Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Ik rook al bijna 12 jaar, your point being?
    Alles lezen jongen...alles lezen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
      Vind het wat duur voor wat het is, winterbanden, als je all-season banden hebt. Nu mag het nog 10 dagen vriezen, de spekgladde wegen zijn misschien 500 meter per dag, die je dan maar aan 15km/u aflegt, daarna zit je in het centrum of de autostrade. De enige momenten waarop ik echt wou dat ik er had zijn de momenten van onverwachte of hevige sneeuwval, wanneer er nog niet gestrooid is. Maar dat zijn hooguit 5-10 ritten per jaar. Nogal moeilijk om daar 400€ voor te gaan afdokken.
      Uiteindelijk moet ge da toch want uw banden verslijten terwijl ge rijdt.
      De prijs vind ik zo een belachelijke reden. Ge kunt IN TIJD langer doen met uw zomerwielen, dus de prijs wordt dan gecompenseerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JohanVG Bekijk Berichten
        Yep, een eigen mening heb je..dat van dat schaap valt te betwisten,
        Zoals opmerkelijke mensen reeds gelezen zouden hebben: er is een verschil tussen winterbanden verplichten en aansprakelijk gesteld worden wanneer je banden niet conform de weersomstandigheden zijn.

ABS, tractiecontrole etc.. hoeft men niet te verplichten maar te standariseren.
        Is het nu zo onlogisch dat elementen die de veiligheid ten goede komen worden toegepast?
        Het is waar dat sommigen bepaalde elementen misbruiken en aanwenden als (schijn)veiligheid om grenzen verleggen. Zoals overdreven snelheid want 'ik-heb-winterbanden-woehahaha...'
        Maar dat is een systeem verdoemen door enkele rotte appels...
        Het wordt tijd dat mensen het invoeren van wettelijke kaders rond veiligheidsaspecten accepteren als een verruiming (levensverlenger?) eerser dan als een beperker van de vrijheid.
        Die enkele euro's en een kleine inspanning 'zouden je worst moeten wezen', als ze een leven kunnen redden...
        Ik heb niet de pretentie van een ander iets te willen opleggen. In die context moet je mijn uitspraak dat het me worst zal wezen zien. Ik kijk naar mezelf en zorg dat ik in zo veilig mogelijke omstandigheden op de baan kom. En ik hoop dat andere dat ook doen.

Oorspronkelijk geplaatst door luksvature Bekijk Berichten
        Wat bedoel je met "idioot" ....???
        er wordt hier kwistig met beledigingen gestrooid, dus trek het u gewoon niet aan. Dat is het www

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
          Uiteindelijk moet ge da toch want uw banden verslijten terwijl ge rijdt.
          De prijs vind ik zo een belachelijke reden. Ge kunt IN TIJD langer doen met uw zomerwielen, dus de prijs wordt dan gecompenseerd.
          Dat vind ik ook. De winterbanden zijn voor mij geen extra kost, enkel eventueel de velgen. Je zomerbanden gaan gewoon langer mee. Ik heb nu net 50000 km/3j met deze wagen en rij nog altijd met het eerste paar zomerbanden. Dat is toch vrij lang durf ik stellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
            Zou er misschien een waterkansje zijn dat je met je mening vrij fout zit?
            Nog altijd beter dan met je mening gevangen fout zitten, zeg ik zo!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten

Cool ! Zo zien mijn banden er altijd uit na een dagje tracken. Allez, nog een graad of 2 erger.

Comment

• ?

Iemand schreef :

Door de zon drogen men banden hier uit.....

Man, ik hoop da je een vlaag van verstandsverbijstering had toen je dat schreef ....

Echt...

B

Comment

• Rubber bloot in de volle zon leggen is anders niet bevorderlijk voor de samenstelling. vermoedelijk bedoelde hij dat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                    Vind het wat duur voor wat het is, winterbanden, als je all-season banden hebt. Nu mag het nog 10 dagen vriezen, de spekgladde wegen zijn misschien 500 meter per dag, die je dan maar aan 15km/u aflegt, daarna zit je in het centrum of de autostrade. De enige momenten waarop ik echt wou dat ik er had zijn de momenten van onverwachte of hevige sneeuwval, wanneer er nog niet gestrooid is. Maar dat zijn hooguit 5-10 ritten per jaar. Nogal moeilijk om daar 400€ voor te gaan afdokken.

Als je één keer een schuiver maakt met de wagen omdat je te weinig grip had met je half versleten zomerbandjes dan zal je meestal niet toekomen met €400 om de schade te betalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
                      Iemand schreef :

Dat klopt ook hoor.

Comment

• Een behandeling met een speciaal onderhoudsproduct voor banden is ook geen overbodige luxe als je banden voor een lange tijd gaat stockeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                          Ik heb niet de pretentie van een ander iets te willen opleggen. In die context moet je mijn uitspraak dat het me worst zal wezen zien. Ik kijk naar mezelf en zorg dat ik in zo veilig mogelijke omstandigheden op de baan kom. En ik hoop dat andere dat ook doen.
                          Zolang je die context niet deffiniëert is daar natuurlijk het raden naar.
                          Geef toe dat het zo niet over komt.
                          Hoe dan ook, dit wetende, was mijn reactie misschien wat sterk, waarvoor mijn excuses.

Toch nog even dit.
                          Het lijkt me aannemelijk dat je zelf in wezen niet de 'pretentie' hebt een ander iets te willen opleggen.
                          Helaas is dat een iets wat in onze maatschappij wel degelijk nodig is, in al zijn vormen.
                          Sommigen hebben namelijk wel een gecentraliseerde 'het zal me worst wezen-attitude' die zonder een wettelijk kader niet aanzet tot het inzien van potentieel gevaar tov derden.

Als je beweert geen gevaar te zijn hoewel je in dezelfde zin vermeld dat je met moeite kan vertrekken door het gebrek aan grip...
                          Ik zal niet nodeloos met bepaalde woorden gooien, maar zo'n mensen dwingen een wettelijk kader af!

Voor zij die het financiële aspect blijven vooruit schuiven als excuus: gebruik een rekenmachientje en tel !
                          Reken uit voor welk schamel bedrag je jezelf en anderen aan een 'groter gevaar' bloot stelt.
                          De kans is groot dat je kledingstukken hebt die duurder zijn.
                          Ik ken zelfs mensen die effectief uitsparen wanneer ze met hun winterbanden rijden..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Cool ! Zo zien mijn banden er altijd uit na een dagje tracken. Allez, nog een graad of 2 erger.
                            Ik had het over de uitdroogscheuren in de groeven.

Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten
                            Iemand schreef :

Man, ik hoop da je een vlaag van verstandsverbijstering had toen je dat schreef ....

Echt...

B
                            Ik weet niet of ge het op mij bedoelde, maar UV-stralen tasten wel degelijk de rubbersamenstelling aan.
                            En ja ge kunt van die "producten" gebruiken, maar op al die fleskes staat dat ge dat NIET op het loopvlak moogt gebruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JohanVG Bekijk Berichten
                              Zolang je die context niet deffiniëert is daar natuurlijk het raden naar.
                              Geef toe dat het zo niet over komt.
                              Hoe dan ook, dit wetende, was mijn reactie misschien wat sterk, waarvoor mijn excuses.

Toch nog even dit.
                              Het lijkt me aannemelijk dat je zelf in wezen niet de 'pretentie' hebt een ander iets te willen opleggen.
                              Helaas is dat een iets wat in onze maatschappij wel degelijk nodig is, in al zijn vormen.
                              Sommigen hebben namelijk wel een gecentraliseerde 'het zal me worst wezen-attitude' die zonder een wettelijk kader niet aanzet tot het inzien van potentieel gevaar tov derden.

Als je beweert geen gevaar te zijn hoewel je in dezelfde zin vermeld dat je met moeite kan vertrekken door het gebrek aan grip...
                              Ik zal niet nodeloos met bepaalde woorden gooien, maar zo'n mensen dwingen een wettelijk kader af!

Voor zij die het financiële aspect blijven vooruit schuiven als excuus: gebruik een rekenmachientje en tel !
                              Reken uit voor welk schamel bedrag je jezelf en anderen aan een 'groter gevaar' bloot stelt.
                              De kans is groot dat je kledingstukken hebt die duurder zijn.
                              Ik ken zelfs mensen die effectief uitsparen wanneer ze met hun winterbanden rijden..
                              Excuses aanvaard. ik draai al lang genoeg mee in het www wereldje om te weten dat het geschreven woord soms anders overkomt dan bedoelt werd. Je kan zo moeilijk nuanceren en je mag er op rekenen dat er altijd wel iemand is die je woorden verkeerd verstaat.

Soit, ik reken mezelf bij de mensen die bespaard door het rijden met winterbanden. De enige kost die ik had waren de extra velgen. Wat de banden betreft zie ik het zo, mijn zomerbanden slijten gedurende 5 pakweg maanden per jaar helemaal niet, dus in feite gaan ze praktisch dubbel zo lang mee. Reken daarbij het feit dat m'n winterbanden een pak minder duur zijn dan de Bridgestone Potenza RE050A 18 duimers die er in de zomer opstaan en ik krijg "bijna" nog geld terug

Comment

Excuses aanvaard. ik draai al lang genoeg mee in het www wereldje om te weten dat het geschreven woord soms anders overkomt dan bedoelt werd. Je kan zo moeilijk nuanceren en je mag er op rekenen dat er altijd wel iemand is die je woorden verkeerd verstaat.
                                Lezen wat er staat is ook niet altijd evident blijkbaar..
                                Nogthans ben ik lid van meerdere fora waar dit geen probleem lijkt...
                                Beter mijn tijd daar verdelen me dunkt..

Comment

• ik had het nu wel niet direct over u, zo zie je maar hoe snel misverstanden ontstaan.

Comment

ik had het nu wel niet direct over u, zo zie je maar hoe snel misverstanden ontstaan.
                                    Misverstand? Yep,
                                    Alleen voelde ik me niet aangesproken...ik sprak aan..
                                    Laat het gewoon maar, dit lijdt tot niets..

Comment

• Een filmpje om te delen....

Not bad...

Comment

• Stop met dat gezever over zomer of winterbanden. Monteer gewoon vélo-banden onder je auto !

Comment

• je hebt toch geen tweede set velgen nodig voor winterbanden,ik laat gewoon de banden wisselen.
                                          Ik vind het toch straf dat er geklaagd word over de kostprijs van winterbanden terwijl men het verschil in grip echt wel merkt. ongeveer 500 € voor uw eigen veiligheid is toch niet zoveel.

Comment

Working...
                                          X