Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vorig weekend de wielen gewisseld op de Astra en de Mercedes van mijn pa. Met de huidige temperaturen zouden de winterbanden iets te snel slijten .

Laat het mooie en zonnige weer maar komen en vooral lang blijven duren...
    BMW F30 316d Sportline - '13
    BMW Z3 1.8 -- '97
    --------------------------------------------------------------
    2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
    2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• Dinsdag komen de zomerbanden er terug op (zelfde velg als waar de winterbanden nu opliggen). Toch nog kostelijk: zal me € 40 kosten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Astraatje Bekijk Berichten
        Vorig weekend de wielen gewisseld op de Astra en de Mercedes van mijn pa. Met de huidige temperaturen zouden de winterbanden iets te snel slijten .

Laat het mooie en zonnige weer maar komen en vooral lang blijven duren...
        Zou dit effectief zo zijn dat ze veel sneller slijten?

Comment

• morgen de gewone banden weer onder de 207 van mn vrouwtje steken en onder de mijne mijn bbs lm steken.
          eindelijk weer zonneschijn en +10C°

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
            Zou dit effectief zo zijn dat ze veel sneller slijten?
            Boven de 7°.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
              Dinsdag komen de zomerbanden er terug op (zelfde velg als waar de winterbanden nu opliggen). Toch nog kostelijk: zal me € 40 kosten

Die €40 kan niet op tegen de voordelen die de winterbanden jou gegeven hebben deze winter IMO.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Astraatje Bekijk Berichten
                Met de huidige temperaturen zouden de winterbanden iets te snel slijten .
                Mn vader doet ondertussen al +80.000km met een set winterbanden (Michelin), winter en zomer.
                Dit op een X5 die regelmatig een zware remorque trekt.
                Dat van die slijtage is dus zever, over weggedrag spreek ik me niet uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Capitan Bekijk Berichten
                  Mn vader doet ondertussen al +80.000km met een set winterbanden (Michelin), winter en zomer.
                  Dit op een X5 die regelmatig een zware remorque trekt.
                  Dat van die slijtage is dus zever, over weggedrag spreek ik me niet uit.
                  No offence maar dat kan ik maar moeilijk geloven

Comment

• kan ik ook echt moeilijk geloven.. ik heb vanmiddag ook achter zo een nieuwe X5 gereden, en f*ck zijn dat brede banden volgens mij nog breder dan de standaardmaten.. en aldus ook goed te zien dat het nu al reeds ver afgesleten dunlop sportmaxx waren..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                      kan ik ook echt moeilijk geloven.. ik heb vanmiddag ook achter zo een nieuwe X5 gereden, en f*ck zijn dat brede banden volgens mij nog breder dan de standaardmaten.. en aldus ook goed te zien dat het nu al reeds ver afgesleten dunlop sportmaxx waren..

Jannen met zo een wagens en dan met kletsbanden rondrijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DC2 Bekijk Berichten
                        Die €40 kan niet op tegen de voordelen die de winterbanden jou gegeven hebben deze winter IMO.
                        Dat is mijn punt helemaal niet. Ik ben heel blij met m'n winterbanden, maar €80 per jaar is toch genoeg Nuja, bij EuroTyre was het zelfs €60 per bandenwissel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                          Dat is mijn punt helemaal niet. Ik ben heel blij met m'n winterbanden, maar €80 per jaar is toch genoeg Nuja, bij EuroTyre was het zelfs €60 per bandenwissel.
                          Waarom koop je geen setje occasie alu of stalen velgen ?

Hoeft niet veel te kosten hoor ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
                            Waarom koop je geen setje occasie alu of stalen velgen ?

Hoeft niet veel te kosten hoor ...
                            Daar was ik inderdaad al voor aan het rondkijken

Comment

• bij mij steken ze er al 2 weken op ofzo(zomer)
                              2015 BMW S1000R
                              2010 Renault Clio RS Cup
                              1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

• Die mannen verdienen goed op bandenwissels me dunkt :-) 40 euro, 60 euro ...

Zoek ook's wat andere bandenboeren op in de regio. Hier bij Banden Coppens in Aalst gratis bandenwissel én opslag tijdens het winterseizoen. Top klantenservice.

Comment

• is dat dan 1 setje velgen waarop telkens de banden worden verwisseld, of een aparte set winter en zomer velgen/banden?

ik heb gewoon aparte velgen/banden en wissel ze zelf hier op de oprit, half uurtje werk

Comment

• Moeilijk te geloven of niet, het is wel zo.

Comment

• Deze week terug zomerbanden erop laten leggen.
                                      Toen de baan gisteren (of was het eergisteren?) nat lag, merkte ik toch duidelijk dat de grip op nat wegdek met zomerbanden minder is dan met winterbanden.
                                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Heeft er iemand ervaring met winterbanden van het merk 'Semperit'?

dank bij voorbaat.

Comment

• Volgende week als ik er aan toe kom, had het eigenlijk deze week al gedaan willen hebben

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DMX music nu onderdeel van Mood Media DMX Music

Comment

Working...
                                          X