Gisteren gewisseld, anders liggen ze daar toch maar...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nightfox Bekijk BerichtenIk zal er nog eens over nadenken. 't Blijft een pak geld voor het aantal kilometers die ik maar doe. En met welk verschil? Ohja btw, mijn auto staat technisch perfect in orde. Twee weken geleden is ie probleemloos de keuring gepasseerd. Die vergelijking met de remmen vond ik trouwens redelijk van de pot gerukt. Ik bespaar absoluut niet op onderhoud.2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
volgende week ook eens werk van maken, maar echt winterbanden gebruik ik eigenlijk niet, tis in de winter gewoon rijden op de 16 inch velgen met sportband en voor de rest met 17 inch + sportbanden.
was vorig jaar met de sneeuwval wel niet zo gemakkelijk, maar voor de rest goed te doen..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtenik ga eind deze week een dagje naar La Roche/Durbuy.
Vandaag een dag thuis, zou ik mn wintersloffen eronder steken of niet?
Mijn voorbanden van die er nu opsteken zijn wel bijna opgereden
ik zie dat ze gemiddeld 7 tot 14C° geven, dus best nog ff wachten, niet?2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk BerichtenWelke winterbanden rijden jullie mee?
Ga er op mijn 16" GTT velgen steken.
Ik heb een extra set velgen hiervoor, 16" ook.
Bandenmaten zijn.... euh.... 215/45/16 en 225/40/16
(om de prijs te drukken wel gekozen voor een H ipv een V, in de winter gaan we toch niet boven de 210km/u denk ik
Ik heb geen enkele vorm van tractiecontrole, vandaar dat ik deze banden geen overbodige luxe vind. Ik merk dat verschil echt enorm. Zodra het nog wat kouder wordt, zal ik weer overschakelen op die lelijke banden/velgen.
Gij hebt uiteraard AWD en dat zal al een enorm verschil geven, maar toch denk ik dat het op zo'n performancewagens zeker geen kwaad kan om winterbanden te steken (ze zijn ook veel goedkoper dan de zomerbanden )
Comment
-
Gisteren naar de garage gebeld om te informeren of er winterbanden voorzien zijn voor mijn leasebak. Kreeg te horen dat het een volledige set wielen is. Goeie zaak in elk geval, zo blijven de (zomer)velgen proper. Voor mijn part mogen ze er een set zwart staal onder zwieren...
Comment
-
Set winterbanden liggen klaar in de garage.
Eenmaal de dagtemperaturen onder de 10 graden, gaan ze deronder.
Heb 4 'bijna nieuwe' stalen velgen op de koop getikt voor 100 euro
Dan 4 wieldeksels gaan kopen bij de garage : 130 euro
4 Michelins Premacy Alpine 205/60/16 voor de prijs van 130 euro/stuk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtenik ga eind deze week een dagje naar La Roche/Durbuy.
Vandaag een dag thuis, zou ik mn wintersloffen eronder steken of niet?
Mijn voorbanden van die er nu opsteken zijn wel bijna opgereden
ik zie dat ze gemiddeld 7 tot 14C° geven, dus best nog ff wachten, niet?
Comment
-
Ik laat mijn winterbanden plaatsen op 9november. Terwijl laat ik mijn 15" winterbanden vanop mijn beschadigde alu velgen naar zwarte stalen velgen trekken. Wie interesse heeft in aan de velgrand beschadigde 15" BSA cobra 4*100 velgjes mag ze komen halen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten15 november? Toch niet allemaal dacht ik? Ik heb gehoord dat er toch een aantal starten vanaf 15 oktober
Ik ga ze in de komende weken laten monteren denkik. Deze week is het nog wel relatief warm, dus ik ga wachten tot eind oktober/begin november
De meeste (Athlon) Lease wagens mogen inderdaad pas vanaf de 15de. Omdat het nu nog te warm is en dat hun contracten maar 1 paar banden voorzien voor de volledige lease termijn. Ze willen niet dat je de banden dus oprijdt in één jaar tijd.
Nu iets anders, ik heb de mijne all onder mijn auto laten zetten. Naast de nieuwe banden heb ik ook nog iets extra's gekregen, namelijk geen grip.
Echt schandelijke hoe weinig grip die banden hebben bij de huidige temperatuur. Deze ochtend goed moeten doorremmen (wat zeg ik, zo erg was het niet want de 4 pinkers van de wangen gingen zelf niet automatisch aan) en wat ging die wagen slippen zeg ! ik heb daar tohc eventjes 4 hartslagen overgeslagen denk ik...
schandalig !Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zipo Bekijk BerichtenSet winterbanden liggen klaar in de garage.
Eenmaal de dagtemperaturen onder de 10 graden, gaan ze deronder.
Heb 4 'bijna nieuwe' stalen velgen op de koop getikt voor 100 euro
Dan 4 wieldeksels gaan kopen bij de garage : 130 euro
4 Michelins Premacy Alpine 205/60/16 voor de prijs van 130 euro/stuk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk BerichtenDe meeste (Athlon) Lease wagens mogen inderdaad pas vanaf de 15de. Omdat het nu nog te warm is en dat hun contracten maar 1 paar banden voorzien voor de volledige lease termijn. Ze willen niet dat je de banden dus oprijdt in één jaar tijd.
Nu iets anders, ik heb de mijne all onder mijn auto laten zetten. Naast de nieuwe banden heb ik ook nog iets extra's gekregen, namelijk geen grip.
Echt schandelijke hoe weinig grip die banden hebben bij de huidige temperatuur. Deze ochtend goed moeten doorremmen (wat zeg ik, zo erg was het niet want de 4 pinkers van de wangen gingen zelf niet automatisch aan) en wat ging die wagen slippen zeg ! ik heb daar tohc eventjes 4 hartslagen overgeslagen denk ik...
schandalig !
Dan moet je eerst de vuile laag eraf rijden, hierna zijn je banden veiliger.
Misschien was dit je probleem wel?
Comment
-
Ik zou voor het eerst winterbanden zetten op m'n A3. Ik had ofwel de Goodyear Ultragrip 7+ of de Dunlop Winter Sport 3D in gedachte, voor op mijn standaardvelgen (205//55 16").
Nu vroeg ik mij af, mijn zomerbanden zijn er 91V, maar de A3 gaat amper 190. Doe ik er goed aan om T's (190km/u) of beter H's (210km/u) te nemen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RamesMet jouw kar doe je al zeker je best
ik geef toe, achter mijn auto hangt soms een geurtje van pure benzine.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichtenik geef toe, achter mijn auto hangt soms een geurtje van pure benzine.
Comment
Comment