Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
    en wat als uw wagen zelf al begrensd is op 180, en uw banden sowieso een hogere snelheidsindex hebben, winter en zomerbanden?
    Je moet de snelheidscode leggen die op uw gelijkvormigheidsattest staat.
    Of zoals eerder gezegd een stickertje plakken. Maakt niet uit hoe snel uw auto kan rijden.

Ik heb een stickertje in de auto liggen en hang het op mijn dashbord als ik naar de technische controle ga.

Op een auto die bv150 kan, mag je zonder problemen een W of wat dan ook leggen. HOger dan op het papiertje is altijd OK.
    Verschil van snelheidscodes kan vaak wat €€€ schelen van prijs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
      Je moet de snelheidscode leggen die op uw gelijkvormigheidsattest staat.
      Of zoals eerder gezegd een stickertje plakken. Maakt niet uit hoe snel uw auto kan rijden.

Ik heb een stickertje in de auto liggen en hang het op mijn dashbord als ik naar de technische controle ga.

Op een auto die bv150 kan, mag je zonder problemen een W of wat dan ook leggen. HOger dan op het papiertje is altijd OK.
      Verschil van snelheidscodes kan vaak wat €€€ schelen van prijs.
      Kzal een plakkertj met "240" moeten plakken dus.

Ik rij dus al even rond op m'n wintersloffen, en ik kan nu al bevestigen dat de achterste banden het maar 1 seizoen zullen uitzingen, ofwel zo'n 5000km.
      Door regelmatig eens goed op te trekken, vertonen ze al wat haaietanden.
      Profiel voelt dus al wat hobbelig aan, terwijl de voorste nog mooi effen zijn.

Comment

• Ik leg die van mij er pas op als 't eens een redelijke periode flink gaat vriezen met bijhorende gladde toestanden enzomeer. Ik ben niet van zin om al na een paar maanden met kale banden opgescheept te zitten.

Comment

• Verleden week 4 Nokians gestoken en gisteren op een ander forum een "te koop" ad gezien voor vier velgen inclusief 10.000 km gereden Scandinavische winterbanden (Falken denk ik afgaande op wat ik er op de foto kan van maken). Zijn van een Nederlander die in Noorwegen woont, dit alles voor de prijs van 250 €. Wegens overschakelen naar nieuwe wagen van een ander merk. 't Web zal content zijn.......

Comment

• Heb net de beetle voorzien van z'n 16" Uniroyal wintersloefkes ipv de 17" sportmaxx zomersloefkes .

Last edited by patje007; 06/11/2010, 15:14.
            TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• Ik heb winterbanden, maar ik neem op wintersport ook 2 sneeuwsokken mee voor op de voorwielen, en ben hier toch tevreden over.
              Supergemakkelijk om aan te doen en heel goede grip.
              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Heb daarnet de winterbanden (op stalen velg) in de koffer van de A3 gezet en normaal gezien zal ik ze deze namiddag wisselen.

Ze voorspellen vanaf morgen toch koudere temperaturen en ik wissel normaal gezien altijd rond halfweg november (nu dus een weekje vroeger dan voorzien ).
                BMW F30 316d Sportline - '13
                BMW Z3 1.8 -- '97
                --------------------------------------------------------------
                2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
                2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• Deze namiddag,ze zijn nu pas toegekomen.

Comment

• sinds vandaag de 545 in winter uitvoering gezet. Styling 118 (van 6 reeks) met Michelin
                    Pilot Alpin 3 in 245/40/18.
                    Laat de winter maar komen

Comment

• Deze winter gaan we met een groep vrienden boarden naar de franse alpen. Een kennis rijdt met zijn bedrijfswagen (Opel Corsa). Deze week werden zijn banden vervangen omdat ze versleten waren, hij vroeg naar winterbanden maar dit zat niet in de leasing. Er liggen nu dus nieuwe zomerbanden op. Nu krijgt hij binnen een maand of 6 een nieuwe wagen (misschien met winterbanden inclus dan) dus vindt hij het wat jammer om 400 € uit te geven aan nieuwe winterbanden..
                      Zijn er nog andere oplossingen om toch wat veiliger te rijden? Ik dacht bvb aan 2 winterbanden kopen, om enkel vooraan te leggen aangezien het toch voortractie is? Ook die wintersokken lijken mij wel iets, maar verslijt dat niet snel?

Comment

• Je blijft beter op 4 zomerbanden rijden, dan 2 winter- en twee zomerbanden.
                        Not done.
                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• in sommige bandencentrales kun je winterbanden huren, misschien is dat een oplossing.

Comment

• nu nog niet

Comment

• Er zijn ook bedrijven die winterbanden + velgen verhuren... Maar vraag me niet waar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                Ik heb winterbanden, maar ik neem op wintersport ook 2 sneeuwsokken mee voor op de voorwielen, en ben hier toch tevreden over.
                                Supergemakkelijk om aan te doen en heel goede grip.
                                Idem. Om op besneeuwde wegen te rijden waar je met je winterbanden niet meer door geraakt, is dat perfect. Verrassend veel meer grip. Minder dan met kettingen natuurlijk maar het is ook veel comfortabeler.

'k Heb wel 't gevoel dat dat zeer snel verslijt... Ik heb ze een paar kilometer gebruikt (in volle verse sneeuw, steil omhoog), 'k heb er wel goed mee doorgepeerd, maar ge ziet al duidelijk dat ze afgezien hebben...

Ik denk m'n winterbanden te laten monteren in de komende dagen. 'k Heb het gevoel dat de periode waarin 't over 't algemeen een voordeel zal zijn, eraan zit te komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Ik denk m'n winterbanden te laten monteren in de komende dagen. 'k Heb het gevoel dat de periode waarin 't over 't algemeen een voordeel zal zijn, eraan zit te komen.
                                  Volgens Accuweather zullen we binnen 2 weken nog eens 10 graden raken, maar voor de rest zal het koud zijn met maxima van 7 graden overdag en 3 graden 's nachts.

Comment

• onze pa is ook aan het overwegen een setje 17"ers met winterbanden te steken maar zijn huidige 18"ers met zomerbanden zijn voorzien van een bandendrukcontrole systeem.

Hoe lost je dit het beste op? Iedere keer de sensoren laten overzetten of kan je eventueel een extra setje sensoren aanschaffen?

Comment

• Is dat een BMW?

Je hebt namelijk systemen die werken met sensoren - en dan ben je gejost - en systemen die werken op basis van de ABS-sensoren - en dan heb je sjans.

Comment

• In de handleiding van m'n '1 staat dat de wagen een vergelijking maakt van het aantal omwentelingen van elk wiel, als het ene wiel minder omwentelingen maakt, gaat hij een alarm geven, dat de band plat is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Is dat een BMW?

Je hebt namelijk systemen die werken met sensoren - en dan ben je gejost - en systemen die werken op basis van de ABS-sensoren - en dan heb je sjans.
                                          Vandaag non-RFL winterbanden laten steken.
                                          Ik dacht ook dat die sensoren op de velg zaten.
                                          Volgens de bandenboer moeten er sensoren in zitten die de wagenhoogte registeert.

Comment

Working...
                                          X