Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volgende week donderdag afspraak bij de dealer voor een winterset (velgen + winterbanden) in 17"...

Ben es benieuwd wat dat gaat geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      In de Subaru-garage in Brussel centrum ofwa? Waarom zou ik daarheen rijden?

En 't gaat 'm om de auto's (en je uitspraken), niet om winnen op basis van een onverantwoord rijgedrag (wat je zou moeten doen als je 't tegen een 120d zou willen halen, maakt niet uit qua prestaties of verbruik).
      Laten we het spannend houden, gTa mag enkel achteruit rijden.

Dan zet ik mijn geld nog altijd op gTa !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
        Nog niet echt 100% wat je zoekt maar het is alvast BMW xdrive vs Audi Quattro.
        http://www.autojunk.nl/2010/10/xdrive-vs-quattro
        die schans rij ik met onze A8 zo op.
        Heb vorige winter in Düsseldorf een gelijkaardige aktie moeten doen om een parking op te raken.
        Iedereen bleef staan op straat. Maar ik kon em rustig op de parking trekken.

Weet er iemand zo een test terug te vinden met een A8 of A6? Die hebben een Torsen diff
        De Q5 heeft een haldex koppeling dacht ik
        Last edited by ; 28/10/2010, 12:35.

Comment

• De mijne zijn besteld en komen volgende week aan ....
          Een setje 19" in maatje 255 ....
          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• ADAC test al gepost?
            Im ADAC Winterreifen Test werden die besten Reifen der verschiedenen Reifengrößen ermittelt. Welche Reifen haben sicheren Grip, welche sparen am meisten Sprit?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
              Heb vorige winter in Düsseldorf een gelijkaardige aktie moeten doen om een parking op te raken.

Weet er iemand zo een test terug te vinden met een A8 of A6? Die hebben een Torsen diff
              Yep, klopt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten

De Q5 kan dat evenzeer, BMW heeft gewoon de tractiecontrole van de Audi uitgeschakeld.
                De reclame op de schans zegt genoeg zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Capitan Bekijk Berichten
                  De Q5 kan dat evenzeer, BMW heeft gewoon de tractiecontrole van de Audi uitgeschakeld.
                  Ik vind dat 't web zijn zegje moet komen doen in dit topic.

Comment

• Morgen komen er nokian wr g2's in maatje 185-55-15 onder de 206.

Comment

• De Nokians gaan goed blijkbaar!

Comment

De Nokians gaan goed blijkbaar!
                        Hier alvast (nog) geen klachten erover, zelfs op zonnige dagen presteren ze goed, enkel zijn ze op mijn wagen wat luidruchtig.

Comment

• 'k Weet nog niet of ik winterbanden ga steken, vorige jaren eigenlijk nooit problemen gehad met mijn gewone banden. Het wordt wel mijn eerste winter nu met een RWD zonder ABS enzo, dus misschien zou het niet slecht zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                          De Q5 heeft ook een Torsen diff, staat op hetzelfde platform als o.a. de nieuwe A4.

Comment

De Nokians gaan goed blijkbaar!
                            Tja, vant lijstje van mijne bandenleverancier waren da de goedkoopste.

Comment

• Het is weer contra-winterbandenweer de komende dagen.

Ik geniet echt van het zachter weer nu.
                              Als je winterbanden hebt zit je waarschijnlijk te hopen op kouder weer dan.

Ik vermoed dat het nu nog wat te vroeg is dus.
                              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Capitan Bekijk Berichten
                                Vergeef me, maar als het enkel een truukje van de tractiecontrole was, zou het betekenen dat de Audi Q5 bij gasgeven gewoon geen wielen zou laten bewegen: het vermogen van de motor op de voorste of achterste as op rollen zou door de tractiecontrole geknepen worden, maar de Q5 zou de heuvel niet op geraken.

Om zottigheden zoals op die Q5 te vermijden heb je niet alleen een sperdiff nodig op de beide individuele assen, maar ook nog eens een sperdiff op de verbinding tussen voorste en achterste as. En die laatste is op de Q5 overduidelijk niet geactiveerd, als ie al bestaat.

Comment

• Heb met garage afgesproken om volgende week klein onderhoud te doen. Ik ga doen ook mijn winterbanden laten opleggen.
                                  Het is wel wat vroeg, maar anderzijds, midden november, de temperaturen zullen wel dalen binnenkort.
                                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Dag- én nachttemperaturen van boven de 10 graden en tot midden volgende week alvast geen winter in zicht. Winterbandjes slijten lekker hard nu. Early bird spelen is niet altijd voordelig.
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                      Dag- én nachttemperaturen van boven de 10 graden en tot midden volgende week alvast geen winter in zicht. Winterbandjes slijten lekker hard nu. Early bird spelen is niet altijd voordelig.
                                      Het kan rap omslaan

Vorig jaar ergens rond de 20ste november had ik een feest met de familie ik weet nog bij het buitenkomen lag er toen al een dik sneeuwtapijt
                                      2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI

Comment

• 20 nov. is nog 3 weken, en idd. het kan rap omslaan ja maar die paniekzaaiers die al half oktober winterbanden leggen de eerste keer dat de temp. onder de 10 graden gaat
                                        Da's zoiets van "ik heb hier in winterbanden geïnvesteerd dus ze moeten verdorie opbrengen dus laat het maar koud worden en ijzelen en sneeuwen etc."
                                        2021 Taycan 4S
                                        2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hybris Bekijk Berichten
                                          Het kan rap omslaan
                                          Daarom dat de winterbanden hier in de garage liggen ipv bij een bandenboer . Eerste nacht vriezen = de avond ervoren uurtje sleutelen .
                                          Dan terug warme nachten = de avond ervoren terug een uurtje sleutelen

Ik gok dat het zeker nog 2 weken duurt alvorens we hier collectief aan de winterbanden gaan. Als ik al niet simpelweg de Z4 op zomerbanden laat staan en het Fiestakrel gebruik om naar het station te glijden als het te zot wordt .

Comment

Working...
                                          X