Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• gek dat het niet op de site staat, zal tegen hun eigen advertentiewinkel zijn

in de gedrukte versie van hln stond : meer accidenten door winterbanden !
    het artikel is hier al vernoemd maar enkel deels...

mensen kopen winterbanden om harder te kunnen rijden, en dat is niet zo

(door vab werd onderbouwd, de promomaker van winterbanden)

Comment

• Meer accidenten door langdurig winterweer en traag winterverkeer. Meer accidenten door chauffeurs met een onaangepast rijgedrag. Meer accidenten door... (vul zelf in). Maar de schuld van de toename van accidenten op winterbanden steken... da's nonsens natuurlijk. Kunnen ze net zo goed elk ander veiligheidssysteem de schuld gaan geven: ASR/TCS, ESP/DSC, 4x4, ... . De zwakste schakel van een auto is en blijft de chauffeur: als deze dergelijke veiligheidssystemen als onfeilbaar ziet, dan kan 't wel eens mislopen ja.
      Winterbanden hebben ook maar hun (groot) nut in sneeuw en sludge... op van die platgereden sneeuw met een ijzige toplaag of op ijs/ijzel tout-court is 't nog altijd zwaar opletten geblazen. Ik ervaar in die laatste situaties nog wel altijd merkbaar meer grip dan met zomerbanden, maar 't is niet alsof 'k een baanvaste auto heb, verre van... tegensturen moet nog altijd vaker gebeuren dan me lief is. Meerijden in 't, weliswaar meestal te traag, treintje is dan gewoon de boodschap.
      Life's too short. Not to. Live it.
      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrident Bekijk Berichten
        Maar dan nog, na wat kilometers op ijsvrije banen blijft er niet veel spijker meer over.
        Zeg toch niet zo'n domme dingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
          Zeg toch niet zo'n domme dingen.
          ...maar zeg: er zitten al genoeg putten in ons wegennet...

Comment

• ik ben super content van mijn Dunlop SP Winter Sport M2

grip
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• wat kosten die in China ?
              Ik vraag dat omdat ik de tijd heb om te wachten tot de sneeuw gesmolten is , in Belgie is dat max 8 dagen . En wie wacht tot de zomer hoeft er geen meer want dan is dat wertsvoorstel al vertikaal geklasseert. moest ik nu elke dag naar brussel gaan werken zoals vroeger dan zou ik het wel overwegen , als ze ook in de belastingen mogen staan .
              BOB

Comment

• Top, en zeker met het weer dat we momenteel hebben. Ook in droog of nat weer is er geen verschil (als men maar binnen de wettelijke limieten blijft).
                215/65x16 Nokian WR's.
                Bijgevoegde Bestanden

Comment

• ik kijk in de sneeuw en probeer te zien welke banden er passeerden
                  ik keek ook een tijd naar de wasmachine

Comment

• edit: stond blijkbaar al in humor - topic...
                    Last edited by ksirk; 23/12/2010, 03:27.

Comment

• 2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Vanmiddag in Leuven een 5 reeks zien rijden op sneeuwkettingen op een kurkdroge baan; ik vraag me af wat die dan doen als er echt sneeuw ligt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten

edit: stond blijkbaar al in humor - topic...

Ik ken zo nog mensen hoor "Moh, wordt da nog op de achterwielen aangedreven misschien ?"..

Comment

• Begin november al gedaan!
                            Mijn zomerbanden liggen te rusten
                            Daar heb ik geen spijt van!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pegasus Bekijk Berichten
                              Begin november al gedaan!
                              Mijn zomerbanden liggen te rusten
                              Daar heb ik geen spijt van!
                              Moet fun zijn, 330XD met winterbandjes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                Vanmiddag in Leuven een 5 reeks zien rijden op sneeuwkettingen op een kurkdroge baan; ik vraag me af wat die dan doen als er echt sneeuw ligt.
                                Wat een eikel
                                En dan maar klagen in de zomer dat de wegen er niet goed bijliggen.

Voor mij eigenlijk geen problemen tot dusver zonder winterbanden. Alleen ergens vertrekken kan soms wat voeten in de aarde hebben.

Comment

• met een benz kun je bliven rijden
                                  3de desnoods en koppeling zachjes lossen ?

Comment

• Ik denk dat ik zonder winterbanden al een paar keren in de problemen zou geraakt zijn. Deze morgen moest ik nog stoppen omdat een dame in haar Fiesta op zomerbanden de helling niet op kon. Om dan vanuit stilstand op diezelfde helling ook te vertrekken, is geen sinecure.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Ik denk dat ik zonder winterbanden al een paar keren in de problemen zou geraakt zijn. Deze morgen moest ik nog stoppen omdat een dame in haar Fiesta op zomerbanden de helling niet op kon. Om dan vanuit stilstand op diezelfde helling ook te vertrekken, is geen sinecure.
                                      Dat is een feit. Daarom hou ik nu meer dan ooit voldoende afstand.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        met een benz kun je bliven rijden
                                        3de desnoods en koppeling zachjes lossen ?
                                        Die beelden van de Brusselse ring vannacht op het nieuws gezien ?? (Twee "uitblinkers" in blijven staan en wachten op mensen die willen duwen, BMW en Mercedes ??)

Ik moet zeggen dat ik met mijn 190 ook nooit blijven staan ben, ook niet tijdens die paar onverwachte sneeuwdagen waar er zo'n 20 cm lag, en altijd op gewone zomerbanden, (pure winterbanden bestonden er toen nog niet) maar ik zorgde er wel voor dat ik juist voor de winter van banden wisselde (zelfs als er nog het dubbele van de wettelijke minima oplag).

Comment

• kweetewel, bij bmw geven ze te veel gas en bij benz zijn de chauffeurs eigelijk ook bmw gewoon

Comment

Working...
                                          X