Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenJe zet twee merken op je lijstje die ik nooit of te nimmer zou monteren, en dan een type van band dat jaren oud is en ik ook niet meer zou monteren...
Vervolgens de Roadstone's die voor mij persoonlijk voldoen, we zijn niet allemaal Alonso.
En ja, ik weet wat je nu denkt: je mag nog zo rustig rijden, maar in onverwachtse situaties heb je een kwaliteitsband nodig. Dat klopt, maar dan nog... Jij hebt 2x een Z4 in het decor geduwd en jij hebt er wel degelijk goede banden onder van een A-merk neem ik aan?
Dus geluk hebben blijft het allerbelangrijkste. Ik rij 10.000km waarvan 9000km aan de toegelaten snelheid. Ik ga niet op circuit rijden, ik ga niet naar de ring, etc... Dan denk ik dat goedkopere banden wel volstaan. Ik probeer met mijn geld 10 dingen te doen ipv maar 1 ding, en dat vereist dus ook opofferingen.
Comment
-
Toen ik de Z4 in de Duitse vangrail duwde, zaten er Conti Sportcontact 2 op die ik al lang wou vervangen voor beter materiaal. Aan die situatie was niks "abnormaal" in die zin dat jij dat niet zou tegenkomen: aquaplaning door regenval en een oneven wegdek met een kantelverschuiving in waardoor het water ophoopte. Klopt, mijn voorligger is daar niet van de baan gespind, maar zoals gezegd lag er in de gracht genoeg ander materiaal waarmee je nog een auto kon samenstellen. Ik reed daar niet harder dan mijn voorligger, en die had ook zijn snelheid aangepast.
Die Roadstones...
Voor mijn part rij je met de grootste brol rond die er is, maar ik kan je nu al vertellen dat het gevoel dat je heb bespaard op tijd of geld erg zuur is als je wacht op de politie of de takeldienst...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenToen ik de Z4 in de Duitse vangrail duwde, zaten er Conti Sportcontact 2 op die ik al lang wou vervangen voor beter materiaal. Aan die situatie was niks "abnormaal" in die zin dat jij dat niet zou tegenkomen: aquaplaning door regenval en een oneven wegdek met een kantelverschuiving in waardoor het water ophoopte. Klopt, mijn voorligger is daar niet van de baan gespind, maar zoals gezegd lag er in de gracht genoeg ander materiaal waarmee je nog een auto kon samenstellen. Ik reed daar niet harder dan mijn voorligger, en die had ook zijn snelheid aangepast.
Die Roadstones...
Voor mijn part rij je met de grootste brol rond die er is, maar ik kan je nu al vertellen dat het gevoel dat je heb bespaard op tijd of geld erg zuur is als je wacht op de politie of de takeldienst...
De test die je post is me niet geheel duidelijk. Lees niet meteen ergens de naam Roadstone en een 15" H (210km/u) bandje waar ze over de snelheidslimiet (+210km/u) mee gaan is ook niet meteen te vergelijken met een 18" Y (300km/u) band waar ik 120km/u mee rijd. Klinkt misschien raar, maar ik houd daar wel rekening mee en geef toe dat ik dat inderdaad minder vertrouw dan een europese topband. Maar spordadisch eens 200km/u aantikken voor korte tijd zou toch geen gevaar mogen opleveren voor een band die goedgekeurd is voor 300km/u.
In die zin is er dan ook geen juiste of slechte keuze, dat verschilt voor iedereen. Ik rij 80% van mijn gereden km's rond de kerktoren op 50km/u en 70km/u wegen.
Jij doet eens graag een roadtrip of iets dergelijk, dat is toch anders dan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
met rokende banden naar boven?? damn, denkt ge da het ijs/sneeuw zal smelte door vol te patinere? Als ge begint door te slippe kunt ge juist beter minder gas geven ipv meer
Ik had alles geprobeerd.... maar op den duur verlies je je geduld...
Het was een a3 met voorwielaandrijving en nieuwe zomerbanden...
Het ingraven tot op de stenen was op sommige plaatsen de enige manier... om het momentum te overbruggen.
Matten heb ik uiteindelijk gelegd om te kunnen vertrekken.
Maar ja, de helft van de straat liet de auto beneden op de parking staan, was ook een oplossing. En de volgende ochtend waren ze ingesneeuwd...
Ikzelf had winterbanden op de bmw, en had geen probleem. Minimale slip.Als het er al was.
Op een bepaald moment dacht ik te komen trekken met de andere auto... toch maar niet gedaan. ;-)
Nb: Er liggen nu michelin a4 op de a3.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenIn die zin is er dan ook geen juiste of slechte keuze, dat verschilt voor iedereen. Ik rij 80% van mijn gereden km's rond de kerktoren op 50km/u en 70km/u wegen.
Jij doet eens graag een roadtrip of iets dergelijk, dat is toch anders dan.
En verder moet je naar je jaarlijkse kilometers kijken... Als je op 5 jaar 80000 km doet (dus circa 16000km per jaar) kan je perfect een set winterbanden kopen en er profijt uit halen.
Comment
-
Vandaag winterwielen gaan halen en ineens gemonteerd.
Iemand ervaringen met Uniroyal MS plus 66?De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Verkocht
1980 Volkswagen Derby CLS
1990 Mercedes W124 230CE
2008 Renault Espace 2.0 dci 130
Comment
-
Ik let erop steeds een A merk te kiezen.
Mijn vorige stel winterbanden was dat niet, waren Yokohama W drive, niet slecht, maar er is veel beter te koop. Ik had ze toen gekocht omdat ik bij de dealer ze goedkoop kon hebben met originele ALU velgen.
Ik heb nu Good Year GW3 gekocht, hopelijk zijn die beter.
Mijn zomerbanden waren Good Year Eagle F1, nu heb ik Conti sport contact 2 en die zijn een stuk minder dan de GY's. Minder grip, minder goed in de regen...
Maar iemand met de rijstijl van mijn vader, zo traag rijden dat je zenuwen krijgt als je erbij in de auto zit, zou net zo goed voor een B merk kunnen gaan. Het is vooral de vraag wat je met je auto doet qua rijstijl volgens mij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIn jouw geval zou ik voor een goed B-merk van band gaan, maar zeker geen C-merken zoals Maragoni of chinese banden.
En verder moet je naar je jaarlijkse kilometers kijken... Als je op 5 jaar 80000 km doet (dus circa 16000km per jaar) kan je perfect een set winterbanden kopen en er profijt uit halen.
Dan heb ik zoiets van "kijk, ik leg 20 euro/band bij en koop een Michelin"?
Mijn wagen is van 06/2006, dus bijna 5,5 jaar, en er staat nu 48.xxxkm op de teller.
Dus ik rij echt wel weinig en dik 80% van die gereden km's zijn aan legale snelheden.
Verder dan op rechte baan eens doorgaan tot 200km/u en dan meteen nadien weer afzakken tot de toegelaten snelheid ga ik niet.
Dat zal ook wel de reden zijn waarom ik eigenlijk echt wel tevreden ben over die Roadstone's.
Op de manier hoe ik rij ga je het verschil tussen een Roadstone en een Michelin bij wijze van spreken niet ontdekken.
Het merendeel hier gaat af en toe naar de ring of doet eens een sportieve roadtrip, ben er zeker van dat je het verschil daar wel snel zal merken.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenNog veel te mooi weer voor winterbanden...
Comment
-
Voor mij mag het zo blijven tot eind maart, en vanaf dan terug beter2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenHet verschil tussen een Roadstone en een Michelin merk je bij noodgevallen. En laat me nu stellen dat je bij banen waar je 70 en 50 mag de meeste noodgevallen ziet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMijn pa rijdt met goedkope winterbanden op z'n BMW (ik geloof dat het roadstones zijn). Het is in winterse omstandigheden in elk geval een betere band dan een A-merk zomerband, en ik denk dat dat zowat het voornaamste is.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenSinds wanneer ben jij pro-winterbanden?
Comment
Comment