Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ragazza_loco Bekijk Berichten
    Loool mijn carrosserieke smeer ik met andere dingen wel in
    Lijk me wel strange om eerlijk te zijn
    Dat waren allemaal oude trukken die mijn schoonbroer indertijd meebracht, die werkte nl. bij de firma Hocké (invoerder camions MAN en tractors Zetor), en daar waren niks anders dan mechaniekers aan het werk, die kenden allemaal die middeltjes (vroeger bestonden al die merken en speciale producten niet) om de wagens gemakkelijk en goed te onderhouden. Bv. in de winter als uw wagen zeer vuil was (carwashes bestonden toen nog niet) dan kon je die afwassen met een vod in mazout gedrenkt, dan bevroor het water op uw wagen niet. Enz....

Comment

• Dat zijn wel leuke weetjes! Kan je nog zo van die 'trukken' posten?
      Lijkt me wel interessant , een beetje Tante Kaat.

Comment

Loool mijn carrosserieke smeer ik met andere dingen wel in
        Wat stond er in die PM die je van Beta ontvangen hebt?

Comment

• Ik heb geen PM ontvangen van Beta....

Comment

• Hij is inderdaad niet zo aanwezig hier de laatste tijd.

Comment

Dat zijn wel leuke weetjes! Kan je nog zo van die 'trukken' posten?
              Lijkt me wel interessant , een beetje Tante Kaat.
              Zo uit de losse pols zou ik niks meer weten, als het nog eens te pas komt en er is iets over geweten zal ik het wel posten.

Comment

• Heb voor de eerste keer winterbanden.
                Heb ze op aparte velgen liggen sinds vorige week dus kan ze zelf steken.
                Eens zo makkelijk.

Dacht ze te steken rond 6-7 november dit jaar.
                Of zal dit nog te vroeg zijn ?

Comment

• ik was van zin ze gistere al te te steken. Maar dat is dan vooral omdat mijn zomerbanden volledig "op" zijn en ik er ni veel vertrouwen meer in heb bij serieuze stortbuien. Anders doe ik het pas eind november/midde december. Afhankelijk van het weer.

Comment

• Ik ga in't weekend van 11 november naar Duitsland. Als ze daar van winter spreken leg ik ze er tegen die datum op, anders wacht ik af tot het hier begint te winteren of de temperatuur zakt.
                    Ik leg ze der zelf thuis op, dus ik kan afwachten.

Comment

• Ik heb de mijn vandaag laten zetten, afspraak was gemaakt , vertrek volgende week naar de Vogezen en de kans op sneeuw is ginder veel groter.
                      Groetejs André

Comment

• Ik ga de mijne morgen laten zetten, misschien iets te vroeg, maar dan heb ik ze al.
                        Kan volgens mij ook geen kwaad.
                        Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 150 pk Ambition

Comment

• winterbanden :

Ik heb de mijne afgelopen zondag onder de auto gezet onder lichte dwang van mijn vrouw :

De geur van de banden was iets te sterk nog ivm uitdampen ( de kids spelen nog af en toe in de veranda) en had geen zin om mijn boom in de tuin te zetten.

Mijn banden waren amper +- 5 weken geleden gemaakt .....in Duitsland

Heb wel de velgen eerst ff in de wheelwax gezet(staal of niet,beschermd !) en ook de zijkanten met rubberprotector ingesmeerd van Mothers wax(=rubber-vinyl-plastic care )

Ik heb wel besloten om toch voor een (beveiligde) sierwieldop te gaan ivm het zicht , achteraan zijn er afdekplaatjes (of wat het ook is ) , maar vooraan zie je in het midden een "draad" zitten en een bout en ik vind dit echt tegenvallen.
                          Ook heb ik veiligheidsbouten genomen om te verhinderen dat ze zomaar gaan lopen 's nachts

Danny

Comment

• schoon setje Ma veiligheidsbouten voor stalen velge? Ni er een beetje over?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
                              schoon setje Ma veiligheidsbouten voor stalen velge? Ni er een beetje over?
                              Stalen velg of niet, gaat toch ook al gauw over 600€ (zeker met nieuwe banden). En als ze ermee gaan lopen sta je daar schoon te blinken zonder wielen

Ikzelf doe het wel niet, de kans is zo klein dat ze dat gaan pikken maar ik begrijp het zeker dat er mensen zijn die liever het zekere voor het onzekere nemen. En die wielbouten zijn nu ook niet metteen de grote kost.

Heb jij die beveiligde wieldoppen van Renault gekocht grandscenicman ? Heb er op het werk reclame van gezien maar nog niet in het echt gezien... geen idee wat voor systeem het is

Comment

• mja, dan kunt ge best ook al uw spiegels demontere als ge uw auto parkeert ;-)
                                Allé, ik snap het wel ze, ma stalen velgen heb ik nog ni weten pikke.

Heb op men V40 vroeger ook veiligheidssloten gehad, ma heb ze er terug afgehaald, want na ne tijd (half jaar?) begon er sleet op te zitte met als gevaar da ik ze er ni meer zou afkrijge. Sindsdien geen andere meer gestoken.

Comment

• Mijn winterbanden zijn gisteren gemonteerd, mijn zomer banden overwinteren in bandencentrale.

Groetejs André

Comment

• mag precies wel wa opgepompt worden...

Comment

• Onze winterbanden op de 1-reeks liggen er ook al +- 1 weekje op.
                                      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                      Current:
                                      1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                      1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                      Ex:
                                      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                      1976 Mercedes-Benz W123 250
                                      1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                      1980 Mercedes-Benz W123 280
                                      1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• Waarom zo vroeg eigenlijk allemaal? Ze voorspellen 16-17° zondag
                                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                          Waarom zo vroeg eigenlijk allemaal? Ze voorspellen 16-17° zondag
                                          In de vogezen zal het zeker geen 17 gr. zijn en eind volgende week misschien - 1

groetjes André
                                          Groetejs André

Comment

Working...
                                          X