Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door cooperguy Bekijk Berichten
    Stom om te wachten op de eerste winterprik, want dan wil iedereen "nu onmiddellijk als 't kan vandaag nog " die winterbanden d'erop, met als gevolg ellenlange wachttijden bij bandencentrales + frustraties van iedereen...

Niet langer wachten, deze week laten plaatsen, geef me één zinnige reden om te wachten, als je auto de laatste paar weken een paar keer aangevrozen was 's ochtends, dan weet je toch dat de zomer voorbij is ?

Er zijn ook mensen die handig genoeg zijn om zelf hun wielen te wisselen... Als je natuurlijk altijd banden moet laten wisselen omdat je slechts één paar velgen hebt dan moet je altijd naar de bandencentrale, dat weet ik ook wel...

Comment

• telt winter velgen ook voor deze topic? Awel, de chrome gaan er nu af en de poederlak 22" erop. Ik ga dan wel van conti's naar pirelli maar ik wacht een wissel af als de italianen kaal zijn.

Comment

• Na de vele discussies hier weten we wel dat winterbanden een persoonlijke keuze is...
        De mijne liggen klaar en ga ze zelf leggen als het wat kouder wordt...

Comment

• Heb de mijne deze week laten monteren (afspraak was gemaakt bij de bandencentrale), maar heb er al spijt van.
          1.Nog veel te goed weer.
          2.Mijn auto is een boot geworden. Van ingereden bridgestone Potenza's naar een verse set Michelins Alpin 4's...

Laat het maar rap sneeuwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
            @JeVeE

Op verzoek :

Of het dus nuttig is om NU al de wintersokken eronder te leggen : JA/NEE/WEETHETNI

De keuze ligt bij uzelf :

als ge 's morgens graag een toerke doet : JA

als ge alleen 's middags de deur uit moet om naar den bakker te gaan (en maximum 500 meter ) NEE

als ge graag 's avonds rondjes rijd : JA

als ge onverwacht weg moet en het is weetikniwatuur : dan ben je blij dat ze er NU onderstaan.

Deze morgend vertrokken om 7.45 uur : min 1 graad , terug vertrokken om 18.15 : 7 graden

Voor mij is het duidelijk , de winter is begonnen en er zullen uiteraard nog wel wat warmere dagen komen ,maar niet veel !!

een foto van deze morgend : een bevrozen auto toeval ??

allez proficiat, was dat nu een pm waard?

Oorspronkelijk geplaatst door cooperguy Bekijk Berichten
            Stom om te wachten op de eerste winterprik, want dan wil iedereen "nu onmiddellijk als 't kan vandaag nog " die winterbanden d'erop, met als gevolg ellenlange wachttijden bij bandencentrales + frustraties van iedereen...

Niet langer wachten, deze week laten plaatsen, geef me één zinnige reden om te wachten, als je auto de laatste paar weken een paar keer aangevrozen was 's ochtends, dan weet je toch dat de zomer voorbij is ?
            herfst is zeer wisselvallig, volgende week kunnen de temperaturen gerust boven de 7C° liggen 's morgens.
            ik heb nu geen weerbericht gezien dus voor hetzelfde geldt is het volgende week altijd aan't vriezen

mijn set ligt klaar, ik plaats ze zelf als het nodig is. Sneeuwen zal het nog niet meteen doen, half november gaan de zomersloffen er wel af.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
              aaahjaaa... die vat ik toch effe ni

Even ter verduidelijk; steekt ge de banden da op uw huidige velgen liggen, dan ook op die andere velgen, of zitten er al banden rond?

Oorspronkelijk geplaatst door jarrik2710 Bekijk Berichten
              Laat je dan je banden telkens van velg veranderen ?
              Lijkt me ook een duur zaakje dan ...
              Uiteraard niet, zou behoolijk dom zijn

Heb een 2e set velgen (met banden!), ben nog wat aan het wachten tot die regenbandjes volledig "op" zijn.
              Dan leg ik er wel winterbandjes op.
              Last edited by ; 23/10/2011, 16:33.

Comment

• de nieuwe bandjes liggen gemonteerd klaar in de bandencentrale(velgen al vroeger binnengebracht)
                deze week in de koffer smijten en dan liggen ze klaar om te monteren wanneer ik terug moet gaan werken(nu isset maar 'rond de kerketoren')
                mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Deze maandag (17/10) een afspraak geregeld bij de bandencentrale (Leasewagen), eerstvolgende tijdstip die ze vrijhadden...zaterdag 12/11! Voor zij die 's morgens vroeg naar hun werk rijden zijn ze meer dan welkom, gisterenmorgen (6u50) naar Zaventem gebold, het was tussen 2 en 4°!!

Comment

• Ik ga dit jaar gewoon doen zoals vorig jaar, verder blijven rijden op mijn zomerbanden (michelin energy savers).

Over twee jaar hele winder zonder problemen gereden met de Saxo op Michelin Energy's, en vorig jaar ook zonder problemen met de C4, dus ik verwacht dit jaar ook geen problemen.

Op het werk steken ze ook geen winterbanden onder de camionetten, ik heb wel al aangegeven dat de voorbanden op twee van de camionetten echt wel aan vervanging toe zijn.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Is het interessant de winterbanden begin november te steken of wacht je beter nog langer ?
                      Ivm slijtage bedoel ik dan vooral..
                      Omdat het nog niet zo heel koud is altijd ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jarrik2710 Bekijk Berichten
                        Is het interessant de winterbanden begin november te steken of wacht je beter nog langer ?
                        Ivm slijtage bedoel ik dan vooral..
                        Omdat het nog niet zo heel koud is altijd ...
                        Als het vrij structureel overdag <10 graden is, dan is het echt zinnig om te monteren zonder dat je extra slijtage zult hebben

Ik wacht nog even, temperaturen gaan weer omhoog. minima 's nachts gaan naar 13 graden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                          Als het vrij structureel overdag <10 graden is, dan is het echt zinnig om te monteren zonder dat je extra slijtage zult hebben

Ik wacht nog even, temperaturen gaan weer omhoog. minima 's nachts gaan naar 13 graden
                          Wanneer ben jij concreet van plan om ze te steken dan ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jarrik2710 Bekijk Berichten
                            Wanneer ben jij concreet van plan om ze te steken dan ?
                            Als de outlook is dat het structureel onder de 10 graden gaat, ook overdag.

Ze liggen klaar in mijn garage, ik steek ze zelf. Is 45 minuten werk dus dat kan elke dag. Normaal gezien zal dat halfweg november zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                              Als de outlook is dat het structureel onder de 10 graden gaat, ook overdag.

Ze liggen klaar in mijn garage, ik steek ze zelf. Is 45 minuten werk dus dat kan elke dag. Normaal gezien zal dat halfweg november zijn
                              Bij mij liggen ze ook klaar. Is de eerste keer dat ik winterbanden steek dus zal wel iets langer duren .
                              Maar kan inderdaad elke dag .
                              Last edited by ; 24/10/2011, 12:14.

Comment

• Ik heb ze er gisteren ondergegooid, binnenkort staat er een tripje naar de Alpen op het programma, en hier wordt de wagen alleen 's morgens en 's avonds gebruikt, dus dan is het ook niet meer te warm voor winterrubber...
                                Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Zoals elk jaar, laatste week van oktober.
                                  Afspraak ligt al weken vast.
                                  Als je regelmatig door Duitsland fietst is het sowieso de beste optie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Ik ga dit jaar gewoon doen zoals vorig jaar, verder blijven rijden op mijn zomerbanden (michelin energy savers).

Over twee jaar hele winder zonder problemen gereden met de Saxo op Michelin Energy's, en vorig jaar ook zonder problemen met de C4, dus ik verwacht dit jaar ook geen problemen.

Op het werk steken ze ook geen winterbanden onder de camionetten, ik heb wel al aangegeven dat de voorbanden op twee van de camionetten echt wel aan vervanging toe zijn.
                                    Banden op camionetten zijn standaard al een stuk beter voorzien om tijdens de winter rond te rijden

Comment

• Niet.
                                      Overbodig daar ik aan de kust woon en vrijwel alle verplaatsingen ook in die regio doe.
                                      Vorig jaar bijna niets van sneeuw gezien hier en was ook heel snel weer weg.

Comment

• Op de A8 liggen ze al een week op.
                                        Alle dagen naar duitsland vereist dit een beetje.
                                        Als je naar frankfurt moet passeer je de 400 meter hoogte en daar zakt de temperatuur soms ineens wel.
                                        Lees hier kan al eens sneller sneeuw vallen.

En als je dan het verkeer zou ophouden gaat de polizei niet lachen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                          Niet.
                                          Overbodig daar ik aan de kust woon en vrijwel alle verplaatsingen ook in die regio doe.
                                          Vorig jaar bijna niets van sneeuw gezien hier en was ook heel snel weer weg.
                                          Ik heb al jaren winterbanden, en ben van plan om ook in de toekomst winterbanden te blijven gebruiken, ook al omdat wij al eens graag de sneeuw opzoeken voor een weekendje.
                                          Nu is de laatste jaren echt wel een hype ontstaan, en lijkt het wel of je niet meer zonder kan. Voor mij is het zoiets als een PC, GSM, microgolf... Eens je het gehad hebt, wil/kan je niet meer zonder.

Comment

Working...
                                          X