Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door obimaster Bekijk Berichten
    winterbanden zijn uitstekend, maar als je alles moet dichtgooien kom je er ook niet aan te pas hoor met winterbanden op sneeuw of ijs

grtjs
    hangt er vanaf wat voor (merk) banden.
    Ik merk wel degelijk een verschil in stopafstand met gwn banden op sneeuw tegenover mijn winterbanden. Winterbanden remmen effectief af, gewone banden laten ABS opspringen en verder eigenlijk ni veel...

Er zijn winterbanden die beter zijn op sneeuw dan op ijs, en omgekeerd. Mijn Uniroyals zijn beter op sneeuw bv. Ze zoude in normale gevalle altijd meer grip moeten hebben op ijs/sneeuw, dan gelijk welke andere zomer of 4-seizoenen band

Ik schakel over naar gelang het weer. Varieert dus een beetje. Dees jaar was ik beetje te laat...

En ik heb geen ervaring met blackstone. Ni besparen op banden zou'k zeggen, als het daarover gaat.
    Heb Fulda gehad, vrij tevreden over, mag er terug op. En hetzelfde voor Vredestein.
    Last edited by ; 29/12/2009, 10:06.

Comment

• Crauwels zegt dat het goede banden zijn.

Hij heeft deze alleen in stock voor de maat die ik zoek (13"). En ze zijn per stuk 5 euro goedkoper dan een ander bekend merk. Dus kwaliteit zal overeenkomen.

Dit gevonden:
      "BLACKSTONE is een betrouwbaar kwaliteitsproduct, gekenmerkt door comfortabel rijgedrag en een lange levensduur. De profielen worden bij een gerenommeerde Europese fabriek geproduceerd en bieden alleen de beste kwaliteit. BLACKSTONE: uw vertrouwde merk met een nieuwe, moderne productlijn!"

Comment

• Blackstone. De naam alleen al.

Als ge daar niet mee oppast ligt ge zelf binnenkort onder ne zwarte steen. En veel kans dat ze ofwel beenhard zijn en geen reet grip bieden, ofwel grip bieden maar binnen de kortste keren versleten zijn. C-merken zoals dit merk, zo blijkt uit zo goed als elke test opnieuw, zijn bijna altijd de slechtste keuze, (uiteraard) niet alleen qua zuivere eigenschappen, maar zelfs inzake prijs/kwaliteit (!), dus met zo'n lage prijs moeten ze qua eigenschappen écht niks waard zijn.
        Ik heb gelukkig nog niet zo heel veel ervaring met C-merk banden, maar de ervaring die ik wel heb, is tekenend : ze zouden zo'n banden moeten verbieden, punt uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Bekijk Berichten

Hij heeft deze alleen in stock voor de maat die ik zoek (13"). En ze zijn per stuk 5 euro goedkoper dan een ander bekend merk. Dus kwaliteit zal overeenkomen.

Dit is zeer zeker een zware misvatting die je hier maakt. Het is niet omdat ze bijna evenveel kosten dat ze even goed zullen zijn... Voor die €5 per band zou ik me veel zekerder voelen met een gekend kwaliteitsmerk onder mijn wagen.

Dit gevonden:
          "BLACKSTONE is een betrouwbaar kwaliteitsproduct, gekenmerkt door comfortabel rijgedrag en een lange levensduur. De profielen worden bij een gerenommeerde Europese fabriek geproduceerd en bieden alleen de beste kwaliteit. BLACKSTONE: uw vertrouwde merk met een nieuwe, moderne productlijn!"
          Waar heb je dit gevonden? Ergens op de site van Blackstone of zo? Dit zijn gewoon marketingpraatjes. Het staat er trouwens bij dat ze gekenmerkt worden door een langere levensduur wat wil zeggen dat ze een harder soort rubber gebruiken zodat je vrijwel zeker minder grip hebt met zo'n banden.

Comment

Crauwels zegt dat het goede banden zijn.

Dit gevonden:
            Ge zou het bijna gaan geloven hè
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Crauwels zegt dat het goede banden zijn. Ze zitten er nu op, we zullen zien.

Ik had dat gewoon op Google gevonden.

Blackstone

Comment

• BLACKSTONE is een betrouwbaar kwaliteitsproduct, gekenmerkt door comfortabel rijgedrag en een lange levensduur. De profielen worden door Continental geproduceerd en bieden alleen de beste kwaliteit. Het assortiment van BLACKSTONE bestaat uit personenwagenbanden, (ultra) high performance banden, bestelwagenbanden en winterbanden. BLACKSTONE: uw vertrouwde merk met een moderne productlijn!

Comment

• Vet!

En als je er 10.000 km per maand mee doet, garanderen ze ook dat je minimaal 6 kg op die maand vermagert, en je mag blijven McDonalds eten!!

Comment

• Anderzijds, een nieuwe low-budget low-quality winterband zal zoveel slechter niet zijn op onze winterse wegen dan een half-versleten zomerband. Denk ik dan.

En 't betreft 13", dus wie maalt nou nog om die slechte bandjes die Eberhard onder de go-kart van z'n zoontje heeft gelegd?

Comment

• Ik wil niets anders meer dan Blackstone®.

Comment

• Prachtig!

Als je maatje 225/45R17 kan leveren, nieuw, voor 45 EUR bestel ik er meteen 12. Dat mogen ook zomerbanden zijn.

Comment

Ik wil niets anders meer dan Blackstone®.
                          Brrrr, ik zou dat nooit kopen
                          Die letzten Worte ...
                          ... eines Diesel-Fahrers:
                          "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                          W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                          W201 BENZIN

Comment

• Blackstone Tyres zou de nieuwe naam zijn voor Flamingo Tyres.

Ik denk dat mijn nonkel die heeft gehad (Flamingo). Toch geen klachten gehoord.

Comment

• veel mensen redeneren hier toch naargelang de prijs dat iets kost.

soms is het zo soms niet

ik zelf rij met zomerbanden dunlop sp sportmax (toch al redelijke band)

in de winter contiwintercontact type weetk niet, zijn al wat ouder

ben van beide heel tevreden ze hebben hun voor en nadelen

maar zoveel ervaring met banden heb ik niet, en denk de meeste hier hebben er ook niet zoveel

mensen zoals crauwels of andere bandenboeren die hebben dat wel dus als die iets zeggen zal het niet altijd lari en apekool zijn

grtjs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door obimaster Bekijk Berichten
                                mensen zoals crauwels of andere bandenboeren die hebben dat wel dus als die iets zeggen zal het niet altijd lari en apekool zijn

grtjs
                                hangt er maar vanaf waar je het meeste marge op hebt, dan is het goed voor de consument

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                                  hangt er maar vanaf waar je het meeste marge op hebt, dan is het goed voor de consument
                                  ik versta wat je wil zeggen, maar dat is niet altijd zo, als je als leek naar zo een zaak gaat, en nog eens wat de interesante probeert uit te hangen dan maken ze u mss van alles wijs, maar als je op voorhand al wat geïnformeerd bent, dan zal je u mss niet laten vangen.

of je moet vrienden of kennissen hebben in die branche van banden boeren garagisten, die je wel kan vertrouwen. dan kom je heus wel wat te weten over kwaliteit van bepaalde producten, dingetjes die ze niet zeggen in de reclames of de vele testen.

grtjs

Comment

• Bandenboeren vertrouw ik niet, die verkopen toch liefst eerst wat ze in stock hebben, en vervolgens waar hun marges hoog op zijn.

Ik haal mijn banden bij Frits. Quasi geen stock, maar kan me wel de maten halen die op mijn kar passen en weet zelf ook wel wat best past in de winter op een M.

Gisteren nog wat gaan glibberen op ijs en sneeuw op de Michelin Pilot Alpines. Met DTC aan is het zelfs zo zielig dat ik noch overstuur noch onderstuur krijg. Remmen gaat ook lekker kort. Zo kort dat ik me vaak eerder zorgen maak ofdat m'n achterligger niet door z'n remmen stampt en tegen mijn kar aanglijd .

Comment

• Ik heb zin om al die posts op te zoeken van mensen die winterbanden niet nodig achten voor die ene dag in België dat het eens vriest

Comment

• Ondertussen zou je inderdaad wel kunnen stellen dat winterbanden totaal geen overbodige luxe meer zijn. Dat zullen de mensen die met zomersloffen onder hun wagen de gracht in geschoven zijn zeker kunnen beamen.

Comment

• Hopelijk maken ze die niet verplicht. Voor mensen die veel en lang op de baan zijn is dit misschien wel te overwegen om ze aan te schaffen; maar voor mensen die elke dag gewoon naar de fabriek rijden en s'avonds terug is dit echt niet nodig. Ik rij al 28 jaar met de wagen en heb nog nooit winterbanden gehad en toch altijd tijdig op mijn bestemming geraakt.... (zonder ongevallen). Gewoon kwestie van wat vroeger te vertrekken én vooral je SNELHEID aan te passen... Helpt echt hoor...

Comment

Working...
                                          X