Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Sneeuw gaat er niet meer komen, de temperaturen gaan komende week in de dubbele cijfers en nieuwe zomerbanden hebben ook bij lage temperaturen vast wel een betere grip dan versleten winterbanden?
Gisteren bij Jesco geweest en remtest gedaan met 3 wagen op zeer natte wegdek (snelheid 40km/u en temperatuur was 7°) .
1 met winterbanden van deze jaar (ong 5000km)
1 met winterbanden van vorige jaar (ong. 18.000km)
1 met zomerbanden (RE050) van deze jaar (ong. 12.000km)
Korste remweg was natuurlijk de eerste wagen, vrij logisch
De winterbanden van vorige jaar moesten 3 meter langer overdoen om stil te zitten....
De zomerbanden hadden 6 meter meer nodig.
Gisteren bij Jesco geweest en remtest gedaan met 3 wagen op zeer natte wegdek (snelheid 40km/u en temperatuur was 7°) .
1 met winterbanden van deze jaar (ong 5000km)
1 met winterbanden van vorige jaar (ong. 18.000km)
1 met zomerbanden (RE050) van deze jaar (ong. 12.000km)
Korste remweg was natuurlijk de eerste wagen, vrij logisch
De winterbanden van vorige jaar moesten 3 meter langer overdoen om stil te zitten....
De zomerbanden hadden 6 meter meer nodig.
Zegt genoeg
Hehe, niet mijn quote uit zijn verband trekken he
Ik zei: versleten winterbanden, na 18.000km zijn ze verre van versleten he. Die van mij zaten er twee winters onder. Ze hebben ruim 60.000km gelopen en hadden vooraan nog minder dan 4mm, achter nog 4,5mm
Ik wil weleens zien wat dat doet tegen verse zomerbanden met 8mm
Ik zei: versleten winterbanden, na 18.000km zijn ze verre van versleten he. Die van mij zaten er twee winters onder. Ze hebben ruim 60.000km gelopen en hadden vooraan nog minder dan 4mm, achter nog 4,5mm
Ik wil weleens zien wat dat doet tegen verse zomerbanden met 8mm
De RE050 waren na 12.000km als nieuw ...
Zelf met maar 100km zouden ze niet beter doen.
Van Hooydonck zei het ook tijdens het cursus
Hij zal het wel beter weten denk ik nee?
Het is nu nog iets te koud voor de zomerbanden... men moet zeker vervangen onder de 7° maar ze beginnen al te minderen onder 12°. HEt tegengesteld van winterbanden.
Ze voorzien temp tussen 1 en 12 voor de volgende 2 weken ...
Dus nog te voreg om te wisselen.
2014 Porsche Boxster 981 2015 BMW serie 2 Cab 220d
Ze hebben ruim 60.000km gelopen en hadden vooraan nog minder dan 4mm, achter nog 4,5mm
Da's dan toch nog 2,5 à3 mm overschot, niet?
Zijn die dan al versleten?
Ik houd dat eigenlijk nooit in de gaten, de bandencentrale en de leasemaatschappij regelden dat voor mij maar ik moet er nu wel zelf naar beginnen kijken...
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Ik zei: versleten winterbanden, na 18.000km zijn ze verre van versleten he. Die van mij zaten er twee winters onder. Ze hebben ruim 60.000km gelopen en hadden vooraan nog minder dan 4mm, achter nog 4,5mm
Ik wil weleens zien wat dat doet tegen verse zomerbanden met 8mm
Uw wagen is echt wel mooi zuinig met rubber. 'k Wou dat de mijne d'r ook zo mee omsprong
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Da's dan toch nog 2,5 à3 mm overschot, niet?
Zijn die dan al versleten?
Ik houd dat eigenlijk nooit in de gaten, de bandencentrale en de leasemaatschappij regelden dat voor mij maar ik moet er nu wel zelf naar beginnen kijken...
Winterbanden hebben 2 slijtage indicatoren. 4mm en 2mm. Bij 4mm zijn ze wettelijk versleten als winterband. Bij 2mm zijn ze wettelijk versleten als band in niet winterse omstandigheden.
Wettelijk gezien rijd je met winterbanden voorzien van < 4mm profiel dus niet meer met winterbanden. Het wettelijke aspect is met name van belang in landen waar dit verplicht is bij winterse omstandigheden.
Winterbanden hebben 2 slijtage indicatoren. 4mm en 2mm. Bij 4mm zijn ze wettelijk versleten als winterband. Bij 2mm zijn ze wettelijk versleten als band in niet winterse omstandigheden.
Wettelijk gezien rijd je met winterbanden voorzien van < 4mm profiel dus niet meer met winterbanden. Het wettelijke aspect is met name van belang in landen waar dit verplicht is bij winterse omstandigheden.
Kijk eens aan, weer geweldig veel bijgeleerd! Merci!!
Voor zomerbanden geldt dan toch nog gewoon de 1,6mm, niet?
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
ik ben aan het twijfelen om de zomervelgen er terug op te leggen dit weekend. Ik zie nu verschillende artikels en ook VDAB die aanraadt om toch de winterbanden te laten wisselen.
Vanaf eind april mag het niet meer voor de keuring zeker?
ik ben aan het twijfelen om de zomervelgen er terug op te leggen dit weekend. Ik zie nu verschillende artikels en ook VDAB die aanraadt om toch de winterbanden te laten wisselen.
Vanaf eind april mag het niet meer voor de keuring zeker?
Als de snelheidsindex voldoet aan de normen, mag je het hele jaar door met winterbanden rondcrossen.
Ik mag dat bvb niet, omdat mijn winterbanden maar een V-snelheidsindex hebben (240 per uur)
maandag na de keuring ik ook mijn andere banden leggen
ik heb normaal 95H, nu heb ik 91T steken. De snelheidsindex is dus 1 slag lager dus moet ik etiket aan de ruit hangen, no prob.
Hoe zit dat met de lastindex??
Comment