Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik kan 't niet genoeg herhalen, maar Nokian WR G2 en sneeuw.. zelfs bij stevig remmen bij een snelheid van ca. 60-70km/h hoeft de ABS bij sneeuw niet in te grijpen.

    Bijgevoegde Bestanden

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
      Ik kan 't niet genoeg herhalen, maar Nokian WR G2 en sneeuw.. zelfs bij stevig remmen bij een snelheid van ca. 60-70km/h hoeft de ABS bij sneeuw niet in te grijpen.

      Vet, en bij droge/natte wegen? Hoe gedragen ze zich dan?

      Moet zeggen dat mijn Blizzaks het nu ook goed doen. De sneeuw van afgelopen dagen geeft een pak meer grip dan die glijbaan van vorige week.
      Remmen doen ze zeer goed, vertrekken en sturen ietsje minder maar nog steeds een pak bete dan die e46 die ik daarstraks zag en zijn oprit niet af geraakte
      2002 MX-5 NB 1.6

      2011 Honda PCX

      Comment


      • @ Wouter:

        Hoeveel kosten die Nokian's ? Wat is de profieldiepte van zo'n nieuwe band ? Ik ben op hun website aan't kijken, staat vol interessante weetjes, maar niet meteen hoeveel mm profiel die banden nieuw hebben. (belangrijk om te weten bij aankoop 2dehands)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
          Vet, en bij droge/natte wegen? Hoe gedragen ze zich dan?

          Moet zeggen dat mijn Blizzaks het nu ook goed doen. De sneeuw van afgelopen dagen geeft een pak meer grip dan die glijbaan van vorige week.
          Remmen doen ze zeer goed, vertrekken en sturen ietsje minder maar nog steeds een pak bete dan die e46 die ik daarstraks zag en zijn oprit niet af geraakte
          Persoonlijke bevindingen in de context van winterse temperaturen van de Nokian WR G2:

          Droog: matig tot oké, een pak meer zoekerig dan de zomerbanden maar die zijn dan ook 18/225/40 en de winterbanden 16/205/55 en dat alleen maakt al een groot verschil natuurlijk. Toch blijft 't meer dan bevredigend en zelfs op hoge kruissnelheden op de DE autobahn blijft 't meer dan çava aanvoelen, al kan ik me inbeelden dat een Michelin winterband oid in deze omstandigheden betere score's kan halen

          Nat: idem als hierboven in 't algemeen, al filtert hij aquaplanning echt énorm goed

          Sneeuw (en ijs): fenomenaal gewoon, enorme tractie, super stuurgevoel, zeer korte remweg en gewoon een goede "voeling" met het wegdek, stel dat je een glibberige (ijs)plek tegenkomt voel je dat snel genoeg aan (want zien doe je dat niet altijd)

          ESP/ABS moet zéér zelden tussenkomen, je kan het wel altijd nog uitlokken.. je blijft natuurlijk met een marge rijden tov "normale" weersomstandigheden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
            Persoonlijke bevindingen in de context van winterse temperaturen van de Nokian WR G2:

            Droog: matig tot oké, een pak meer zoekerig dan de zomerbanden maar die zijn dan ook 18/225/40 en de winterbanden 16/205/55 en dat alleen maakt al een groot verschil natuurlijk. Toch blijft 't meer dan bevredigend en zelfs op hoge kruissnelheden op de DE autobahn blijft 't meer dan çava aanvoelen, al kan ik me inbeelden dat een Michelin winterband oid in deze omstandigheden betere score's kan halen

            Nat: idem als hierboven in 't algemeen, al filtert hij aquaplanning echt énorm goed

            Sneeuw (en ijs): fenomenaal gewoon, enorme tractie, super stuurgevoel, zeer korte remweg en gewoon een goede "voeling" met het wegdek, stel dat je een glibberige (ijs)plek tegenkomt voel je dat snel genoeg aan (want zien doe je dat niet altijd)

            ESP/ABS moet zéér zelden tussenkomen, je kan het wel altijd nog uitlokken.. je blijft natuurlijk met een marge rijden tov "normale" weersomstandigheden.
            Thanks, volgend jaar leg ik er waarschijnlijk zo twee vooraan.
            2002 MX-5 NB 1.6

            2011 Honda PCX

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Mahoq Bekijk Berichten
              @ Wouter:

              Hoeveel kosten die Nokian's ? Wat is de profieldiepte van zo'n nieuwe band ? Ik ben op hun website aan't kijken, staat vol interessante weetjes, maar niet meteen hoeveel mm profiel die banden nieuw hebben. (belangrijk om te weten bij aankoop 2dehands)
              Ik heb ze in mijn maat ongeveer 100 EUR 't stuk betaald, wat de profieldiepte van een nieuwe band is weet ik zo niet vanbuiten. Ik wil gerust eens 't profiel opmeten van m'n achterste banden met de profielmeter (als ik 'm terugvind), dan weet je 't.

              Comment


              • Op ijs ook belachelijk veel grip?

                De Pilot Alpins zijn op droog en nat net zoals een zomerband, en in de sneeuw rij je ook iedereen kwijt, maar op ijs zit ik toch met de billen bijeen gepitst hoor. Daar mag ik niet te veel op spelen.

                Comment


                • zelfde als wooter, maar dan met de conti's TS830
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Op ijs ook belachelijk veel grip?

                    De Pilot Alpins zijn op droog en nat net zoals een zomerband, en in de sneeuw rij je ook iedereen kwijt, maar op ijs zit ik toch met de billen bijeen gepitst hoor. Daar mag ik niet te veel op spelen.
                    Nee nee, heb bewust "en ijs" tussen haakjes en niet in 't vetjes gezet, 't is zeker beter dan met een zomerband er op te rijden maar wil je écht grip op ijs heb je spijkerbanden nodig vrees ik.

                    Ijs en ijzel is massas opletten, sowieso, ook met een winterband, maar rij diezelfde straat met ijzel uit met dezelfde auto met zomerbanden en je zal nóg minder grip hebben.

                    En ivm dat droog/nat gedeelte, ben een beetje biased gezien ik nu vergelijk met m'n 18" BS Potenza zomersloffen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mahoq Bekijk Berichten
                      @ Wouter:

                      Hoeveel kosten die Nokian's ? Wat is de profieldiepte van zo'n nieuwe band ? Ik ben op hun website aan't kijken, staat vol interessante weetjes, maar niet meteen hoeveel mm profiel die banden nieuw hebben. (belangrijk om te weten bij aankoop 2dehands)
                      Ik heb voor diezelfde Nokian's in maat 215/55R16 97XL €113/band betaald, inclusief, balanceren en montage.

                      Comment


                      • @ Wouter: Als ge wilt moogt ge 't profiel van uw banden eens in de vlucht meten

                        Comment


                        • Met dit weer toch wel blij dat ik winterbanden heb. Al is het ook wat gevaarlijk omdat je dan snel de neiging hebt te denken van 'oh, mij kan toch niets gebeuren want ik heb winterbanden'.

                          E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.
                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                            Persoonlijke bevindingen in de context van winterse temperaturen van de Nokian WR G2:

                            Droog: matig tot oké, een pak meer zoekerig dan de zomerbanden maar die zijn dan ook 18/225/40 en de winterbanden 16/205/55 en dat alleen maakt al een groot verschil natuurlijk. Toch blijft 't meer dan bevredigend en zelfs op hoge kruissnelheden op de DE autobahn blijft 't meer dan çava aanvoelen, al kan ik me inbeelden dat een Michelin winterband oid in deze omstandigheden betere score's kan halen

                            Nat: idem als hierboven in 't algemeen, al filtert hij aquaplanning echt énorm goed

                            Sneeuw (en ijs): fenomenaal gewoon, enorme tractie, super stuurgevoel, zeer korte remweg en gewoon een goede "voeling" met het wegdek, stel dat je een glibberige (ijs)plek tegenkomt voel je dat snel genoeg aan (want zien doe je dat niet altijd)

                            ESP/ABS moet zéér zelden tussenkomen, je kan het wel altijd nog uitlokken.. je blijft natuurlijk met een marge rijden tov "normale" weersomstandigheden.
                            Ik heb de Nokians in 225/40-18.
                            Bij droog en nat voel ik weinig verschil met m'n ContiSportcontact3, tenzij toen het in September nog 25graden was. In tegenstelling tot velen, was ik er wat te vroeg bij om de wintersloffen te monteren.
                            Op sneeuw zijn ze dus idd echt wel subliem.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Mahoq Bekijk Berichten
                              Wist ik ook niet..
                              Dus voor tweedehands winterbanden zie je dan best dat er nog zo'n 7 à 8 mm op zit ?


                              Een autobandenmarchand wou mij Unigom banden verkopen, nieuw, en goedkoop. 85 euro per stuk. Na effe te googlen blijkt dat dit oude banden zijn met een nieuw laagje op. Ik lees er op t eerste gezicht niet zo heel veel positieve commentaren over.

                              Wat is jullie gedacht hiervan ?
                              Opgegoten banden, mag dat nog in België?
                              Lang geleden heb ik dat is gehad, die versleten niet, hadden ook geen grip...

                              Comment


                              • Tweedehands winterbanden is zoals een gebruikt condoom.

                                Comment


                                • Uitgerokken?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    zelfde als wooter, maar dan met de conti's TS830
                                    heb die ook, gisteren wel fameus in de sh*t gezeten op een helling
                                    sneeuwkettingen ff opgelegd, was de enige die boven geraakte

                                    op ijs heeft een winterband evenveel nut als een zomerband

                                    Comment


                                    • Volgens mij kan je winterbanden kopen van elk a- en b-merk en die zullen schitterend presteren op sneeuw zolang ze nieuw zijn. Het verschil tov een zomerband is dan gewoon gigantisch. Maar zoals hier reeds gezegd verlies je al een pak van de prestaties vanaf <5mm profiel. Voor puur in de sneeuw te rijden zou je ze dan al bijna moeten vervangen. Daarmee dat winterbanden ook vaak twee slijtindicatoren hebben
                                      2002 MX-5 NB 1.6

                                      2011 Honda PCX

                                      Comment


                                      • Ik zou bijna neigen om voor ijsdagen nog een set wielen met spikebanden te voorzien, maar dat zal erover zijn zeker?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Ik zou bijna neigen om voor ijsdagen nog een set wielen met spikebanden te voorzien, maar dat zal erover zijn zeker?
                                          Al de rest van het verkeer blijft even traag rijden, dus veel zal het niet uithalen.
                                          Tenzij voor je eigen veiligheid natuurlijk...

                                          Maar dan nog, na wat kilometers op ijsvrije banen blijft er niet veel spijker meer over.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X