Ik heb geen andere velgen tot op heden. Ben wel van plan om er eens achter te zoeken. Dus band moet er elke keer opnieuw opgetrokken worden.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
11 januariDe dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Verkocht
1980 Volkswagen Derby CLS
1990 Mercedes W124 230CE
2008 Renault Espace 2.0 dci 130
Comment
-
Maakt niet veel uit, al probeer ik ze wel af te dekken zodat de band niet 'uitdroogd' door zonlicht (en om ze proper te houden )2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mahoq Bekijk BerichtenAls je je zomerbanden in de winter stockeert, moet je dan rekening houden met het soort plaats waar je de banden bewaart (temperatuur, vochtigheid, ... ) ?
Of maakt dit allemaal niet uit ... ?
complete wielen liggend opslaan, met normale druk
losse banden rechtopstand
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mahoq Bekijk BerichtenBedankt !
Waarom is het beter dat banden zonder wiel rechtopstaand gestockeerd worden ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gert1 Bekijk Berichtenhier worden maandag (20/12) terug de zomerbanden op onze firmawagen (Jimny) gelegd
word wel leuk glijdenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIs dat nu de moment om terug zomerbanden te leggen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenWinterbanden verslijten ook en als ze net nu versleten zijn en je hebt er niet aan gedacht om er lang op voorhand te bestellen dan ben je genoodzaakt om zomerbanden te laten plaatsen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Ja, tijden veranderen he.
Ik heb geen winterbanden op liggen, had eigenlijk totaal geene strenge winter verwacht, na al 2 serieuze winters gehad te hebben.
Vorige winter zeiden ze "dat gebeurd mss 1 keer in de 10 jaar"Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenWinterbanden verslijten ook en als ze net nu versleten zijn en je hebt er niet aan gedacht om er lang op voorhand te bestellen dan ben je genoodzaakt om zomerbanden te laten plaatsen.
Toeval wil dat veel 2de handse winterbanden juist 5mm over hebben en dat vele slimmerikken dan denken dat ze een koopje doen... not!ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIs dat nu de moment om terug zomerbanden te leggen?Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenWinterbanden verslijten ook en als ze net nu versleten zijn en je hebt er niet aan gedacht om er lang op voorhand te bestellen dan ben je genoodzaakt om zomerbanden te laten plaatsen.
Vermits die 4de band niet te repareren is, en pas volgende winter kan worden geleverd moet van de leasemaatschappij de zomerbanden er terug worden opgelegd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gert1 Bekijk BerichtenEind november platte (winter)band gereden...wat maakt dat we nu met 3 winterbanden en 1 reserve zomerband rijden.
Vermits die 4de band niet te repareren is, en pas volgende winter kan worden geleverd moet van de leasemaatschappij de zomerbanden er terug worden opgelegd.
Fak, dan kocht ik hem wel ergens zelf2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gert1 Bekijk BerichtenEind november platte (winter)band gereden...wat maakt dat we nu met 3 winterbanden en 1 reserve zomerband rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenVan slijtage gesproken, een kleine opfrisser: winterbanden zijn al an vervanging toe bij 5mm als je niet teveel eigenschappen wilt verliezen. Bij 3mm heb je legale grens bereikt in Scandinavië en ist eigenlijk al te laat. Met de belgiesche 1,6mm kun je net evengoed op zomerbanden rijden...
Toeval wil dat veel 2de handse winterbanden juist 5mm over hebben en dat vele slimmerikken dan denken dat ze een koopje doen... not!
Dus voor tweedehands winterbanden zie je dan best dat er nog zo'n 7 à 8 mm op zit ?
Een autobandenmarchand wou mij Unigom banden verkopen, nieuw, en goedkoop. 85 euro per stuk. Na effe te googlen blijkt dat dit oude banden zijn met een nieuw laagje op. Ik lees er op t eerste gezicht niet zo heel veel positieve commentaren over.
Wat is jullie gedacht hiervan ?
Comment
Comment