Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
    I do care much about cars maar niet over winterbanden en ik ben nog perfect hellingen opgeraakt terwijl anderen niet boven geraakten en 't is niet dat ik niet verder dan 1km gereden heb met de wagen in de sneeuw.

Superlicht bakske en fijne bandjes.. Wacht tot je eens met een 1,5+ ton kolos op weg bent in dergelijke sneeuw enz.

Comment

• Ondertussen nog altijd geen geschikte gevonden Zal dus toch maar voor volgende winter zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        Ondertussen nog altijd geen geschikte gevonden Zal dus toch maar voor volgende winter zijn
        Zijn de Nokians uitverkocht misschien ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
          Vraagje voor de kenners hier. Helpen winterbanden iets in de maat 18" of is dat belange niet zo doeltreffend als 16" velgen en banden kopen?
          Ik zou 18" nemen. Je bent gewoon van op 18" te rijden, en buiten op de sneeuw zal de 16" winterband voor u nadelig zijn tegenover de 18" winterband. Het rijgedrag van de wagen verschilt teveel door die smallere banden, en in normale rij-omstandigheden (geen sneeuw / ijzel) zal je veel meer zijn met die 18". En in de sneeuw zullen die nog altijd heel goed zijn, alleen iets minder dan de 16".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
            Zijn de Nokians uitverkocht misschien ?
            Ik check enkel autobandenmarkt.be, en nog geen geschikte gevonden in 225/40 R 18.

Comment

• 18" winterbanden zal je heel misschien nog vinden terwijl 16" zowat overal uitverkocht zal zijn.

Comment

• Ofwel de Nokians, ofwel Michelin Alpin A4.

Comment

• de situatie voor de komende dagen:

Het Agentschap Wegen en Verkeer heeft in de loop van vrijdag nog enkele kleine leveringen strooizout ontvangen. De hoeveelheid is echter niet voldoende voor de strooidiensten, zo luidt het bij woordvoerster Ilse Luypaerts. Vanaf nu zal er dan ook niet meer gestrooid worden op de linkerrijstrook.
                  Mogelijk wordt er vrijdag na de avondspits beslist om enkel nog te strooien op de prioritaire strooiroutes, met name op autosnelwegen en bepaalde grote gewestwegen.

In de loop van volgende week kan er gerekend worden op nieuwe leveringen van strooizout. Verwacht wordt dat de weersomstandigheden dit weekend zullen verbeteren, waardoor er weer even wat ademruimte is.

De strooiwagens strooiden in de nacht van donderdag op vrijdag 2.500 ton zout en deden elk traject gemiddeld twee keer.
                  bron: www.standaard.be
                  www.peugeotforum.be

Comment

• Hebt u geen winterbanden, waag u dan niet op de weg. U hebt dan geen enkele grip en bij de eerste bocht riskeert u dwars op de baan of in de berm terecht te komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      de situatie voor de komende dagen:

bron: www.standaard.be
                      Secundaire wegen blijven dus zoutvrij. Ideaal!
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ik zou 18" nemen. Je bent gewoon van op 18" te rijden, en buiten op de sneeuw zal de 16" winterband voor u nadelig zijn tegenover de 18" winterband. Het rijgedrag van de wagen verschilt teveel door die smallere banden, en in normale rij-omstandigheden (geen sneeuw / ijzel) zal je veel meer zijn met die 18". En in de sneeuw zullen die nog altijd heel goed zijn, alleen iets minder dan de 16".
                        Je hebt een punt, maar ik ben geen racer en voor de wintermaanden volstaan 16" banden ook. Want een setje 18" velgen en banden is vrij kostelijk...

Comment

• Ik heb 225 40 18 Michelin Pilot Alpins op mijn A3, en ik zou iedereen met een sportieve rijstijl aanraden een 'grote' winterband te nemen. Omdat je dezelfde maat hebt (of toch ongeveer) als in de zomer, leunen ze heel dicht aan bij het weggedrag van de zomerbanden wanneer het niet sneeuwt. Alle winterbanden hebben last van een vager stuurgevoel in het droge, het zwabberen gelijk ze zeggen, maar dit is veel minder aanwezig bij de grotere maten. In de sneeuw is een smallere winterband natuurlijk beter, maar als je in Vlaanderen woont denk ik niet dat je snel komt vast te zitten met eender welke winterband. Enige nadeel is de toch wel hoge prijs van een setje winterbanden in zo een maat, maar eens je ze gehad hebt kan je niet meer zonder.

Quattro + 18" Pilot Alpin + 2.0 TFSI + manuele 6bak + sneeuw de zaligheid zelve
                          Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Synchromesh Bekijk Berichten
                            Ik heb 225 40 18 Michelin Pilot Alpins op mijn A3, en ik zou iedereen met een sportieve rijstijl aanraden een 'grote' winterband te nemen. Omdat je dezelfde maat hebt (of toch ongeveer) als in de zomer, leunen ze heel dicht aan bij het weggedrag van de zomerbanden wanneer het niet sneeuwt. Alle winterbanden hebben last van een vager stuurgevoel in het droge, het zwabberen gelijk ze zeggen, maar dit is veel minder aanwezig bij de grotere maten. In de sneeuw is een smallere winterband natuurlijk beter, maar als je in Vlaanderen woont denk ik niet dat je snel komt vast te zitten met eender welke winterband. Enige nadeel is de toch wel hoge prijs van een setje winterbanden in zo een maat, maar eens je ze gehad hebt kan je niet meer zonder.

Quattro + 18" Pilot Alpin + 2.0 TFSI + manuele 6bak + sneeuw de zaligheid zelve
                            Laat jij de winterbanden overzetten of heb je 2 sets 18" velgen?

Comment

• Net even aan het kijken geweest en blijkbaar zit er in de goedkope merken weinig verschil tussen 16" en 18". Ik weet dat het merendeel hier zweert bij A merken, en dat is natuurlijk ieder zijn keuze. Ik heb geen zin in gepreek daarover Ik durf dus wel even de goedkopere merken bekijken. Ik maak 10K per jaar dus als je dan de tijd bekijkt dat het winterweer is dan rij ik hooguit een 1000km in winterse omstandigheden. Dat is ook metéén de reden waarom ik tot dusver geen winterbanden gekocht heb. Maar deze winter is toch een hevige en met de berichtgeving dat het weer in de toekomst vaker zo kan zijn begin ik toch wat uit te kijken.
                              Nexen 225/40 R18 92V Winguard SPORT XL komt op 81 euro in Duitsland, dat is amper meer dan een Nankang 16" winterband die 75 euro kost. In die zin zou ik dan wel durven kiezen voor de 18". Met wat geluk vind ik een setje 18" velgen aan een schappelijke prijs, want de dag van vandaag denken ze dat stalen velgen van goud zijn

Comment

Ik check enkel autobandenmarkt.be, en nog geen geschikte gevonden in 225/40 R 18.
                                Brand tyres & rims for cars, motorcycles & vans at reifen.com ✔ Unbeatable prices ✔ Large selection ✔ Flexible payment ✔ Local fitting partners
                                Database error.
                                The database has encountered a problem.

Comment

Laat jij de winterbanden overzetten of heb je 2 sets 18" velgen?
                                  Kheb 2 sets, dan kan je eens van stijl veranderen
                                  Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

Net even aan het kijken geweest en blijkbaar zit er in de goedkope merken weinig verschil tussen 16" en 18". Ik weet dat het merendeel hier zweert bij A merken, en dat is natuurlijk ieder zijn keuze. Ik heb geen zin in gepreek daarover Ik durf dus wel even de goedkopere merken bekijken. Ik maak 10K per jaar dus als je dan de tijd bekijkt dat het winterweer is dan rij ik hooguit een 1000km in winterse omstandigheden. Dat is ook metéén de reden waarom ik tot dusver geen winterbanden gekocht heb. Maar deze winter is toch een hevige en met de berichtgeving dat het weer in de toekomst vaker zo kan zijn begin ik toch wat uit te kijken.
                                    Nexen 225/40 R18 92V Winguard SPORT XL komt op 81 euro in Duitsland, dat is amper meer dan een Nankang 16" winterband die 75 euro kost. In die zin zou ik dan wel durven kiezen voor de 18". Met wat geluk vind ik een setje 18" velgen aan een schappelijke prijs, want de dag van vandaag denken ze dat stalen velgen van goud zijn
                                    Ik doe nu ook niet veel kilometers, maar op 1 ding zal ik toch nooit besparen en dat is op banden. Al ben ik dan wel € 200 per band kwijt of zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Synchromesh Bekijk Berichten
                                      Kheb 2 sets, dan kan je eens van stijl veranderen
                                      Ik ben nu ook voor een nieuwe set aan het kijken, kan ik de huidige gebruiken voor winterbanden.

Comment

Met Chinese brol kan je beter je wagen preventief al in de vangrail parkeren. B-merken kan je nog riskeren, maar de Chinese brol scoorde zelfs slechter dan de referentie-zomerbanden in de ADAC-testen.

En getuige de scheve vangrails doen carrosseiebedrijven gouden zaken, zelfs met zoveel verkochte winterbanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          En getuige de scheve vangrails doen carrosseiebedrijven gouden zaken, zelfs met zoveel verkochte winterbanden.
                                          Dat zijn die winterbandenrijders die zich storen aan de traag rijdende zomerbanden rijders en toch voorbijsteken

Comment

Working...
                                          X