Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik wou daarnet m'n Falken HS-439's deronder pleuren.
    Vooraan gelukt, achteraan helaas mislukt daar de tandjes van m'n antidiefstal-opzetstukje zijn afgekraakt . De bouten zaten echt zwaar vast wegens het aanspannen de laatste keer met de machine gebeurde, na het plaatsen van m'n verlaging...

'k ben dan maar eens naar de bandencentrale geweest om te vragen of ze mij konden helpen, maar ze hadden het te druk

Afspraak voor maandag gemaakt en nu op 2 winterbanden vooraan en 2 zomerbanden achteraan
    Hopelijk brengt dat niet te al te veel issues
    Last edited by B3noît; 11/12/2009, 17:27.
    2009 BMW E91 320d
    2002 BMW E46 M3
    2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
    2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
      Ik wou daarnet m'n Falken HS-439's deronder pleuren.
      Vooraan gelukt, achteraan helaas mislukt daar de tandjes van m'n antidiefstal-opzetstukje zijn afgekraakt . De bouten zaten echt zwaar vast wegens het aanspannen de laatste keer met de machine gebeurde, na het plaatsen van m'n verlaging...

'k ben dan maar eens naar de bandencentrale geweest om te vragen of ze mij konden helpen, maar ze hadden het te druk

Afspraak voor maandag gemaakt en nu op 2 winterbanden vooraan en 2 zomerbanden achteraan
      Hard opletten daarmee!
      Kan zeer verraderlijke reacties geven.
      Maat van mij is zo gecrashed. Had 1 kapotte winterband in herstelling.
      Lagen dus 3 winterbanden op de auto en is in koud weer gewoon over de ene zomerband beginnen glijden..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
        Miljaar en ik rij rond met zomerbanden, waarvan de achterste 2 versleten, dat wordt oppassen ik wil niet weer in den decor gaan dit jaar
        Wat kost dat zo'n deftig setje 15" 195?

Minder als 150 € per as.
        A Twist of the Wrist

Comment

• Deze middag een afspraak! Blijkbaar heb ik mijn banden vorige week net op tijd besteld. Met de winterprik die er aan komt zou het wel eens heel druk kunnen worden in de bandencentrale.

Comment

Ik wou daarnet m'n Falken HS-439's deronder pleuren.

antidiefstal bouten nooit aanspannen met een boloneuse,gwn met kruissleutel tegenzetten en beetje kracht.

vele mensen vergeten dat, je hebt vas en dan heb je vast vast stuk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door obimaster Bekijk Berichten
              antidiefstal bouten nooit aanspannen met een boloneuse,gwn met kruissleutel tegenzetten en beetje kracht.

vele mensen vergeten dat, je hebt vas en dan heb je vast vast stuk
              Hmja, een mechanieker zou dat toch moeten weten niet?

Ik heb m'n gewicht al moeten zetten op de andere bouten om ze los te krijgen... Eigenlijk geen wonder dat die kop het begeven heeft
              2009 BMW E91 320d
              2002 BMW E46 M3
              2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
              2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• Ik heb nog geen winterbanden opgelegd. Op een dag zoals vandaag vind ik dat ook totaal niet nodig, het is wel koud maar zolang het geen echt winterse toestanden zijn wacht ik nog wel eventjes.

Comment

• Wij hebben onze winterbanden toch al goed kunnen gebruiken op zomerbanden hadden we nu al veel pirouettekes gemaakt die nokian wr g2 zijn echt de besten winterbanden die we al hebben gehad heel veel grip.
                  2012 E92 Bmw 335i DKG
                  1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Ik heb nog geen winterbanden opgelegd. Op een dag zoals vandaag vind ik dat ook totaal niet nodig, het is wel koud maar zolang het geen echt winterse toestanden zijn wacht ik nog wel eventjes.
                    een dag zoals vandaag.
                    het is maar 3 graden!
                    uw remweg is al serieus korter hoor met winterbandjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                      een dag zoals vandaag.
                      het is maar 3 graden!

al hoewel ik vandaag toch alles moeten dichtgooien heb met mijn winterbanden was ik toch wat teleurgesteld van het resultaat. (het kan ook enkel mijn gedacht zijn in combinatie dat ik kwaad was dat het konijn er toch aan was en een goeie dop gegeven heeft aan mijn karter:p)

winterbanden waren noch niet echt nodig tot eergisteren.

Comment

Hmja, een mechanieker zou dat toch moeten weten niet?

Ik heb m'n gewicht al moeten zetten op de andere bouten om ze los te krijgen... Eigenlijk geen wonder dat die kop het begeven heeft
                        een mechanieker moet dat zeer zeker weten, maarja al paar voorvallen gezien die rechtstereeks van bij de bandenboer kwam, waar de kruissleutel met buis op moest, sommige van die mannen zijn niet normaal zeker met alu velgen moet je opletten en al heel zeker met van die antidiefstalboutjes

grtjs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door obimaster Bekijk Berichten
                          al hoewel ik vandaag toch alles moeten dichtgooien heb met mijn winterbanden was ik toch wat teleurgesteld van het resultaat. (het kan ook enkel mijn gedacht zijn in combinatie dat ik kwaad was dat het konijn er toch aan was en een goeie dop gegeven heeft aan mijn karter:p)

winterbanden waren noch niet echt nodig tot eergisteren.
                          Ofdat winterbanden goed zijn kan je enkel weten door effectief te meten. Vorig jaar heb ik de resultaten van mijn Michelin Pilot Sports vergeleken met Michelin Pilot Alpine 2 en 3, en hoewel de winterbanden veel meer grip leken te verliezen, scheelde de remafstand vanaf 100 km/u 70 cm bij 6 graden op droge ondergrond, in het voordeel van de winterbanden...

Comment

• Ik heb deze week winterbanden laten opzetten. Mijn zomervelgen zijn nu 'op hotel' bij de garagist.

Mijn velgen zijn -afgezien van 1 krasje- nog in perfecte staat.

Nu dacht ik eraan vandaag, is het gebruikelijk om vooraf een soort van bevindingstaat van de zomervelgen op te maken, zodat achteraf mogelijke bijkomende krassen als gevolg van de wissel of stockage makkelijk aantoonbaar zijn en vooral dat hierdoor de verantwoordelijkheid van de uitvoerder bewijsbaar is?

Want stel dat in het komende voorjaar mijn zomervelgen terug opgezet zijn met eventuele kras(sen), dan gaat de garagist natuurlijk van niets weten.

Ik heb vertrouwen in de garagist, maar zijn er mensen die zoiets doen? Of andere tips?
                            Hoe weet je bvb 100% zeker dat je dezelfde velgen terug krijgt na de winter?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten
                              Nu dacht ik eraan vandaag, is het gebruikelijk om vooraf een soort van bevindingstaat van de zomervelgen op te maken, zodat achteraf mogelijke bijkomende krassen als gevolg van de wissel of stockage makkelijk aantoonbaar zijn en vooral dat hierdoor de verantwoordelijkheid van de uitvoerder bewijsbaar is?

Want stel dat in het komende voorjaar mijn zomervelgen terug opgezet zijn met eventuele kras(sen), dan gaat de garagist natuurlijk van niets weten.

Ik heb vertrouwen in de garagist, maar zijn er mensen die zoiets doen? Of andere tips?
                              Hoe weet je bvb 100% zeker dat je dezelfde velgen terug krijgt na de winter?
                              Ik heb het meegemaakt bij mijn Passat. Velgen werden gestockeerd bij de bandencentrale. Was ze af gaan halen om ze eerst nog even op te kuisen voor de installatie en bij thuiskomst gemerkt dat er een beschadiging was. Dan begint de discussie natuurlijk. Hebben de velg laten herspuiten, zat echter met kleurverschil...

Tip: bewaar je velgen zelf of neem er vooraf duidelijke foto's van zodat je achteraf bewijsstukken hebt...

Comment

• Verdorie, foto's nemen ben ik knal vergeten.

Comment

• Sinds deze voormiddag rijdt één LSE op wintersloffen.

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                  een dag zoals vandaag.
                                  het is maar 3 graden!
                                  Niet bij mij, alvast. Je moet opletten met die makkelijke vergelijkingen die eerder ingegeven zijn door de zucht naar commercie, dan door perfect vergelijkbare realiteit. Bij 3°C kan ik op droog wegdek duidelijk sneller door een bocht met m'n Michelin Pilot Sport 2 dan met m'n Continental WinterContact TS810. Zelfde maat banden, nochtans. En allebei "sport".

Op droog wegdek denk ik dat ik pas "winst" boek vanaf serieuze vriestemperaturen, -3°C en nog minder. Bij natte ondergrond heb ik de indruk dat ze beter te controleren vallen, maar niet noodzakelijk beter grippen, tenzij weer wanneer het écht goed koud wordt.

Die grens van 7°C is naar mijn ervaring dan ook niet correct, ik zou eerder 0°C vooropstellen...

Comment

• Hmjah, Michelin PS2 vs Continental winterbucht... Wat wil je...

Vandaag de PA3's vooraan en PA2 achteraan gemonteerd. Qua cijfers zullen ze wel beter presteren dan de semi kaal gedrifte Continental meuk, maar qua gevoel gaat het DTC-lampje wat vroeger aan en gaat het remmen met een vroeger ABS gepaard.

Maar nu zitten er tenminste weer dikke goten in de banden, terwijl de Conti's op blokjes reden. Goed voor nog een trackday

Comment

• Helemaal geen Conti winterbucht, maar Conti winterbanden die volgens zo goed als alle tests (vorig jaar) beter scoorden dan de Michelin Pilot Alpin 2, op bijna elk vlak. Ik heb Michelin Pilot Alpin gehad, en Michelin Pilot Alpin 2. Deze Conti's zijn naar mijn mening in alle geval beter dan de twee Michelins, logisch ook want ze zijn zoveel nieuwer van ontwerp.

Michelin = niet het enige merk, hè...

Op de '6 een paar jaar geleden hadden we ook PA2's in dezelfde maat als de Conti zomerbanden die erop lagen, en ook daar was het hetzelfde : tenzij het écht koud is (en 7°C noem ik niet echt koud), zijn winterbanden niet beter op 't droge. Beter controleerbaar ja, en voor normaal veilig weggedrag waarschijnlijk wel veiliger, maar als je 't op prestaties en grip hebt, alvast niet.
                                      Last edited by ; 14/12/2009, 04:14.

Comment

• Ik heb vorige winter de Michelin PS's getest met een Racelogic dinges, en erachter de Michelin PA2+3's, en daar was het verschil meetbaar in het voordeel van de winterbanden bij 6 graden, hoewel gut feeling zou zeggen dat de zomerbanden beter waren.

Daarom: meten = weten.

Comment

• ik heb michelin alpine 2 vorig weekend gezet. op 195/60/15 stalen velgen

ik heb geen ervaring met een ander merk qua winterbanden.

in slechte omstandigheden ben ik zeer tevreden en ook de slijtage valt zeer goed mee

Comment

Working...
                                          X