 2-tal weken, maar dan ga ik ze er denk ik sowieso wel ondergooien.

Dus wat zou nu 't beste zijn ?

nog 1,5/2 weken met 18" met 18-225-40 Bridgestone Potenza re050a
                                    of
                                    reeds 16" met 16-205-55 Nokian WR G2 ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                      Nog niet echt 100% wat je zoekt maar het is alvast BMW xdrive vs Audi Quattro.
                                      http://www.autojunk.nl/2010/10/xdrive-vs-quattro
                                      Maar die dingen ken ik, maar bieden geenszins wat ik zoek. Accent van de test die 'k voorstel ligt net aan de totaal andere kant. FWD vs 4WD en 4WD vs RWD, en standaardmaten vs optionele bandenmaten. En hoe een 4WD op zomerrubber het doet 's winters tgo een FWD/RWD op winterrubber. Zo'n dingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                        Ben aan 't twijfelen trouwens, vanaf zaterdagmorgen liggen m'n winterbanden rond m'n 16" wintervelgen.

Zou ik ze al monteren, of toch nog ff wachten ? Voor de komende twee weken lijkt 't nog relatief zacht weer te gaan worden maar wél best wat neerslag voorzien.

Moet binnenkort wel weer door DE rijden ook, al is dat maar binnen een goei 2-tal weken, maar dan ga ik ze er denk ik sowieso wel ondergooien.

Dus wat zou nu 't beste zijn ?

nog 1,5/2 weken met 18" met 18-225-40 Bridgestone Potenza re050a
                                        of
                                        reeds 16" met 16-205-55 Nokian WR G2 ?
                                        Zoals 't er nu naar uit ziet wacht ik alvast nog een week of 2. Vorige week had gekund, maar 't was zeker niet nodig. Ik steek 't pas als het "permanent" onder de 5°C gaat, of als ijzel (en sneeuw) mogelijk worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geertt
                                          Alleen BMW is een degelijke wagen.

beste groet!
                                          Inderdaad!

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Maar die dingen ken ik, maar bieden geenszins wat ik zoek. Accent van de test die 'k voorstel ligt net aan de totaal andere kant. FWD vs 4WD en 4WD vs RWD, en standaardmaten vs optionele bandenmaten. En hoe een 4WD op zomerrubber het doet 's winters tgo een FWD/RWD op winterrubber. Zo'n dingen.
                                          Niet exact de test dat je wilt; maar mijn broer woont in Ontario, en de 325i van z'n vriendin op winterbanden >>> zijn X5 op all-seasons.

Comment

Working...
                                          X