Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ga toch nog efkes wachten.

Een paar jaar geleden wou ik op paasmaandag naar Engeland en met Pasen was ik 's avonds wielen aant vervangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
      waarom? omdat je lelijke velgen hebt steken?

doe zoals ik en koop een extra set velgen met winterbanden...

Ik heb nu de 135M velgen met zomerbanden en de 68M met winterbanden..
      Waarom? Omdat met de temperaturen en weersomstandigheden van de laatste weken zomerbanden gewoonweg beter rijden. Btw, mijn winterbanden (225), zijn geschoeid op de 194M (17'), echt lelijk vind ik die niet. Zomerset: Style 197 (18') met 225 en 255.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Een bende losers zijn het!!
        Idd. Er zijn veel "losers" die met BMW rijden ... mijn buur (320d) geraakte vandaag ook de helling uit onze parkeergarage niet op...

Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
        Wie nu al terug overschakelt op zomerbanden kan even goed niet eens winterbanden leggen.
        Het zal toch gegarandeerd nog terug kouder worden (of vriezen), of heb ik zo'n fout beeld over het belgische weer de laatste jaren?

één zwaluw maakt de lente niet
        Of men kan de winterbanden er terug opleggen. (is dit nu een autoforum of een forum voor luiaards??)
        ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Wie het niet erg vind om in het geval dat het weer begint sneeuwen nog eens te wisselen kon inderdaad al enkele weken zonder probleem met zomerbanden gereden hebben.
          Ik ben niet zo een harde werker dus ik laat mijn winterbanden nog een maand zitten.

Comment

• Voorlopig geven ze voor volgende donderdag 3°C ('s nachts vriestemperaturen). Daarna nog niets bekend uiteraard.
            Laat het nog maar eens sneeuwen.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door b_ken Bekijk Berichten
              Ik ben niet zo een harde werker dus ik laat mijn winterbanden nog een maand zitten.
              Super!

Comment

• Een vriend van me reed onlangs zijn auto total loss bij een...

Leuk voer voor in deze topic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                  Hé, da's precies door mij geschreven.
                  Last edited by Jakkel; 11/02/2011, 20:07.

Comment

• Ze liggen er nu op en dat zal zo blijven. Ik rij niet bij nachte, en in de vroege ochtend moet ik ook de deur niet uit, dus jullie nacht T° kan me gestolen worden... En als koning winter echt de kl**tzak begint uit te hangen kan ik de boel in 30' laten wisselen.

Neh!

Comment

• Ik laat ze ook zitten, al was het maar omdat de Z4 maar één keer per week buitenkomt. De rest zit ik op mijn motorfiets met zomerbanden .

Comment

Als er vijf man achter elkaar rijdt, en ze moeten ineens hard remmen, is het niet meer dan normaal dat er achteraan meer risico op botsingen is.
                        Winterbanden bij tien graden zijn ook verre van ideaal, maar ik wil maar zeggen dat het niet alléén daaraan zal liggen.
                        Nu, in deze omstandigheden (rond de 10°C en natte wegen) is het sowieso wat opletten met winterbanden, no doubt.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                          de mijne blijven nog tot half à eind maart liggen denk ik. ' tkan nog altijd opeens serieus raar doen in maart
                          Het venijn zit hem dikwijls in de staart. Op mijn 18e verjaardag, einde maart, (maar wel al vele manen geleden(vele manen = 51 jaar) was ik, om niemand wakker te maken, bij het thuiskomen gewoon onder het afdak in de tuin gaan slapen, op een plank met twee schragen onder, had er een laag gazetten opgelegd om wat mals en warm te liggen en om me te dekken had ik een oude deken van een groentebed getrokken. Van zattigheid in slaap gevallen maar 's morgens was ik half bevroren, en nuchter. Het heeft wel tot de middag geduurd alvorens ik terug wat normaal kon bewegen. Is totaal geen aanrader..... dus ik wil maar zeggen dat het eind maart nog vies kan doen.

Comment

• Het is gemakkelijker om zijn lompigheid op de winterbanden te steken dan om te moeten toegeven dat er niet genoeg afstand bewaard werd en het ongeval dus zijn eigen stomme fout is.

Comment

• Behalve het gebrek aan werklust, vooral als het om niet nuttig werk gaat, is er nog een andere reden waarom ik de winterbanden er nog even op laat liggen. Als je een set nieuwe winterbanden echt enkel gaat rijden als de sneeuw ligt, dan krijg je er in 10 jaar niet 1 mm af gereden. Tegen dan zijn de winterbanden natuurlijk al lang waardeloos geworden omdat het rubber hard geworden is. Laat ze er dus maar wat langer op liggen zodat ik ze tenminste op een winter of 3-4 op gereden heb. En op gereden is voor winterbanden vlugger dan de wettelijke 1.6mm. Allicht zullen de banden iets minder grip hebben bij 10 graden dan een goede zomerband, maar ik heb nog niets gemerkt van gripverlies bij mijn rijstijl, en de laatste meter remweg zal ik ook niet vaak nodig hebben.
                              Als dat geen mooi excuus is ...

Comment

Er staat ook niet bij om welk merk en type winterbanden het gaat. Wanneer je met de goedkoopste brol rondrijdt dan zal je remweg vanzelfsprekend langer zijn dan met een kwaliteitsband.

Comment

• Nog tot begin april, na skireis. Daarna mogen ze in de vuilbak.

Comment

• mijn zomervelgen liggen er ook onder sinds daarstraks

Comment

• hierbij is het duidelijk dat rode lingerie beter past op een donkere vrouw dan op een donkere wagen

Hier op de S ook al gemerkt dat het opletten geblazen is met de winterbanden eenmaal het boven de 10° komt.
                                      1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                                      2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                                      2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                                      -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• nog niks van grip problemen gemerkt, ga er niet trager om rijden omdat het iets warmer is.
                                        misschien dat ze wel iets sneller slijten maar als je zoals mij maar een kleine 10 000 km doet per winter maakt dat weinig uit denk ik.

die rode bra vind ik wel niet passe op die donkere wagen, in geen enkel kleur eigenlijk
                                        2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• dieje bra was er bij toen ik hem kocht en komt nu goed van pas om de motorkap wat te beschermen tegen steenslag

bij de vorige eigenaar stonden er dezelfde velgen onder maar met het hart in dat rood gespoten + hingen er veel stickers op van Prorider in die kleur

die pinstripe gaat er ook nog is af als ik het geschikte materiaal er voor heb

Comment

Working...
                                          X