Oorspronkelijk geplaatst door wooter
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenJe moest eens weten hoeveel Duitsers om geld te besparen het hele jaar met hun winterbanden blijven rijden.
Ik heb een zomerset en winterset liggen.
Terwijl ik de zomerset gebruik, verslijt mijn winterset nog niet een millimeter.
Terwijl ik de winterset gebruik, blijft mijn zomerset onbeschadigd.
Hoe is dit dan een besparing, als ik in plaats van elk anderhalf jaar één set banden nu om de 3 jaar twee sets nieuwe banden nodig heb?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDat begrijp ik dus niet.
Ik heb een zomerset en winterset liggen.
Terwijl ik de zomerset gebruik, verslijt mijn winterset nog niet een millimeter.
Terwijl ik de winterset gebruik, blijft mijn zomerset onbeschadigd.
Hoe is dit dan een besparing, als ik in plaats van elk anderhalf jaar één set banden nu om de 3 jaar twee sets nieuwe banden nodig heb?Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
'n Bandenwissel en -stockage kost een paar euro, als je 't niet zelf doet uiteraard. Die extra set velgen moeten ook nog gekocht worden, zelfs al is 't maar staal.
Niet dat ik 't goedpraat natuurlijk, ik rijd zelf ook maar vanaf half november tot maart-april op winterbanden, maar de "besparing" die je doet door gans 't jaar door met winterbanden te rijden leek me nochtans duidelijk.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenVolledig akkoord met wat jij hier schrijft en toch is het zo. Ik kom vaak in Duitsland en ben er meer en meer beginnen op te letten. Het zijn wel meestal oudere auto's maar toch....
Ok, puur hypothetisch, theoretisch en platonisch dan, hoe zou dat een besparing opleveren?
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichtenmaar de "besparing" die je doet door gans 't jaar door met winterbanden te rijden leek me nochtans duidelijk.
Comment
-
Oh ik ken er in België ook hoor. Ik ken er zelfs die dat monteren op hun bestelwagens, en dan verrast zijn dat die dingen scheef gaan tijdens een zomerbuitje of bij warm weer, en verrekt snel verslijten. Toestanden als niet meer dan 20000km uit een setje winterbanden halen tijdens de zomer enzo, en eens de herfst begint zijn de banden al kaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenVolledig akkoord met wat jij hier schrijft en toch is het zo. Ik kom vaak in Duitsland en ben er meer en meer beginnen op te letten. Het zijn wel meestal oudere auto's maar toch....
winterbanden zijn verplicht, zomerbanden niet... als je maar geld hebt voor één set, wat koop je dan?2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenQue??Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
ik wissel de mijne wss ergens eind november, begin december. Ze liggen klaar2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten'n Bandenwissel en -stockage kost een paar euro, als je 't niet zelf doet uiteraard. Die extra set velgen moeten ook nog gekocht worden, zelfs al is 't maar staal.
Niet dat ik 't goedpraat natuurlijk, ik rijd zelf ook maar vanaf half november tot maart-april op winterbanden, maar de "besparing" die je doet door gans 't jaar door met winterbanden te rijden leek me nochtans duidelijk.Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenTja, als je 't antwoord daarop uit mijn post wist.
edit: voor de duidelijkheid: die extra set banden mag je niet rekenen, want zoals gezegd, je kan maar met 1 set rijden, en dus 1 set verslijten. Een winter- en zomerset gaan 2x zolang mee als 1 winterset all year.Last edited by ICM; 04/10/2010, 16:00.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
Ok, puur hypothetisch, theoretisch en platonisch dan, hoe zou dat een besparing opleveren?
Que??Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenOmdat een auto veel mensen geen bal interesseerd. Niet iedereen is autoliefhebber zoals wij en die zijn al tevreden als ze met de wet in orde zijn. Hoeveel mensen kopen geen oude auto om er misschien nog enkele jaartjes mee te rijden. Als die dan, in het geval van Duitsland, er dadelijk winterbanden opleggen zijn ze goedkoper af dan nog een extra setje met zomerbanden dat jaarlijks 2X moet omgelegd worden en ze zijn ook met alles in orde
Stockage kost geld? Niet echt.
Omwisselen kost geld? Niet echt.
Stalen velgen kosten geld? Een beetje.
Winterbanden kosten geld? Behalve de voorfinanciering van zogezegd je volgende zet, kost dit niets extra. Je twee sets zullen twee maal zo lang meegaan.
Winterbanden kosten geld om in de zomer te gebruiken? Ja, ze zullen sneller slijten. Je zal minder km's dan de helft km's doen dan met je zomer en winter sets.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenIk begrijp het punt wel, maar het houdt nauwelijks steek.
Stockage kost geld? Niet echt.
Omwisselen kost geld? Niet echt.
Stalen velgen kosten geld? Een beetje.
Winterbanden kosten geld? Behalve de voorfinanciering van zogezegd je volgende zet, kost dit niets extra. Je twee sets zullen twee maal zo lang meegaan.
Winterbanden kosten geld om in de zomer te gebruiken? Ja, ze zullen sneller slijten. Je zal minder km's dan de helft km's doen dan met je zomer en winter sets.
-edit-
Bij een nieuwe middenklasse-wagen is 't uiteraard zever van heel het jaar door met winterbanden te gaan rijden. Da's dan meer luiïgheid dan iets anders denk ik.Last edited by sibi; 04/10/2010, 16:15.Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenIk denk dat je de limieten van een laagste inkomen, en zo zijn er niet heel weinig, toch wel wat overschat hoor. Er zijn gezinnen die als ze € 100 in de maand overhouden content zijn... die gaan dat écht niet aan stalen velgen gaan geven.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenIk denk dat je de limieten van een laagste inkomen, en zo zijn er niet heel weinig, toch wel wat overschat hoor. Er zijn gezinnen die als ze € 100 in de maand overhouden content zijn... die gaan dat écht niet aan stalen velgen gaan geven.
-edit-
Bij een nieuwe middenklasse-wagen is 't uiteraard zever van heel het jaar door met winterbanden te gaan rijden. Da's dan meer luiïgheid dan iets anders denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenDat begrijp ik wel, maar toch gaat het eerder over het uitstellen van een uitgave (2e set niet per direct kopen) ipv een besparing. Je zal IMO die €100 snel kwijt zijn aan je sneller slijtende winterbanden. Wat win je dan nog?Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenToch niet als je maar 2,3 jaar met die oude auto rijdt waar je daarna toch geen bal meer voor terugkrijgt.
Als je dan toch je redenering volgt, dan spreken we helemaal niet meer over besparen, want dat is als zeggen: 'het kan me niet schelen dat de batterij van m'n GSM maar één jaar meegaat, want ik koop toch ieder jaar een nieuwe'. Juist, maar geen argument wat relevant is in deze discussie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenJe winterset neem je dan toch gewoon mee naar je volgend krel?
Als je dan toch je redenering volgt, dan spreken we helemaal niet meer over besparen, want dat is als zeggen: 'het kan me niet schelen dat de batterij van m'n GSM maar één jaar meegaat, want ik koop toch ieder jaar een nieuwe'. Juist, maar geen argument wat relevant is in deze discussie.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Ik laat mijn winterbanden deze week nog aanrukken, want ik moet naar de keuring en mijn zomerbanden zijn goed versleten. Wel ideaal als je zomerbanden versleten zijn net voor de winter, kan ik het voorlopig redden met 1 set velgen
Comment
Comment