Jup, ik plan ze ook pas volgend weekend ten vroegste eronder te gooien...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
beetjeOT ma ik ga het toch wagen
momenteeel heb ik op mn clio Michelin Energy's liggen maar ik zou een set winterbanden + velgen willen kopen. Heb een mooie set te koop zien staan maar de maten komen niet helamaal overeen. Zouden deze passen:
Huidige maat --> 185/55 R15
Maat winterbanden --> 195/65 R15
Heb in excelfile van hier op t forum ff beiden erin gezwierd en straal zou zo'n 4 cm schelen.
Lijkt me veel maar heb nu met de 15" velgen wel nog redelijk ruimte over....
Iemand een idee?
thx!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fa820373 Bekijk BerichtenBen aan het twijfelen om me een set andere wielen met winterbanden te kopen, rij met een Audi A6 avant met 19" (banden 255/35).
Is wel een Quattro, mijn vader zegt van "hetgeen jullie rijden gaat da ni nodig zijn met die Quattro...".
Maar is dat ook zo, die paar keren dat het écht sneeuwt rij ik heel defensief maar heeft het voor de rest voldoende nut om bvb een 17"op de kop te tikken en winterbanden (of M+S banden) op te pleuren?
- Tractie rechtuit en in bochten (daar heeft je Quattro idd meer van dan de gemiddelde wagen, maar verbetert nog verder met winterbanden)
- Remweg (hier verbetert je Quattro helemaal niets aan, is voor iedereen evenveel van belang)
Comment
-
Vandaag één band naar de filistijnen gereden, dus direct naar de centrale en tegelijkertijd 4 velgen met winterbanden besteld. Morgen vliegen ze er op. (Het zullen een paar maanden tanden bijten worden om de wagen met 17" te zien en een 50 band...)
Maar aan alle kapot gereden autostrades met diepe vijvers: vanaf nu ga ik niet meer opzij!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fa820373 Bekijk BerichtenBen aan het twijfelen om me een set andere wielen met winterbanden te kopen, rij met een Audi A6 avant met 19" (banden 255/35).
Is wel een Quattro, mijn vader zegt van "hetgeen jullie rijden gaat da ni nodig zijn met die Quattro...".
Maar is dat ook zo, die paar keren dat het écht sneeuwt rij ik heel defensief maar heeft het voor de rest voldoende nut om bvb een 17"op de kop te tikken en winterbanden (of M+S banden) op te pleuren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk BerichtenbeetjeOT ma ik ga het toch wagen
momenteeel heb ik op mn clio Michelin Energy's liggen maar ik zou een set winterbanden + velgen willen kopen. Heb een mooie set te koop zien staan maar de maten komen niet helamaal overeen. Zouden deze passen:
Huidige maat --> 185/55 R15
Maat winterbanden --> 195/65 R15
Heb in excelfile van hier op t forum ff beiden erin gezwierd en straal zou zo'n 4 cm schelen.
Lijkt me veel maar heb nu met de 15" velgen wel nog redelijk ruimte over....
Iemand een idee?
thx!
195 65 15 zie ik niet direct passen op een clio.
Dit is echt wel een groot verschil met je huidige bandenmaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Bekijk BerichtenWelke clio heb je?
195 65 15 zie ik niet direct passen op een clio.
Dit is echt wel een groot verschil met je huidige bandenmaat.
winterbanden zijn idd groter dan de huidige, maar komen overeen met 205/50 R 17 en deze zouden ook passen?
Comment
-
Maar is dat ook zo, die paar keren dat het écht sneeuwt rij ik heel defensief maar heeft het voor de rest voldoende nut om bvb een 17"op de kop te tikken en winterbanden (of M+S banden) op te pleuren?Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenWaar dienen ze voor?
- Tractie rechtuit en in bochten (daar heeft je Quattro idd meer van dan de gemiddelde wagen, maar verbetert nog verder met winterbanden)
- Remweg (hier verbetert je Quattro helemaal niets aan, is voor iedereen evenveel van belang)Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk BerichtenIk ben geen wintersporter en sneeuw zien we hier ook zelden, maar ik leg ieder jaar winterbanden. De 255/19 is en blijft een breed stuk rubber om door onze natte winters heen te gaan. Mijn winterbanden geven me toch telkens dat ietsje meer veiligheidsgevoel als het weeral eens met bakken uit de lucht valt.
Maar als bij echt kouder weer de remweg dan aanzienlijk verlengt...
Hier op het forum staan 255/35/19 winterbanden te koop voor een prijsje...maar heb wel m'n twijfels of ik niet beter kleinere wielen en bijhorende winterbanden koop (hetgeen me wel het dubbele zal kosten).
Want mijn velgen zijn herspoten en weet ni of die wintertoestandbestendig zullen zijn.
En als die verf eraf zou komen gaat me dat ook één en ander kosten vrees ik, zijn nl. zo'n tweedelige quattrovelgen.
Moeilijk vindt ik het, heb nog nooit winterbanden gehad op m'n andere auto's en nog nooit geen ongeluk gehad door wintertoestanden (lees : misschien geluk gehad).2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk Berichtenhet is een clio II uit 2002
winterbanden zijn idd groter dan de huidige, maar komen overeen met 205/50 R 17 en deze zouden ook passen?
Maar auto gaat hoger staan en ik denk dat het wel ergens gaat schuren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk BerichtenVandaag één band naar de filistijnen gereden, dus direct naar de centrale en tegelijkertijd 4 velgen met winterbanden besteld. Morgen vliegen ze er op. (Het zullen een paar maanden tanden bijten worden om de wagen met 17" te zien en een 50 band...)
Maar aan alle kapot gereden autostrades met diepe vijvers: vanaf nu ga ik niet meer opzij!
Ik gisteren ook 4 winterbanden met velg gekocht wel standaard A4 velgen.
(ik vroeg originele s-line velgen maar da was niet mogelijk in pakket enja ben er precies ook gerust in om 800€/stuk te dokken voor wintervelgen)
denk iets van 225/55 kan da?Last edited by Schnippy; 26/11/2009, 07:19.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenWelke velgen en banden heb je gekocht? enja wat is de prijs
Ik gisteren ook 4 winterbanden met velg gekocht wel standaard A4 velgen.
(ik vroeg originele s-line velgen maar da was niet mogelijk in pakket enja ben er precies ook gerust in om 800€/stuk te dokken voor wintervelgen)
denk iets van 225/55 kan da?
Ik weet dat het een 17" is en dat er terug conti wintercontact op zal liggen maar weet niet meer welke maat. Normaal moesten ze er gisteren opzitten, maar het lukte me niet om er te geraken, dus ga ik straks.
Het model is een 5-spaaks met wat combinatie alu/gunmetal. Niet mijn meest fovoriete velg, maar kom, 't is maar voor een paar maand en ze zullen toch meer vuil dan proper staan...
De prijs weet ik nog nog niet exact, maar mijn originele stalen velgen met banden lagen daar nog en hij neemt die over, hij zei iets dat ik nog niet aan 500€ zou komen ex BTW voor de 4 velgen en 4 banden (uiteraard met de overname afgetrokken), maar ik krijg van Tom (Rubonit Wevelgem) al jaren mooie prijzen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Bekijk BerichtenJe kan is proberen.
Maar auto gaat hoger staan en ik denk dat het wel ergens gaat schuren.
verder blijven zoeken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk BerichtenGoh ik moet zeggen dat wintervelgen kopen bij mij zeer snel gaat, ik ga bij mijn bandencentrale binnen, zie wat liggen, wijs ernaar en zeg: doe die maar...
Ik weet dat het een 17" is en dat er terug conti wintercontact op zal liggen maar weet niet meer welke maat. Normaal moesten ze er gisteren opzitten, maar het lukte me niet om er te geraken, dus ga ik straks.
Het model is een 5-spaaks met wat combinatie alu/gunmetal. Niet mijn meest fovoriete velg, maar kom, 't is maar voor een paar maand en ze zullen toch meer vuil dan proper staan...
De prijs weet ik nog nog niet exact, maar mijn originele stalen velgen met banden lagen daar nog en hij neemt die over, hij zei iets dat ik nog niet aan 500€ zou komen ex BTW voor de 4 velgen en 4 banden (uiteraard met de overname afgetrokken), maar ik krijg van Tom (Rubonit Wevelgem) al jaren mooie prijzen.
Dit was 990 euro voor 4 banden en 4 velgen merk Borbet in 17 inch.
Die rijd wel veel zachter als op de originele 18 inch hoor. Dus het verschil met jouw 19 inch ga je wel voelen.
Op mijn eigen wagen liggen de zomerwielen er nog steeds op.
Het is nog veel te warm voor de andere
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichtenik heb onlangs voor mijn bazin haar A6 avant winterbanden gaan halen.
Dit was 990 euro voor 4 banden en 4 velgen merk Borbet in 17 inch.
Die rijd wel veel zachter als op de originele 18 inch hoor. Dus het verschil met jouw 19 inch ga je wel voelen.
Op mijn eigen wagen liggen de zomerwielen er nog steeds op.
Het is nog veel te warm voor de andere
@schnippy: Het zijn 225/50/17 continental wintercontact TS 830 P geworden. Inclusief 4 Velgen kom ik aan net geen 500€ ex BTW. (hij nam dus mijn originele banden over hé)
Comment
-
Hier uiterst tevreden over de Nokian WR G2's. Fenomenale grip en dito qua korte remafstand.. zelfs in de gietende regen met 5°c en overdreven veel water op de baan voel je niks van onstabiliteit... Veel beter in prijs-kwaliteit kan het niet denk ik..
Met dat hondeweer de laatste 2 dagen zijn ze al goed van pas gekomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk BerichtenHier uiterst tevreden over de Nokian WR G2's. Fenomenale grip en dito qua korte remafstand.. zelfs in de gietende regen met 5°c en overdreven veel water op de baan voel je niks van onstabiliteit... Veel beter in prijs-kwaliteit kan het niet denk ik..
Met dat hondeweer de laatste 2 dagen zijn ze al goed van pas gekomen.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment