Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik laat de winterbanden nog ongeveer een maand zitten.
Moest ik met kleine stalen velgen met smalle winterbanden zitten, zou ik mss wel een wissel overwegen, maar nu is het alleszins nergens voor nodig.
Sneeuw krijgen we sowieso nog we hoor, dat is elk jaar zo.
Ik rij deze banden gewoon op. Ze zijn te slecht voor in de sneeuw maar te goed om weg te gooien dus al is het augustus, ik laat ze erop liggen tot ze op zijn
Minimum tot eind maart ja. Beetje raar om nu al terug zomerbanden te leggen imho in putje winter...
Ook een beetje raar om bij 12° met winterbanden te blijven rijden.
Kijk, vanaf begin maart is de kans op (serieuze) sneeuwval bijzonder klein, en die winterbanden bewijzen voor mij hun echte nut pas bij sneeuwval. Vermits we over twee weken al in maart zijn neem ik het risico maar om nu al op zomerbanden te rijden.
Wie nu al terug overschakelt op zomerbanden kan even goed niet eens winterbanden leggen.
Het zal toch gegarandeerd nog terug kouder worden (of vriezen), of heb ik zo'n fout beeld over het belgische weer de laatste jaren?
Wie nu al terug overschakelt op zomerbanden kan even goed niet eens winterbanden leggen.
Het zal toch gegarandeerd nog terug kouder worden (of vriezen), of heb ik zo'n fout beeld over het belgische weer de laatste jaren?
één zwaluw maakt de lente niet
Nog eens, ik vind die winterbanden pas echt nuttig als het sneeuwt. We hebben sinds nieuwjaar al geen sneeuw meer gehad, echt vriezen doet het al weken niet meer en overdag zitten we al een hele tijd rond de 8 à 10°. Binnen twee weken is het maart en dan is de kans op (serieuze) sneeuwval nog bijzonder klein.
Ik vind het voordeel van winterbanden bij slecht weer (koud, regen, sneeuw) nog altijd groter dan de nadelen ervan wanneer het ietsje warmer is (sneller slijten, mindere wegligging).
Daarom blijven ze er van mij onder tot midden/eind maart.
Ik vind het voordeel van winterbanden bij slecht weer (koud, regen, sneeuw) nog altijd groter dan de nadelen ervan wanneer het ietsje warmer is (sneller slijten, mindere wegligging).
Ja, daar heb je gelijk in, maar ik rij liever met de zomerbanden.
Comment