Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik kan 't niet genoeg herhalen, maar Nokian WR G2 en sneeuw.. zelfs bij stevig remmen bij een snelheid van ca. 60-70km/h hoeft de ABS bij sneeuw niet in te grijpen.
Ik kan 't niet genoeg herhalen, maar Nokian WR G2 en sneeuw.. zelfs bij stevig remmen bij een snelheid van ca. 60-70km/h hoeft de ABS bij sneeuw niet in te grijpen.
Vet, en bij droge/natte wegen? Hoe gedragen ze zich dan?
Moet zeggen dat mijn Blizzaks het nu ook goed doen. De sneeuw van afgelopen dagen geeft een pak meer grip dan die glijbaan van vorige week.
Remmen doen ze zeer goed, vertrekken en sturen ietsje minder maar nog steeds een pak bete dan die e46 die ik daarstraks zag en zijn oprit niet af geraakte
Hoeveel kosten die Nokian's ? Wat is de profieldiepte van zo'n nieuwe band ? Ik ben op hun website aan't kijken, staat vol interessante weetjes, maar niet meteen hoeveel mm profiel die banden nieuw hebben. (belangrijk om te weten bij aankoop 2dehands)
Vet, en bij droge/natte wegen? Hoe gedragen ze zich dan?
Moet zeggen dat mijn Blizzaks het nu ook goed doen. De sneeuw van afgelopen dagen geeft een pak meer grip dan die glijbaan van vorige week.
Remmen doen ze zeer goed, vertrekken en sturen ietsje minder maar nog steeds een pak bete dan die e46 die ik daarstraks zag en zijn oprit niet af geraakte
Persoonlijke bevindingen in de context van winterse temperaturen van de Nokian WR G2:
Droog: matig tot oké, een pak meer zoekerig dan de zomerbanden maar die zijn dan ook 18/225/40 en de winterbanden 16/205/55 en dat alleen maakt al een groot verschil natuurlijk. Toch blijft 't meer dan bevredigend en zelfs op hoge kruissnelheden op de DE autobahn blijft 't meer dan çava aanvoelen, al kan ik me inbeelden dat een Michelin winterband oid in deze omstandigheden betere score's kan halen
Nat: idem als hierboven in 't algemeen, al filtert hij aquaplanning echt énorm goed
Sneeuw (en ijs): fenomenaal gewoon, enorme tractie, super stuurgevoel, zeer korte remweg en gewoon een goede "voeling" met het wegdek, stel dat je een glibberige (ijs)plek tegenkomt voel je dat snel genoeg aan (want zien doe je dat niet altijd)
ESP/ABS moet zéér zelden tussenkomen, je kan het wel altijd nog uitlokken.. je blijft natuurlijk met een marge rijden tov "normale" weersomstandigheden.
Persoonlijke bevindingen in de context van winterse temperaturen van de Nokian WR G2:
Droog: matig tot oké, een pak meer zoekerig dan de zomerbanden maar die zijn dan ook 18/225/40 en de winterbanden 16/205/55 en dat alleen maakt al een groot verschil natuurlijk. Toch blijft 't meer dan bevredigend en zelfs op hoge kruissnelheden op de DE autobahn blijft 't meer dan çava aanvoelen, al kan ik me inbeelden dat een Michelin winterband oid in deze omstandigheden betere score's kan halen
Nat: idem als hierboven in 't algemeen, al filtert hij aquaplanning echt énorm goed
Sneeuw (en ijs): fenomenaal gewoon, enorme tractie, super stuurgevoel, zeer korte remweg en gewoon een goede "voeling" met het wegdek, stel dat je een glibberige (ijs)plek tegenkomt voel je dat snel genoeg aan (want zien doe je dat niet altijd)
ESP/ABS moet zéér zelden tussenkomen, je kan het wel altijd nog uitlokken.. je blijft natuurlijk met een marge rijden tov "normale" weersomstandigheden.
Thanks, volgend jaar leg ik er waarschijnlijk zo twee vooraan.
Hoeveel kosten die Nokian's ? Wat is de profieldiepte van zo'n nieuwe band ? Ik ben op hun website aan't kijken, staat vol interessante weetjes, maar niet meteen hoeveel mm profiel die banden nieuw hebben. (belangrijk om te weten bij aankoop 2dehands)
Ik heb ze in mijn maat ongeveer 100 EUR 't stuk betaald, wat de profieldiepte van een nieuwe band is weet ik zo niet vanbuiten. Ik wil gerust eens 't profiel opmeten van m'n achterste banden met de profielmeter (als ik 'm terugvind), dan weet je 't.
De Pilot Alpins zijn op droog en nat net zoals een zomerband, en in de sneeuw rij je ook iedereen kwijt, maar op ijs zit ik toch met de billen bijeen gepitst hoor. Daar mag ik niet te veel op spelen.
De Pilot Alpins zijn op droog en nat net zoals een zomerband, en in de sneeuw rij je ook iedereen kwijt, maar op ijs zit ik toch met de billen bijeen gepitst hoor. Daar mag ik niet te veel op spelen.
Nee nee, heb bewust "en ijs" tussen haakjes en niet in 't vetjes gezet, 't is zeker beter dan met een zomerband er op te rijden maar wil je écht grip op ijs heb je spijkerbanden nodig vrees ik.
Ijs en ijzel is massas opletten, sowieso, ook met een winterband, maar rij diezelfde straat met ijzel uit met dezelfde auto met zomerbanden en je zal nóg minder grip hebben.
En ivm dat droog/nat gedeelte, ben een beetje biased gezien ik nu vergelijk met m'n 18" BS Potenza zomersloffen.
Hoeveel kosten die Nokian's ? Wat is de profieldiepte van zo'n nieuwe band ? Ik ben op hun website aan't kijken, staat vol interessante weetjes, maar niet meteen hoeveel mm profiel die banden nieuw hebben. (belangrijk om te weten bij aankoop 2dehands)
Ik heb voor diezelfde Nokian's in maat 215/55R16 97XL €113/band betaald, inclusief, balanceren en montage.
Met dit weer toch wel blij dat ik winterbanden heb. Al is het ook wat gevaarlijk omdat je dan snel de neiging hebt te denken van 'oh, mij kan toch niets gebeuren want ik heb winterbanden'.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Persoonlijke bevindingen in de context van winterse temperaturen van de Nokian WR G2:
Droog: matig tot oké, een pak meer zoekerig dan de zomerbanden maar die zijn dan ook 18/225/40 en de winterbanden 16/205/55 en dat alleen maakt al een groot verschil natuurlijk. Toch blijft 't meer dan bevredigend en zelfs op hoge kruissnelheden op de DE autobahn blijft 't meer dan çava aanvoelen, al kan ik me inbeelden dat een Michelin winterband oid in deze omstandigheden betere score's kan halen
Nat: idem als hierboven in 't algemeen, al filtert hij aquaplanning echt énorm goed
Sneeuw (en ijs): fenomenaal gewoon, enorme tractie, super stuurgevoel, zeer korte remweg en gewoon een goede "voeling" met het wegdek, stel dat je een glibberige (ijs)plek tegenkomt voel je dat snel genoeg aan (want zien doe je dat niet altijd)
ESP/ABS moet zéér zelden tussenkomen, je kan het wel altijd nog uitlokken.. je blijft natuurlijk met een marge rijden tov "normale" weersomstandigheden.
Ik heb de Nokians in 225/40-18.
Bij droog en nat voel ik weinig verschil met m'n ContiSportcontact3, tenzij toen het in September nog 25graden was. In tegenstelling tot velen, was ik er wat te vroeg bij om de wintersloffen te monteren.
Op sneeuw zijn ze dus idd echt wel subliem.
Wist ik ook niet..
Dus voor tweedehands winterbanden zie je dan best dat er nog zo'n 7 à 8 mm op zit ?
Een autobandenmarchand wou mij Unigom banden verkopen, nieuw, en goedkoop. 85 euro per stuk. Na effe te googlen blijkt dat dit oude banden zijn met een nieuw laagje op. Ik lees er op t eerste gezicht niet zo heel veel positieve commentaren over.
Wat is jullie gedacht hiervan ?
Opgegoten banden, mag dat nog in België?
Lang geleden heb ik dat is gehad, die versleten niet, hadden ook geen grip...
Volgens mij kan je winterbanden kopen van elk a- en b-merk en die zullen schitterend presteren op sneeuw zolang ze nieuw zijn. Het verschil tov een zomerband is dan gewoon gigantisch. Maar zoals hier reeds gezegd verlies je al een pak van de prestaties vanaf <5mm profiel. Voor puur in de sneeuw te rijden zou je ze dan al bijna moeten vervangen. Daarmee dat winterbanden ook vaak twee slijtindicatoren hebben
Comment