Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door luksvature Bekijk Berichten
    Samen een dagje uit met de BMW club...
    mochten het insignia's zijn, waarop je opel club schreef, had je een ban aan je ....
    wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door luksvature Bekijk Berichten
      Samen een dagje uit met de BMW club...
      Een bende losers zijn het!!

Comment

• Ik laat de winterbanden nog ongeveer een maand zitten.
        Moest ik met kleine stalen velgen met smalle winterbanden zitten, zou ik mss wel een wissel overwegen, maar nu is het alleszins nergens voor nodig.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
          Ik ga morgen eens langs, ben die winter set-up beu gezien...
          Voila, de zomersletsen liggen er al weer onder...

Comment

• de mijne blijven nog tot half à eind maart liggen denk ik. ' tkan nog altijd opeens serieus raar doen in maart
            wimoptiek.be op

Comment

• Minimum tot eind maart ja. Beetje raar om nu al terug zomerbanden te leggen imho in putje winter...
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                Minimum tot eind maart ja. Beetje raar om nu al terug zomerbanden te leggen imho in putje winter...
                Putje winter? 't was begin deze week +12 graden

Nu, sjans, volgende week zou het weer enkele nachten een beetje vriezen .

Comment

• Sneeuw krijgen we sowieso nog we hoor, dat is elk jaar zo.

Ik rij deze banden gewoon op. Ze zijn te slecht voor in de sneeuw maar te goed om weg te gooien dus al is het augustus, ik laat ze erop liggen tot ze op zijn
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Minimum tot eind maart ja. Beetje raar om nu al terug zomerbanden te leggen imho in putje winter...
                    Ook een beetje raar om bij 12° met winterbanden te blijven rijden.
                    Kijk, vanaf begin maart is de kans op (serieuze) sneeuwval bijzonder klein, en die winterbanden bewijzen voor mij hun echte nut pas bij sneeuwval. Vermits we over twee weken al in maart zijn neem ik het risico maar om nu al op zomerbanden te rijden.

Comment

Sneeuw krijgen we sowieso nog we hoor, dat is elk jaar zo.
                      Daar ben ik nog niet zo zeker van!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Daar ben ik nog niet zo zeker van!
                        effe quoten
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Wie nu al terug overschakelt op zomerbanden kan even goed niet eens winterbanden leggen.
                          Het zal toch gegarandeerd nog terug kouder worden (of vriezen), of heb ik zo'n fout beeld over het belgische weer de laatste jaren?

één zwaluw maakt de lente niet

Comment

• ik heb niet eens winterbanden
                            maar ik denk wel binnen een week of 2-3 dat ik mijn zomervelgen er onder ga steken..

Comment

• de mijne blijven er minstens op tot eind maart...

vorig jaar toch ook half maart nog sneeuw gehad?
                              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Zoals ieder jaar. Soms zelfs in april nog. Aprilse grillen, remember...
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
                                  Wie nu al terug overschakelt op zomerbanden kan even goed niet eens winterbanden leggen.
                                  Het zal toch gegarandeerd nog terug kouder worden (of vriezen), of heb ik zo'n fout beeld over het belgische weer de laatste jaren?

één zwaluw maakt de lente niet
                                  Nog eens, ik vind die winterbanden pas echt nuttig als het sneeuwt. We hebben sinds nieuwjaar al geen sneeuw meer gehad, echt vriezen doet het al weken niet meer en overdag zitten we al een hele tijd rond de 8 à 10°. Binnen twee weken is het maart en dan is de kans op (serieuze) sneeuwval nog bijzonder klein.

Comment

• Ik vind het voordeel van winterbanden bij slecht weer (koud, regen, sneeuw) nog altijd groter dan de nadelen ervan wanneer het ietsje warmer is (sneller slijten, mindere wegligging).

Daarom blijven ze er van mij onder tot midden/eind maart.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
                                      Ik vind het voordeel van winterbanden bij slecht weer (koud, regen, sneeuw) nog altijd groter dan de nadelen ervan wanneer het ietsje warmer is (sneller slijten, mindere wegligging).

Ja, daar heb je gelijk in, maar ik rij liever met de zomerbanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Ja, daar heb je gelijk in, maar ik rij liever met de zomerbanden.
                                        waarom? omdat je lelijke velgen hebt steken?

doe zoals ik en koop een extra set velgen met winterbanden...

Ik heb nu de 135M velgen met zomerbanden en de 68M met winterbanden..
                                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Ik 16" staal en 16 alu

Maakt me dus niets uit eigenlijk.
                                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                          X